Pátek 3. května 2024
ikona hodiny27. 10. 2021 14:03

Google oznámil konec rozšířených textových reklam

Již před časem skončilo v Google Ads snadné přidávání klasických textových reklam ve formátu tři nadpisy a dva popisky. Nyní Google oznámil termín ukončení tohoto formátu, na 30. června 2022. Co to bude znamenat pro marketéry a správce kampaní, proč mají responzivní kampaně lepší výsledky a jak využít smart kampaně, popisuje analýza fullservisové digitální agentury LCG New Media.

Martin Eckstein autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Skončí tedy textové reklamy úplně? Ne tak docela. Nebude možné je vytvářet ani upravovat, bude možné je pouze pozastavit, obnovit či odstranit. V aukci tedy zůstanou i nadále, nicméně se nedá předpokládat, že si do budoucna udrží svůj výkon. Dle statistik dokážou Google responzivní kampaně už teď získat v průměru o 7 % více konverzí. V praxi bývá toto číslo ještě vyšší a během příštího léta lze očekávat jeho další nárůst.

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.

Lepší výsledky responzivních kampaní

Google ve svém sdělení přiznal, že textové reklamy nedokážou v aukcích udržet krok s dobou. Denně ve vyhledávači přistane 15 % nových, dosud nehledaných klíčových slov a je tak nejvyšší čas dát prostor automatizaci. Do responzivní kampaně můžete vložit až 15 nadpisů a 4 popisky. Taková kampaň tak má v aukci na daný vyhledávací dotaz logicky šanci na větší úspěch, navíc dokáže soutěžit v několika různých relevantních aukcích.

Milovníci dostihů a sázek asi zapláčou, ale u responzivních kampaní už nepocítíte ten lehký adrenalin a několikadenní sledování, zda se kampaň rozběhla. Zde svého koně připravujete ještě ve stáji. Díky předpokladu síly reklamy před spuštěním víte, zda výkon kampaně bude nízký, průměrný či skvělý. Otáčky tachometru síly reklamy se otáčí s relevantností, použitím klíčových slov v nadpisech a také s výjimečností. Otřepané fráze už přes tuto funkci neprojdou.

Úplná kontrola nad zobrazovaným textem

Jeden z důvodů, proč byly rozšířené textové reklamy milovány, byly statické pozice v nadpisech a popiskách. Tvůrci měli úplnou kontrolu nad tím, jak se kampaň potencionálním zákazníkům zobrazuje, existovala nepsaná pravidla, díky kterým měly kampaně jednotný řád: první místo se týkalo produktu nebo kategorie, druhé místo mělo za úkol získat zájem a třetí místo bylo určeno pro brand. Tuto kontrolu je možné zachovat u responzivní kampaně pomocí připnutí nadpisu k dané pozici. Bohužel to ale výrazně sníží sílu reklamy. Nadpisy a popisky tedy musí být připraveny s větší promyšleností a připraveností, aby navzájem v každé pozici dávaly smysl. Je třeba přenechat důvěru Googlu a jeho snaze přinášet uživatelům co nejrelevantnější obsah. S tím také souvisí nechávání klíčových slov ve volné shodě v kombinaci s chytrými nabídkami.

Tak tam hoďme smartku!

Tahle věta vyvolává rozpaky, jedni si bez ní strukturu kampaní neumí představit, druhým se z ní dělá mdlo. U smart kampaně se vytváří stejně jako u rozšířené textové reklamy tři nadpisy a dva popisky. Google tvůrce stejně jako u starého modelu propagace ve vyhledávání vybízí k přidání až tří textových reklam pro větší úspěch. Rozdílem zůstává, že smart kampaň nehledí na frázovou či dokonce přesnou shodu klíčových slov. Místo toho vybraná klíčová slova bere jako témata, pomocí kterých se dostane ke konverzi nadefinované z Google Analytics a dostane se z vyhledávání i do obsahové části, na YouTube nebo do Gmailu.

Nejnovější články

Advertorial
Panevropská univerzita potvrzuje svou kvalitu

„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...

Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...

Expertní pohled
Eviden monitoruje na dark webu ukradená data

Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...

Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...

Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...