Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
Jihočeská agrární komora spustí on-line regionální produktovou mapu kraje, která víc propojí dodavatele a odběratele jihočeských potravin. Jedním z cílů je také zvýšit využití místních potravin ve školních a nemocničních jídelnách. V nouzovém stavu komora zviditelní podniky, které vydávají přes okénko nebo jídlo dovážejí.
„Doufám, že to bude uživatelsky vstřícné on-line prostředí, taková tržnice, kde by se měli potkávat zájemci o nákup nebo dodávku kvalitních regionálních potravin, jak z řad zemědělských prvovýrobců, tak prodejen ze dvora, z malých kamenných prodejen, regionálních pekařů, masen i smíšených farmářských obchůdků,“ řekla ředitelka jihočeské agrární komory Hana Šťastná.
Mapa je zatím v pilotním provozu. Jedním z cílů je prosadit, aby se místní potraviny více používaly ve školních či nemocničních jídelnách, jež preferují produkty z regionu. Mapa přinese jejich seznam.
„Další novinkou bude přehled jihočeských gastronomických provozů, ale i třeba cateringů, které jsou zaměřené na lokální suroviny nebo dávají přednost jihočeským a českým receptům. V nouzovém stavu se budeme snažit, aby byly zviditelněné podniky, které vydávají jídla přes okénko nebo dovážkou,“ popsala Šťastná. Jihočeská agrární komora má asi 700 členů.
On-line mapa jihočeských potravinářů, restaurací napojených na dodavatele místních surovin, prodejen i zemědělských podniků prodávajících ze dvora souvisí se soutěží Chutná hezky. Jihočesky. Do ní se za 15 let přihlásilo přes 250 zpracovatelů. „Na mapě bude minimálně sto výrobců potravin,“ řekla ředitelka. Největší zájem o soutěž mají výrobci masných produktů a pekaři, přibývá cukrářských výrobků a lahůdek.
Součástí mapy se stane odkaz na přehled agroturistických zařízení, blog nebo kalendář akcí. Vznik mapy podpořil Jihočeský kraj. Komora letos kvůli koronavirové pandemii připraví i webináře pro školy a jiné zájemce.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)