Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Celkový obrat internetových obchodů využívajících platformu Shoptet se meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení Shoptetu aktuálně využívá zhruba 24 000 internetových obchodů, tedy přibližně polovina e-shopů v Česku. Sám Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.
Na platformě společnosti Shoptet během loňského roku přibylo zhruba 5000 nových internetových obchodů. „E-shopům využívajícím naše řešení se meziročně podařilo navýšit obrat o polovinu. Jedná se tedy o lepší výsledek než v předchozím meziročním srovnání, kdy těmto e-shopům mezi lety 2018 a 2019 vzrostl celkový obrat o 44 procent,“ uvedl výkonný ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
V e-shopech na platformě Shoptetu podle statistik loni nakoupilo zhruba 3,5 milionu unikátních zákazníků. Společnost také během loňského roku navýšila počet doplňků, které mohou internetové obchody na jeho platformě využívat, a to ze 70 na aktuálních 196. Patří mezi ně například napojení jak na různé platební brány, skladové systémy, balíkové přepravce nebo marketingové nástroje, ale nově i na služby společností Liftago, Alza.cz či Mall.cz.
Obrat samotného Shoptetu v loňském roce dosáhl úrovně přibližně 200 milionů Kč. „Během dvou let se nám podařilo bezmála zdvojnásobit náš obrat. Bezpochyby nám k tomu napomohl růst online prodejů spojený s pandemií, nicméně vzestupný trend elektronického obchodování je i přesto patrný dlouhodobě. V každém případě se nám podařilo splnit náš plán pro rok 2020, ačkoliv loňský rok ještě nemáme zcela uzavřený,“ dodal Uďan.
Shoptet na českém trhu působí již 12 let a aktuálně zaměstnává 110 pracovníků. Celkový obrat internetových obchodů v Česku loni přesáhl 196 miliard korun, což je čtvrtinový meziroční nárůst.