Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Po uzavření části Smetanova nábřeží má magistrát hlavního města Prahy další plány, jak v centru snížit počet nákladních vozidel. Ze studie Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, kterou schválili pražští radní, vyplývá, že by místo dodávek mohly obchody a provozovny zásobovat například nákladní elektrokola.
Proměnlivé jízdní pruhy, mikrodepa nebo efektivnější kontejnery. Podle Petra Hlaváčka, náměstka primátora pro oblast územního rozvoje, potřebuje funkční město i moderní systém zásobování. Ten by měl pomoct nejen samotným zásobovacím společnostem, ale i pražským obyvatelům.
Jedním z konkrétních plánů je realizace takzvaného mikrodepa. Do toho by se v noci zaváželo zboží, které by ráno kurýři distribuovali na konkrétní adresy. První by se mělo objevit na parkovišti na Těšnově nebo u křižovatky U Bulhara.
Nové – takzvané proměnlivé jízdní pruhy by měly být určitou část dne k dispozici rezidentům a v konkrétních hodinách zase kurýrním službám. Uvažuje se také o mobilní aplikaci, přes kterou by se dalo konkrétní místo zarezervovat na konkrétní čas.