Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Během roku se proměňuje nákupní chování v České republice. Vlna oblíbenosti online prodejců, která vrcholila v době covidových restrikcí, mírně opadá. Zákazníci se nyní přesouvají do kamenných prodejen. Vyplývá to z dat české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay.
„Zejména od jarních měsíců pozorujeme velký přesun nakupujících do kamenných prodejen. Meziměsíční nárůst v tomto segmentu je kolem 5 až 10 %. Obrovským fenoménem jsou menší prodejny a vietnamské večerky – naši klienti u nich platí oproti minulému roku dvojnásobně více,“ všiml si Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay. S ní je možné platit ve většině obchodních řetězců a je akceptována všude, kde mají platební terminál a zařazení obchodníka je v souladu s platnou legislativou ohledně čerpání benefitů.
V minulém roce se potraviny s LemonPay kartou nakupovaly v 70 % případů v kamenných prodejnách, zbytek pak na internetu. To v letošním roce se rozdíl ještě navýšil, do prodejen fyzicky chodí pravidelně už více než 80 % klientů české benefitní karty. „Sledujeme jednoznačný odliv lidí z e-shopů. Vidíme, že zákazníci nakupují zejména v obchodech, které mají poblíž v okolí nebo po cestě do práce. Nejvíce markantní je to při nákupu ovoce a zeleniny, které naši klienti kupují v 95 % hlavně v prodejnách,“ dodal Zoltán Finta.
Na e-shopu jsou podle něho nejvíce žádané zejména prémiové produkty nebo potraviny od českých farmářů. „K takovým nákupům dochází jednou týdně u jednotlivého klienta. Navíc jsme zaznamenali, že více než šedesát procent zákazníků na e-shopech jsou singl lidé. Zaměřují se na kvalitnější produkty ale v menším měřítku. To čím dál více rodin si velké nákupy luxusních potravin například z Itálie už nemůže dovolit,“ dodal Finta.
Velkým fenoménem jsou pak vietnamské večerky. „U nich prodej narostl o více než 100 % oproti minulému roku. Často se v nich dělají také rodinné denní nákupy a velmi často se v nich prodává také ovoce a zelina,“ dodal Finta. Karta je využívaná ve více než 500 firem a denně s ní platí desetitisíce klientů. Nejčastěji pak v Kauflandu, Tescu, Bille, Globusu a v Penny Marketu. Dále pak na Rohlik.cz, Košík.cz, Dámejídlo.cz a iTesco.cz. „Ve výčtu není Lidl, kde naší kartu neakceptují,“ dodal Finta.
LemonPay je elektronická karta, která si dokáže pamatovat několik peněženek zároveň, je akceptována všude, kde mají platební terminál, nabízí řadu výhod a ulehčuje správu zaměstnavateli. V roce 2020 se český fintechový projekt propojil s Gusto Kartou a dostal se tak mezi největší hráče benefitních a stravenkových karet.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Nejnovější krok směrem k udržitelnosti a ochraně životného prostředí...
„Díky těmto úpravám dojde ke snížení celkového množství...
ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...
„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...