Středa 22. května 2024
ikona hodiny1. 8. 2020 09:16

Elektronické bankovnictví využívá téměř každý Čech

Elektronické bankovnictví nyní využívá téměř každý Čech, konkrétně 97 procent, ještě v roce 2018 to bylo 82 procent. Vyplývá to z průzkumu České bankovní asociace (ČBA), který se uskutečnil na přelomu května a června mezi 1010 respondenty. Osobní kontakt klienta s bankéřem ale bude podle průzkumu nadále důležitou součástí služeb.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Během pandemie koronaviru sice banky komunikovaly s klienty primárně on-line, ale v některých případech klienti raději zavítali na pobočku, a to v 56 procentech případů. Podle průzkumu vzrostla i důvěra v banky, protože 60 procent Čechů by nenechalo manipulovat se svými penězi jinou instituci než banku.

Češi se obecně do svého bankovnictví přihlašují přes webové stránky banky. „Popularita ale stoupá i mobilním aplikacím. Za poslední rok se počet uživatelů mobilního bankovnictví zvýšil o osm procentních bodů. V souvislosti s přihlašováním do mobilních aplikací svých bank klienti stále častěji dávají přednost ověřování pomocí biometrických prvků před dříve standardním uživatelským heslům a PINům,“ uvedl poradce ČBA pro platební styk a digitalizaci Tomáš Hládek.

Ověření pomocí biometrických prvků při přihlašování do mobilní aplikace využívá 44 procent Čechů, loni jich bylo 36 procent. Tři čtvrtiny z nich si zvolí otisk prstu. Používání elektronického bankovnictví se obecně vyhýbají především starší lidé.

Přes narůstající počet uživatelů e-bankovnictví téměř polovina populace (42 procent) nevěří, že by digitální forma bankovnictví plně nahradila osobní setkání s bankéřem. Desetina z nich to vylučuje. Projevilo se to i během nouzového stavu vyhlášeného v souvislosti s pandemií koronaviru, uvádí průzkum.

„Během nouzového stavu, tedy od března do května, muselo 14 procent populace bezodkladně řešit s bankou situaci, která vyžadovala přímou komunikaci. Nejčastěji šlo o administrativní záležitosti. Z této skupiny více než polovina raději došla do banky osobně, aby svůj problém vyřešila,“ podotkl Hládek.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Cestovní ruch
První jarní výsledky turistického průmyslu: Praha dohání Vídeň! 

Duben navazoval na dobré zprávy pro české hotely...

„Když jdu z našeho hotelu Josephine (v Ungeltu),...

Nejlepších tržeb v Evropě dosáhla v dubnu s...

Duben začátek jara a hlavní turistické sezóny. Velikonoce...

A mimochodem: Poslední graf dobře ukazuje vývoj turismu...

Aktuality
Česko pomáhá udržet bezpečnost jaderných elektráren na Ukrajině

Právě taková potřeba vyvstala letos v Rovenské jaderné...

Před potvrzením zakázky tedy bylo potřeba zpracovat návrh...

Tento projekt dokládá, že Česko dokáže nabídnout technologická...

Expertní pohled
Zájem o brigádníky letos poklesl

Propad nabízených brigádnických pozic je patrný napříč celou...

Novela zákoníku práce přináší do světa brigád i...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Zájem o brigádníky letos poklesl

Propad nabízených brigádnických pozic je patrný napříč celou...

Novela zákoníku práce přináší do světa brigád i...

Expertní pohled
Internet bez sušenek: Budeme platit?

Věděli jste, že podle finančních zpráv Alphabetu (mateřské...

Provozovatelé webů a reklamní agentury se na takovou...

Meta už minulý rok přešla na model pay...

Po vzoru Googlu či Mety přichází s vlastním...

Investujte do dat první strany, tedy vlastních dat...

Pokud jde o osobní údaje uživatelů, zmínit musíme...

Pro marketéry bude mít mnohem větší význam modelování...

Pokud Google Chrome v příštím roce zruší soubory...

Expertní pohled
Červnový pokles sazeb ECB potvrzen

Argumenty pro nižší sazby v eurozóně se nehledají...

Sama centrální banka však uvádí, že dopad slabšího...