Úterý 3. října 2023
ikona hodiny1. 8. 2020 09:16

Elektronické bankovnictví využívá téměř každý Čech

Elektronické bankovnictví nyní využívá téměř každý Čech, konkrétně 97 procent, ještě v roce 2018 to bylo 82 procent. Vyplývá to z průzkumu České bankovní asociace (ČBA), který se uskutečnil na přelomu května a června mezi 1010 respondenty. Osobní kontakt klienta s bankéřem ale bude podle průzkumu nadále důležitou součástí služeb.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Během pandemie koronaviru sice banky komunikovaly s klienty primárně on-line, ale v některých případech klienti raději zavítali na pobočku, a to v 56 procentech případů. Podle průzkumu vzrostla i důvěra v banky, protože 60 procent Čechů by nenechalo manipulovat se svými penězi jinou instituci než banku.

Češi se obecně do svého bankovnictví přihlašují přes webové stránky banky. „Popularita ale stoupá i mobilním aplikacím. Za poslední rok se počet uživatelů mobilního bankovnictví zvýšil o osm procentních bodů. V souvislosti s přihlašováním do mobilních aplikací svých bank klienti stále častěji dávají přednost ověřování pomocí biometrických prvků před dříve standardním uživatelským heslům a PINům,“ uvedl poradce ČBA pro platební styk a digitalizaci Tomáš Hládek.

Ověření pomocí biometrických prvků při přihlašování do mobilní aplikace využívá 44 procent Čechů, loni jich bylo 36 procent. Tři čtvrtiny z nich si zvolí otisk prstu. Používání elektronického bankovnictví se obecně vyhýbají především starší lidé.

Přes narůstající počet uživatelů e-bankovnictví téměř polovina populace (42 procent) nevěří, že by digitální forma bankovnictví plně nahradila osobní setkání s bankéřem. Desetina z nich to vylučuje. Projevilo se to i během nouzového stavu vyhlášeného v souvislosti s pandemií koronaviru, uvádí průzkum.

„Během nouzového stavu, tedy od března do května, muselo 14 procent populace bezodkladně řešit s bankou situaci, která vyžadovala přímou komunikaci. Nejčastěji šlo o administrativní záležitosti. Z této skupiny více než polovina raději došla do banky osobně, aby svůj problém vyřešila,“ podotkl Hládek.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Trendy
Na vlně esportu: Český startup upevňuje pozice v zahraničí

V bettingu zaznamenává Oddin.gg především stále větší význam...

Sledování esportových zápasů je stále silnějším rivalem sledování...

Oddin.gg je českou firmou s globálním týmem, který...

Analýzy
Veřejný sektor utrácí za zadané veřejné zakázky více než vloni

V 1. pololetí 2023 bylo vydáno 5 191...

Určitá část z oznámených zakázek je v následujících...

„Po odečtení zadaných a zrušených zakázek na uchazeče...

V první polovině letošního roku bylo vysoutěženo a...

Názory
Tuzemský průmysl dál šlape na brzdu

Aktivitu ve zpracovatelském průmyslu tlumí především slabá poptávka,...

Utlumená poptávka po zboží i vstupech přispěla k...

Shrnuto, podtrženo, zářijová data PMI ukázala slabou výkonost...

Nejnovější Expertní pohled

Názory
Tuzemský průmysl dál šlape na brzdu

Aktivitu ve zpracovatelském průmyslu tlumí především slabá poptávka,...

Utlumená poptávka po zboží i vstupech přispěla k...

Shrnuto, podtrženo, zářijová data PMI ukázala slabou výkonost...

Expertní pohled
10 fíčůr bezpečného chování v onlinu

Ministerstvo vnitra vydává brožuru s deseti pravidly, jak by...

Proto, aby se brožura dostala co nejblíže dětem,...

Říjen, Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti, koordinuje Agentura Evropské...

Expertní pohled
Uvolnit podnikatelům ruce

Pane ministře, jak Ministerstvo zdravotnictví pomáhá podnikatelům? Naší...