Platí Baťovo ikonické motto i v době umělé inteligence?
Be the Best 20. 4. 2024 05:19Na první pohled mohlo by se zdát, že před sto lety nemohl mít Tomáš Baťa názor na využití umělé inteligence....
Na první pohled mohlo by se zdát, že před sto lety nemohl mít Tomáš Baťa názor na využití umělé inteligence....
Oborem gastro služeb se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená změnami DPH. Březnové ceny v gastru jsou navzdory klesající inflaci...
Nedostatek zaměstnanců a velké množství pracovních nabídek dává uchazečům a uchazečkám o práci mnoho možností, a to nejen doma, ale...
Portál stavebníka má potenciál zjednodušit celé stavební řízení, říká Adam Heres Vostárek, expert na digitalizaci ve společnosti PlanRadar. České stavebnictví...
Češi za covidu začali objevovat Česko. A už nepřestali. Post-covidový nárůst hostů dokládají údaje Amazing Places. Cestovatelský projekt letos vstupuje...
Digitální transformace neustále zrychluje a nově čelí výzvě AI. Stále více firem řeší, jak se na digitální budoucnost připravit a...
Umělá inteligence (AI) může zefektivnit a zjednodušit mnohé činnosti v každodenní kancelářské práci. Je schopna pomoci s rychlým vyhledáváním informací, rešeršemi,...
Bývalý šéf ECB Mario Draghi dostal od Evropské komise nelehký úkol – do konce června má jeho tým vypracovat zprávu,...
I navzdory obavám z dopadu vládního konsolidačního balíčku na oblast zaměstnaneckých benefitů k žádnému kritickému scénáři nedošlo a očekávané plošné...
Šestice kongresových ambasadorů si v úterý 16. dubna v Rezidenci primátora hlavního města Prahy převzala ocenění v rámci již 13....
Všechny výsledky
Výstavba a provoz části dálnice D4 mezi Příbrami a Pískem formou PPP je definitivně stvrzena. Ministr dopravy Karel Havlíček dnes podepsal smlouvu s francouzským konsorciem DIVia. Stavba by měla začít v března, řekl po podpisu Havlíček. Jde o první projekt výstavby dálnice formou PPP v Česku.
PPP předpokládá financování staveb ze strany soukromých investorů, kteří zároveň budou silnici po její dostavbě po určitou dobu provozovat. Stát by poté měl stavbu postupně splácet a po dohodnuté době převzít. Celková délka smlouvy je stanovena na 28 let. Z toho tři roky a osm měsíců potrvá stavba dálnice a zbylou část její provoz a údržba soukromým investorem. Úsek by měl být hotov v říjnu 2024. Ten bude konsorcium provozovat i s dalšími 16 kilometry dálnice, které už stojí. Podle ministra bude mít stát díky tomu větší kontrolu nad kvalitou dálnice. Smlouva počítá i s možnými sankcemi za případné nedostatky.
Nová část dálnice by měla být po celou dobu ve vlastnictví státu. „Právo a povinnost provozovat, udržovat a brát užitky v podobě platby za dostupnost bude na koncesionáři. Příjmy z výkonového a časového zpoplatnění budou i nadále standardně příjmem SFDI (Státní fond dopravní infrastruktury) a výnosnost z těchto poplatků žádným způsobem nevstupuje do nastaveného platebního mechanismu,“ uvedl po podpisu Havlíček.
Francouzské konsorcium DIVia tvoří firmy Vinci a Meridiam. V soutěži uspělo s nabídkou 16,55 miliardy korun, což představuje současnou nominální hodnotu projektu. Cenu však postupně navýší další vlivy, jako například inflace či vývoj kurzu koruny. Schválené přímé závazky státu tak představují 18,8 miliardy korun a 446 milionu eur, tedy asi 11,7 miliardy korun.
Jde o první projekt výstavby dálnice za soukromé peníze. Podle Havlíčka by se mohl do budoucna stát vzorem pro příští dopravní stavby, kdy bude nutné najít nové zdroje financování. V minulosti se stát pokoušel pomocí PPP postavit například úsek dálnice D3 mezi Borkem a Bošilcem, nebo ostravskou část D1, všechny tyto úseky ale nakonec byly stavěny konvenčním způsobem, tedy financováním prostřednictvím SFDI.
Jeden závěr na úvod je ale zcela zřejmý:...
Bylo to v roce 1925 – po 31 letech...
Tomáš Baťa je nám i v současnosti inspirací mimo...
V období, kdy se firmě Baťa podaří konečně zvládnout...
Následně se Baťa také vyjadřuje k odpovědnosti firem za...
Abychom se mohli dostat k podstatě naší úvahy, jak...
A významným článkem mozaiky Baťových úvah je také...
A zde získáváme odpověď Tomáše Bati na situaci,...
A zase se ocitáme na začátku dvou rovin,...
Nejde zde oddělit jedno od druhého. Firmy nemohou...
Tomáš Baťa věděl, že jde o změnu životního...
Vracíme se touto úvahou zase na začátek. Málo...
Jak k otázce umělé inteligence a nahrazování lidské práce...
Jak vnímá roli lidí v době umělé inteligence...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....
Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...
Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...
V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...
Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...
„První tři země v Evropě, do kterých to...
Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...
Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...
Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...
Pátý ročník Digital Transformation Summitu proto přinese nejnovější...
Srdcem Digital Transformation Summitu (DTS) budou ukázky konkrétních...
DTS letos otevře Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director...
Hospodářská komora proto spustila na webové stránce www.komora.cz/dane/ návody,...
„Digitalizace musí být k uživateli přátelská a přinášet...
Logistika a doprava patří mezi nejdůležitější pracovní úkony mezi...
Všechny zmíněné faktory představují příležitost pro spojení s loajální...
Velký kongres EASTLOG, který se bude konat 30....
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)