Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
O výledku jednání představenstva informovala ČTK, která informaci získala od důvěryhodného zdroje, firma však zatím oficiálně volbu Schäfera nepotvrdila s tím, že jednání představenstva pokračuje. Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který v červenci bez odůvodnění skončil v čele společnosti po necelých pěti letech. Německý list Handelsblatt k tomu poznamenal, že v pozadí jsou mocenské spory v koncernu Volkswagen.
Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu. Ředitel Volkswagenu Herbert Diess nedávno pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut není dostatečně agresivní v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut. Nejen německá média však už delší dobu píší o tom, že Volkswagenu úspěchy Škodovky vadí, její modely totiž nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu.
Padesátiletý Thomas Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM).
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem. Je to logistik, výrobák, uvidíme, jak se k tomu postaví,“ dodal šéf škodováckých odborů a připomněl, že posledním českým předsedou představenstva byl Vratislav Kulhánek. Jako o možném kandidátovi se mluvilo také o Martinu Jahnovi, který skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho ze dvou společných podniků skupiny Volkswagen v Číně. „Čechy k tomu nepustí, tam byl favorizovaný pan Jahn, byly rozhovory u rodin a já si osobně myslím, že vyhrála německá otázka,“ podotkl Povšík. Hlavními akcionáři koncernu Volkswagen jsou rodiny Piëchů a Porschů.