Neděle 5. května 2024
ikona hodiny26. 5. 2023 07:01

Praha se připravuje na letní sezonu a spouští marketingové kampaně

Tvářemi Prahy se pro letošní rok stali Tatabojs

Cílí na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi

Prague City Tourism spouští letní marketingové kampaně. Město na ně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z výběru poplatku z pobytu, který platí turisté v rámci svého ubytování. Kampaně Enjoy Respect Prague a Stay in Prague cílí primárně na zahraniční publikum, individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili. 

Klára Janderová autor

tisková mluvčí Prague City Tourism

Foto: Prague City Tourism Tatabojs zvou turisty do Prahy Foto: Prague City Tourism

„Letní sezóna patří z pohledu cestovního ruchu k nejsilnějším obdobím v roce. Díky nově spuštěným marketingovým kampaním přivítáme v Praze tuzemské i zahraniční návštěvníky, jejichž počet se daří neustále zvyšovat. Současně dodávám, že jsme se zavázali vracet část vybraného poplatku z jejich pobytu zpět do cestovního ruchu, takže peníze vynaložené na tyto kampaně pramení z prostředků turistů a místní nestojí ani korunu,“ uvedl náměstek pro kulturu a cestovní ruch Jiří Pospíšil.

„Naše systematické marketingové kampaně ovlivňují to, jakou podobu cestovní ruch v metropoli má a bude mít, abychom ho mohli kontrolovaně řídit. V kampaní jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město. To, že se tak již děje, mimochodem dokládají i dostupná data společnosti Mastercard,” doplňuje František Cipro, předseda představenstva Prague City Tourism.

Další důležité informace naleznete na Twitteru @PrgCityTourism nebo LinkedIn Prague City Tourism.

Kampaně jsou pro tento rok připravené tři. Ve spolupráci s Letištěm Praha a agenturou CzechTourism společnost Prague City Tourism spouští digitální kampaň Stay in Prague, která cílí na evropský, americký a asijský trh. Jedná se o online kampaň na vybraných digitálních platformách a k co nejlepšímu zacílení využívá behaviorální data Mastercardu, výsledky humanitního výzkumu AV ČR a poptávky od průvodcovských služeb. Reklama tak díky tomu bude personalizovaná a efektivní.

Kampaň V Praze jako doma se zaměřuje na domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky na vzestupu a Češi z celkového počtu návštěvníků tvoří celou čtvrtinu. Tento trend potvrzují i nejaktuálnější data Českého statistického úřadu za první tři měsíce roku 2023, kdy do metropole přijelo více než 350 tisíc českých cestovatelů. Hlavní tváří kampaně je skupina Tatabojs, která se promítne do všech vizuálů a představuje bohémskou duši města prostřednictvím lokálních umělců a lidí, kteří v Praze žijí. Přispívá tak k deskanzenizaci města. Kampaň doplňují i videa, která představují jednotlivé pražské čtvrti.

Vedle podpory domácího cestovního ruchu Prague City Tourism bude i v letošním roce pokračovat v edukativní kampani Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje o pravidlech a kultuře chování ve městě. „Je důležité, hlavně s ohledem na občany, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla,“ popisuje záměr kampaně místopředsedkyně představenstva Jana Adamcová a dodává: „Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí.” Jedná se o venkovní a tištěnou reklamu, která má turisty informovat například o tom, že od deseti hodin večer platí zákaz rušení nočního klidu nebo kde se parkují sdílené koloběžky. Kampaň běží ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy a městskou částí Praha 1.

Nejnovější články

Analýzy
Výrazná změna v chování hostů

Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...

Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...

Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....

Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...

Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...

HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...

Analýzy
Hypotéky očima experta

Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...

Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...

Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...

Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...

Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...

Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...

V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...

Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...

Advertorial
Panevropská univerzita potvrzuje svou kvalitu

„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...

Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Emirates představují řešení pro neurodivergentní cestovatele

Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...

Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...

DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...