Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny19. 1. 2021 10:34

Automobilky v Evropě dohánějí čtvrtinový propad

Prodej nových osobních aut v Evropské unii loni kvůli dopadům pandemie klesl o rekordních 23,7 procenta na 9,94 milionu vozů. Uvedlo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice byl propad o trochu mírnější, i tak ale přesáhl 18 procent. Konec roku již ale prodej vykazoval meziroční nárůst. Automobilce Škoda se také loni podařilo zvýšit podíl na trhu.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Ve srovnání s předchozím rokem se v celé EU prodalo asi o tři miliony vozů méně. Procentní poklesy byly ve všech zemích sedmadvacítky dvojciferné. Z velkých trhů zaznamenalo nejvýraznější propad Španělsko (minus 32,3 procenta), dále Itálie (minus 27,9 procenta) a Francie (minus 25,5 procenta). Německo vykázalo pokles počtu registrací nových aut o 19,1 procenta.

Za prosinec klesl v EU prodej nových osobních aut meziročně o 3,3 procenta na 1,03 milionu aut. Čtyři největší automobilové trhy nicméně vykázaly velmi odlišné výsledky. Ve Francii a ve Španělsku byl pokles dvouciferný (minus 14,9 a minus 11,8 procenta). Německo má oproti tomu za sebou solidní nárůst, a to o 9,9 procenta. Ve Španělsku se meziročně registroval zhruba stejný počet vozů jako před rokem.

V České republice se prodej nových osobních aut podle sdružení ACEA v prosinci meziročně zvýšil o 8,7 procenta na 20.333 vozů. Úhrnem od ledna do prosince ale prodej o 18,8 procenta klesl a činil 202.971 vozů.

Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v prosinci v EU meziročně zvýšila prodej o 8,4 procenta na 53.695 vozů. Za celý rok jí ale prodej o 14,9 procenta klesl na 557.999 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se v prosinci meziročně zvýšil na 5,2 ze 4,6 procenta, za celý loňský pak na 5,6 procenta z pěti procent v roce předchozím.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...