Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Výnosy vizovické likérky Rudolf Jelínek loni vzrostly meziročně o pět procent téměř na 502 milionů korun. Firmě vzrostl také zisk, před zdaněním činil 31 milionů a po zdanění 24,6 milionu korun, o rok dříve to bylo 28 milionů před zdaněním a 22 milionů korun po zdanění. ČTK to zjistila z výroční zprávy firmy zveřejněné ve Sbírce listin.
„Tvorba zisku byla ovlivněna především výrobou a prodejem výrobků do předzásoby v důsledku zvýšení spotřební daně, naplněním plánů prodejů výrobků i významným meziročním nárůstem tržeb za poskytované služby. Zisk se nám podařilo meziročně zvýšit i navzdory dalšímu růstu personálních nákladů, tempo růstu celkových výnosů zpomalila systémová změna fakturačních cen exportu do USA,“ uvedl ve výroční zprávě předseda představenstva Pavel Dvořáček.
Likérka loni utržila za vlastní výrobky 403 milionů korun, export tvořil 34 procent. „Ve srovnání s předcházejícím obdobím se tuzemský prodej vlastních výrobků zvýšil o devět procent, export vlastních výrobků vzrostl o dvě procenta. Naše výrobky jsme z Vizovic napřímo prodali do 26 zemí,“ uvedl Dvořáček. V roce 2018 likérka utržila za vlastní výrobky bezmála 380 milionů korun.
Firma loni dala na investice více než 50 milionů korun, nedávno také otevřela Muzeum slivovice v Praze, upravovala rovněž regálové systémy v logistice, pořídila nové sudy pro zrání destilátů či software pro řízení obchodního týmu a hotelová a gastronomická střediska. Likérka také loni vysadila dalších 12 hektarů švestkových sadů. Firma loni zaměstnávala 137 lidí, o rok dříve jich bylo 129.
Likérky se také dotkly následky epidemie koronaviru. „Museli jsme postupně omezit a nakonec uzavřít Ranč Kostelany, Lesní penzion Bunč i veškeré návštěvnické aktivity v Muzeu slivovice v Praze a v návštěvnickém centru ve Vizovicích. Neproběhnou letos ani oblíbené festivaly. Velmi významně se v našich prodejích projevilo kompletní uzavření gastronomických provozů, které tvoří naši významnou a velkou odběratelskou skupinu na většině našich trhů,“ uvedl Dvořáček. Likérka musela také krátkodobě omezit výrobu. Tržby za druhé čtvrtletí letošního roku by se tak měly podle odhadů snížit o 40 až 45 procent.