Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Největší americký maloobchodní řetězec Walmart plánuje doplnit desítky svých prodejen ve Spojených státech o skladiště obsluhovaná roboty, která budou podniku pomáhat při vyřizování internetových objednávek. Firma tak reaguje na přesun amerických spotřebitelů k internetovým nákupům v důsledku pandemie covidu-19.
Roboti budou ve skladištích připravovat mražené a chlazené potraviny i menší nepotravinářské produkty. Personál obchodů pak objednávku dokončí tím, že do ní z prodejny doplní čerstvé potraviny a větší nepotravinářské zboží, například televizory.
Šíření koronaviru zvýšilo zájem spotřebitelů o rozvoz zboží a o vyzvedávání objednaných nákupů na výdejních místech. V loňském prvním čtvrtletí, tedy na začátku pandemie covidu-19, zaznamenal Walmart u těchto služeb nárůst o 300 procent.
„Nepředpokládáme, že by se využívání těchto služeb v budoucnosti změnilo,“ uvedl viceprezident společnosti Walmart Tom Ward. „Očekáváme, že budeme obsluhovat čím dal více zákazníků, kteří se spoléhají na výdejní a rozvážkové služby,“ dodal.