Nad boxy stále jasně vede doručení domů
AnalýzyZákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale...
Rok 2022 donutil české firmy v souvislosti s pokračující finanční krizí a vysokou inflací přizpůsobit se prostředí, přesto však dosáhly úspěchu v evropském i globálním měřítku. Obchodníkům v České republice se podařilo uzavřít přes 40 % všech obchodů, díky čemuž se postavili na úroveň Německa. Významně se na tom podílely digitální CRM platformy, které pomáhaly v rámci klientské komunikace, uzavírání obchodů a interního managementu.
Úspěšnost českého obchodování oproti roku 2021 měla celkově rostoucí tendenci, zatímco v evropském a globálním měřítku kadence obchodů vykazovala spíše stagnaci. Češi také za rok 2022 více než zdvojnásobili počet svých kontaktů, čímž překonali většinu evropských i světových zemí. Tato čísla vycházejí z globálních dat estonského scale-upu Pipedrive, který kromě evropských zemí působí také v USA a v Jižní Americe.
„Moderní CRM platformy v uplynulém roce ukázaly, jak výrazně se mohou podílet na úspěšnosti při uzavírání obchodů a produktivitě interních procesů ve firmách. V České republice se oproti roku 2020 uzavřelo o třetinu více obchodů a dvojnásobně se rozrostla síť kontaktů menších a středních firem. To vyústilo v nové obchodní příležitosti a především jejich úspěšný vývoj,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.
Češi mají úspěch v Evropě i ve světě s pomalu rostoucím počtem uzavřených obchodů oproti stagnující statistické křivce z Evropy, Spojených států i globálního trhu. Efektivitou obchodu překonalo Česko mimo jiné Francii, Švýcarsko či Velkou Británii a postavilo se na úroveň Německa. Za nejaktivnější měsíc celého roku se považuje březen, obchodně nejúspěšnějším dnem v týdnu je pondělí.
Statistiky ukazují také důležitost správného nastavení interních procesů skrze CRM nástroje. Firmy díky jejich integraci a začlenění do procesů dokázaly úspěšně uzavřít více než 40 % všech obchodních příležitostí, dokončit 14 z naplánovaných 19 obchodních aktivit a navýšit počet celkových obchodních příležitostí o 35 % oproti roku 2020 a o 20 % oproti roku 2021.
„Ze správného využití CRM nejvíce těží malé a střední firmy, které mají méně komplexní interní struktury a dokážou ji využít pro maximalizaci produktivity a efektivity v rámci interních týmů. Tomu pomáhají i nativně integrované nástroje, které CRM platformy nabízí svým uživatelům a tím jim pomáhají šetřit náklady, než kdyby je firmy využívaly samostatně,“ dodává Veronika Danielová.
Ačkoli se důležitost rychlého doručení diskutuje čím dál...
Ačkoli 29 % Čechů deklarovalo, že v konkrétním e-shopu...
Kromě rychlosti je při výběru e-shopu a rozhodování...
Přes často diskutovaný nárůst popularity doručovacích boxů se...
Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...
„Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...
Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....
Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...
„Ústav organické chemie a biochemie je díky úspěchu...
Pro i&i Bio, který navázal na úspěšné působení...
Stavební veletrh FOR ARCH v září proběhne již...
Jaké novinky se letos chystají? Za program Nová...
Co je možné v současnosti modernizovat a budovat...
Od roku 2018, kdy Apify spojil své síly...
Zatím se iniciativa soustředí jen na Egypt, ale...
Minulé roky ukázaly, že je firma zdravá. I...
Vzhledem k zakázkové naplněnosti a dalším významným projektům, jež...