Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami
Expertní pohled 23. 4. 2024 07:21Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Včera jsme si připomenuli Den Země, který se každoročně koná 22. dubna a je jednou z nejdéle existujících globálních ekologických inciativ,...
V roce 2023 poskytoval tento model v jiných odvětvích firmám růst i přes 100 % ročně. Společnost U1 space design...
Proč je důležité si připomínat, jak se svět zlepšil? Proč zdůrazňovat příběhy pokroku? Proč ukazovat, že za humny věci fungují...
Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu bývalý italský premiér Enrico Letta ve své...
V 19. ročníku soutěže Tondach Pálená střecha byli vyhlášeni vítězové ve třech hlavních kategoriích – Rodinné domy a obytné stavby,...
Česká společnost získala nejprestižnější cenu světa designu Fuorisalone Award za svou expozici Re/Creation. Cenu uděluje designérská komunita na milánském týdnu...
Muzeum je tak trochu konzerva, která slouží k uchování historie pro další léta a generace. Podaná ve více či méně...
Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak...
Nově vystavených bytů v rámci celé republiky během první poloviny roku přibyde. Objem nového bydlení by se podle předpokladů měl zvýšit...
Všechny výsledky
Většina zájezdových dopravců řeší kvůli krizi existenční problémy – na jaře jim tržby klesly k nule a ani léto nepřineslo očekávaní významnější oživení. Podzimní zakázky navíc začínají ve velkém ubývat. Důvodem je nejistá epidemiologická situace a také nedostatečné finanční rezervy podniků. Většina firem má finanční rezervy pouze do konce roku, část z nich končí už nyní.
V Česku krize zasáhla kolem 2000 zájezdových dopravců provozujících dohromady asi 9000 autobusů. Během krize firmy přišly o téměř veškeré své tržby. Během léta sice podnikání mírně oživily zhruba na pětinu původních tržeb, podle odhadů se ovšem situace v příštích měsících výrazněji nezmění. Informovala o tom iniciativa Za autobusy. Dopravci proto znovu žádají stát o podporu.
„Už nyní nám chodí storna od firem, které jsme měli dopravovat například na teambuildingy. Všichni se bojí, že opět přijdou opatření a nebude možné vyjet, tak akce preventivně ruší. Rozhodly se tak i opravdu velké společnosti. To jsou špatné zprávy ne pouze pro jednoho dopravce, ale pro více firem napříč kraji,“ uvedl zakladatel iniciativy Jiří Vlasák.
Upozornil na to, že individuální turistika funguje, problémy jsou však u společných hromadných akcí, protože organizátoři nechtějí riskovat případné finanční ztráty. Dopravci tak stále častěji dostávají zprávy o rušení školních akcí, výletů, exkurzí a dalších podzimních cest.
Zájezdová doprava tak patří k nejvíce postižených oborům z koronavirové krize. Nepomohlo přitom ani prázdninové období, ke kterému se firmy původně upínaly. Situace tak ještě více prohloubí problémy autobusových dopravců. V červnu skoro 90 % z nich v průzkumu uvedlo, že jim aktuální finanční rezervy postačí maximálně na půl roku. Část z nich o ně přišla dokonce už během jarní koronavirové krize. Řada zejména menších firem proto podle iniciativy končí s podnikáním a vrací autobusy leasingovým společnostem. Mnoho firem proto řeší i problémy s dluhy, jejichž vyrovnání může trvat i několik let. Nepravidelná doprava navíc řešila problémy už před krizí.
Vláda dosud během krize rozhodla o odkladu a následně i snížení plateb silniční daně, tříměsíční odklad platí i pro úhrady mýta a upravit by se měla i spotřební daň na naftu. Dopravci však tato opatření nehodnotí jako dostatečná. Iniciativa proto žádá o pomoc stát, a to ideálně formou náhrad po vzoru státní pomoci ubytovacím zařízením. Zároveň dopravci chtějí zajistit úvěry pro zvládnutí nejhoršího období. Na státní pomoc podle iniciativy nyní nemají šanci dosáhnout. Další žádanou pomocí by mohla být úprava podmínek pro stanovení sazeb DPH a silniční daně. Stát by podle firem měl rozšířit také slevy pro studenty a důchodce i do zájezdové dopravy. Podle dopravců jsou zájezdové společnosti vládou opomíjeny a nedostaly žádnou formu pomoci.
Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....
Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...
Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...
Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...
Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...
Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...
Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...
K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...
Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...
Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...
V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...
„Stejně jako minulý rok, ani letos se v...
Každá realizace byla posuzována porotou, která je složena...
Oblíbená soutěž Pokrývači sobě, kde samotní pokrývači hlasují...
Pátý ročník Digital Transformation Summitu proto přinese nejnovější...
Srdcem Digital Transformation Summitu (DTS) budou ukázky konkrétních...
DTS letos otevře Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)