Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
Názory 18. 4. 2024 19:14Bývalý šéf ECB Mario Draghi dostal od Evropské komise nelehký úkol – do konce června má jeho tým vypracovat zprávu,...
Bývalý šéf ECB Mario Draghi dostal od Evropské komise nelehký úkol – do konce června má jeho tým vypracovat zprávu,...
I navzdory obavám z dopadu vládního konsolidačního balíčku na oblast zaměstnaneckých benefitů k žádnému kritickému scénáři nedošlo a očekávané plošné...
Šestice kongresových ambasadorů si v úterý 16. dubna v Rezidenci primátora hlavního města Prahy převzala ocenění v rámci již 13....
Už jen přibližně dva týdny – do 2. května – mají podnikatelé čas na elektronické podání daňového přiznání k daním...
UBM Development Czechia realizuje v pražských Řeporyjích první dřevěné vícepodlažní bytové domy v historii hlavního města. Projekt Timber Praha, bydlení s dobrou energií,...
V digitálním světě, kde se nákup přes internet stává preferovaným, mají majitelé e‑shopů stále větší zájem o efektivní a spolehlivé způsoby doručení zboží....
Webasto, udávající po desítky let trend v oblasti automobilových topení, přináší inovativní řešení pro elektrická a plug‑in hybridní vozidla. Elektrické vysokonapěťové topení...
Kongres logistiky a dopravy EASTLOG poskytne prostor pro diskuzi s téměř sedmi sty profesionály o zodpovědnosti logistiky. Shromáždění se uskuteční 30. a 31. května 2024 a kromě...
O tom, že důraz na udržitelnost je cestou k úspěchu, už pochybuje málokterá firma. Moc často ale na ni zatím nevyráží. Paradoxní...
Mezinárodní veletrh cestovního ruchu a regionální turistiky HOLIDAY WORLD & REGION WORLD proběhl na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA ve...
Všechny výsledky
Ohledně sdílení svých dat jsme nejvíce nedůvěřivým národem v Evropě. Nejvíce si chráníme zdravotní data, zdrženlivější jsme proti ostatním evropským státům i při sdílení dat o poloze, GPS a pohybu. Relativně ochotně sdílíme ale kontaktní údaje, osobní informace, nákupní chování a podrobnosti o oblíbených značkách. Ukázal to mezinárodní průzkum inkasní agentury EOS KSI, který se zabýval aktuální hodnotou dat internetových uživatelů.
Mezi data, která Češi sdílejí ochotněji obchodům, službám a aplikacím, patří kontaktní údaje (44 procent). Téměř dvě pětiny pak poskytují třetím stranám své osobní informace. Třetí nejčastěji sdílenou položkou jsou data o nákupním chování a oblibě určitých výrobků či značek (37 procent). Údaje o poloze, GPS a pohybu jich s třetími stranami sdílí 27 procent. Naopak zdravotní data sdílejí málo (deset procent).
„Data jsou samozřejmě cenným komerčním nástrojem. Často však mohou výrazně pomoct například záchranným složkám s určením polohy ohroženého či při kontaktu s nakaženou osobou. Sdílení dat finančního charakteru může například umožnit společnostem lépe pomoci zadluženým klientům se splácením úvěrů, jako se děje v našem sektoru. Obezřetnost je jistě chvályhodná, lidé by však měli poznat hranici, kdy tajnůstkaření může škodit jim samým,“ uvedl Vladimír Vachel z EOS KSI.
Provedena byla ve spolupráci s agenturou Kantar v první polovině roku 2020 na reprezentativním vzorku od 18 let v 17 zemích. Vyhodnocen byl vzorek 1000 respondentů z Belgie, Bulharska, ČR, Francie, Chorvatska, Německa, Polska, Rumunska, Ruska, Slovenska, Slovinska, Srbska, Španělska, Švýcarska, Spojených států a Velké Británie a 300 respondentů ze Severní Makedonie.
Paradoxem podle něho ale je, že 61 procent Čechů nemá se sdílením dat třetím stranám špatné zkušenosti, resp. o nich neví. Čeští spotřebitelé nejsou vůči společnostem a sdílení dat ani výrazně skeptičtí. Nedůvěřiví jsou dokonce méně, než je evropským průměrem. Tento přístup potvrzuje další nesrovnalost v chování na internetu. Čtvrtina například nijak neupravuje nastavení cookies souborů na jednotlivých webových stránkách a automaticky jim uděluje svůj souhlas.
„Cookies jsou pěknou ukázkou, usnadňují personalizaci webu, díky nim web ví, jaké nastavení si uživatel při minulé návštěvě vybral nebo jaké osobní údaje má předvyplnit do formuláře. Webovému prohlížeči o sobě dovolujeme vědět relativně mnoho,“ upozornil Vachel. Výsledky průzkumu podle něj ukazují, že je třeba silně budovat digitální důvěru a gramotnost ohledně sdílení dat. A také bojovat proti dezinformacím, které okolo zneužití dat panují a výhody digitalizace zpomalují. Velká odpovědnost edukace je právě na straně firem, dodal.
Evropa totiž dle Draghiho příliš dlouho (naivně) věřila...
Obecně platí, že Draghiho lékem na zhoršující se...
Loňský podzim přinesl vášnivou debatu o negativních dopadech...
„Letošní průzkum benefitů ukázal, že rozdíl mezi tím,...
„Benefity sledujeme v rámci našich průzkumů již bezmála...
Zajímavým zjištěním letošního průzkumu je pak i skutečnost,...
Ambassador Awards Evening se uskutečnil pod záštitou primátora...
„Celý profesní život se snažím posouvat českou onkologii...
Hlavními partnery večera byly: Hlavní město Praha, Ministerstvo...
Loňský podzim přinesl vášnivou debatu o negativních dopadech...
„Letošní průzkum benefitů ukázal, že rozdíl mezi tím,...
„Benefity sledujeme v rámci našich průzkumů již bezmála...
Zajímavým zjištěním letošního průzkumu je pak i skutečnost,...
„Výsledky průzkumu nás překvapily. Odhalily, že připravenost na...
Ale právě v tom je ta šance. „ESG je...
A jak tedy průzkum zrealizovaný BDO Hungary dopadl? Naprostá...
„Důvodem je také více peněz na investice a také...
Ačkoli si firmy jsou vědomy potřeby udržitelného fungování,...
„Již několik let panují v globální ekonomice jisté propady,...
„Pokles na 51,45 mld. Kč je stále velmi...
Špatná podle Tomáše Lukeše není ani spotřeba nábytku...
Suma za import nábytku v roce 2023 dosáhla 28,18...
Za vyloženě pozitivní trend AČN považuje růst podílu...
Český nábytek podle Čudky vyniká invencí i kvalitou....
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)