Česko uvidí první bateriový vlak
Trendy 7. 5. 2024 07:18Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Skoro osm set studentů připravuje Střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana v České Třebové na povolání v oblasti informačních technologií nebo elektrotechnice. Kvalitní...
Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK) ve spolupráci s IHK für Oberfranken Bayreuth a dalšími partnery uspořádala v Karlových...
Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Dokonalejší automatické překladače znamenají i dokonalejší kybernetické útoky. Kvalita textů phishingových zpráv je totiž stále lepší a není tak často...
Dnešní pracovní trh je dynamický a konkurenční, a proto je pro firmy nezbytné, aby se odlišily a přilákaly ty nejlepší...
Cílem memoranda o spolupráci, které uzavřela agentura CzechInvest, společnost SIRS, Karlovarský kraj a město Cheb, je připravit plochu průmyslové zóny Cheb II...
Všechny výsledky
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto kvůli přetrvávajícímu nedostatku některých dílů zastavila výrobu v několika provozech a směnách. Bez chybějících dílů nelze dokončit výrobu vozů. Zaměstnanci dostávají za zrušené směny 85 procent průměrné mzdy, kam se započítávají i bonusy, tedy více než činí denní mzda, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář. Automobilce chybějí například čipy, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech.
Některé směny zrušila firma už v minulém týdnu, odbory pro tyto situace vyjednaly takzvanou překážku na straně zaměstnavatele a zároveň náhradu mzdy nad hodnotou stanovenou zákonem. Nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky. „S ohledem na složitost situace a aktuální vývoj budeme případné překážky řešit v ucelených týdenních blocích,“ řekl odborový předák Jaroslav Povšík. Překážky se týkají zejména výroby Octavií a souvisejících provozů. I na lince Fabií se ale začaly objevovat nedokončené vozy, kterým chyběly radary.
Škoda plánuje podle týdeníku odstávky i na únor. V tomto týdnu byla odstávka například v lakovně B v Mladé Boleslavi, na montáži a svařovně MB I nebo ve svařovně v Kvasinách. Odstávka se týkala vždy jen některých směn. Automobilka začátkem ledna uvedla, že se potýká s nedostatkem čipů, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, uvedla již dříve na dotaz ČTK mluvčí Škoda Auto Martina Gillichová. Potvrdila informaci týdeníku Škodovácký odborář, podle kterého nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky. „Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu,“ řekla Gillichová. Podle ní tak nelze vyloučit změny v produkčních objemech.
Chybějící čipy mohou mít podle odborů dopad v podobě zvýšených nákladů na výrobu, a tím dosažení nižších zisků. Nedostatek čipů trápí automobilky napříč světem, postižen je celý koncern Volkswagen, který kvůli nedostatku čipů omezí v únoru provoz ve třech svých německých závodech, včetně toho hlavního ve Wolfsburgu. Problém s nedostatkem elektronických součástek se dostal až na diplomatickou úroveň, když německý ministr hospodářství Peter Altmaier v této věci požádal o pomoc Tchaj-wan. Světový lídr v odvětví polovodičů přislíbil v produkci čipů upřednostnit výrobce aut. Provoz ve svých třech továrnách upravuje i Daimler, výrobce vozů Mercedes-Benz, problémy s dodávkami čipů se dotkly i automobilek Ford, Subaru, Toyota, Nissan, Fiat Chrysler a dalších.
Polovodičové moduly jsou srdcem elektronických systémů a mikročipů. Koronavirová pandemie nejprve poptávku po nich ze strany automobilek snížila, vedla ale k větší potřebě čipů u výrobců zábavní elektroniky a lékařských technologií. Výroba aut se ovšem zvedla dříve, než se čekalo, a výrobci čipů nedokázali drahou produkci dostatečně rychle upravit a rozšířit.
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...
Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...
V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...
Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...
„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou...
V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své...
Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený...
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou...
V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své...
Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený...
„Když jsem se bavil na cestě zpět s účastníky...
„Je povzbudivé vidět, jak české firmy a startupy v oblastech...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)