Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Japonská technologická společnost NEC představila systém pro rozpoznávání tváře, který dokáže identifikovat člověka, i když má obličej zakrytý rouškou. Technologie se zaměřuje na ty části obličeje, které nejsou zakryté, jako například oči.
Firma NEC uvedla, že ověření totožnosti trvá necelou sekundu a dosahuje přesnosti 99,9 procenta. Mezi klienty japonské společnosti patří aerolinky Lufthansa a Swiss International Airlines nebo londýnská metropolitní policie. Ta díky systému porovnává tváře zachycené v davu s těmi, které má na seznamu sledovaných osob. Podle společnosti NEC může být systém využíván i u bezpečnostních vstupů do budov a testován je také pro automatické platby v obchodě. Cílem je přitom minimalizovat kontakt lidí s povrchy.
Společnost NEC uvedla, že systém začala vyvíjet již před pandemií nemoci covid-19, aby vyšla vstříc alergikům nosícím roušky. Pandemie firmu přiměla práci na technologii urychlit. „Vzhledem ke koronavirové krizi a dlouhotrvajícímu nouzovému stavu potřeba takového systému ještě vzrostla, a tak jsme nyní tuto technologii uvedli na trh,“ řekl představitel firmy Šinja Takašima.