×

Sledujte předvolební kulaté stoly Hospodářské komory – s politiky diskutují experti i zástupci podnikatelů

Po přesunu do online prostředí se vrací zájem o veletrhy práce

Internet se stal dominantním nástrojem při hledání práce ještě před vypuknutím pandemie. Zatímco dříve sloužil jen jako zdroj informací, nyní umožňuje i interakce zaměstnavatelů s uchazeči, podobně jako bylo dříve možné na veletrzích práce. O ty v posledních letech klesal zájem, jejich přesun do online prostředí však obnovil jejich popularitu. Propojit firmy a uchazeče o práci v online světě se rozhodla v rámci pilotního projektu Business Services Showcase asociace ABSL. Tři desítky center podnikových služeb prezentovaly v rámci hodinových interaktivních setkání se zájemci o kariéru v podnikových službách své pracovní příležitosti, firemní kulturu i projekty a získaly 200 zaměstnanců.

Marta Lipovská ikona hodiny2. 5. 2021 12:23
Foto: Shutterstock.com Roste zájem o veletrhy práce Foto: Shutterstock.com

Dle průzkumu Grafton Recruitment hledá práci na internetu 74 % uchazečů, veletrhy však v uplynulých letech využívalo jen 6 % zájemců o práci. Spojení těchto dvou nástrojů v jeden se ukázalo jako správná cesta jak pro firmy, tak i pro zájemce o kariéru v podnikových službách. „Původní myšlenkou bylo propojit zaměstnance firmy, která odchází z českého trhu, s podobnými zaměstnavateli z oboru a nabídnout jim alternativu a hladký přechod do nového zaměstnání. Pro velký úspěch jsme se rozhodli s akcí pokračovat i v budoucnu a rozšířit ji na širokou veřejnost,“ říká Helena Tabakovová, projektová manažerka asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových, zákaznických a IT služeb. Interaktivní online setkání a workshopy, které probíhaly po dobu 2 týdnů, byly zaměřeny na prezentaci aktivit jednotlivých zaměstnavatelů, jejich firemní kultury, benefitů, rozvojových programů i pracovních nabídek se zaměřením na finance. Účastníci se zajímali o pracovní podmínky, možnosti práce z domova a šance na další kariérní růst.

Kreativita jednotlivých center přitom byla veliká a do prezentací byli zapojeni i stávající zaměstnanci, kteří hovořili o zkušenostech ve firmě a o firemním životě a atmosféře v týmech i na pracovišti. „Akce ukázala, jak lze dřívější formy náboru a prezentace dělat moderněji a efektivněji. Z center se v době lockdownu stali zkušení recruiteři, kteří dokáží i na dálku zaujmout potenciální kandidáty a zajistit jejich nábor i bez prostředníků,“ dodává Helena Tabakovová s tím, že obor podnikových služeb roste i navzdory pandemii a jen letos plánuje vytvořit 10 tisíc nových pracovních míst. Protože až polovina z nich bude cílit na cizince, představuje online veletrh velmi efektivní nástroj. Podle průzkumu serveru CNBC kariérní experti odhadují, že až 80 % náborových aktivit bude v dohledné budoucnosti pouze ve virtuální formě. Mezi hlavní výhody virtuálního veletrhu pracovních příležitostí patří především urychlení celého náborového procesu, eliminace cestovních nákladů a také úspora času. V současné době pak samozřejmě i bezpečnost.

Nejnovější články

Expertní pohled
Rekordní náborový příspěvek je čtvrt milionu

Náborové příspěvky se častěji objevují u specializovaných nebo...

Výše náborového příspěvku se liší dle regionů i...

Zavedení příspěvku lze doporučit jak firmám, které dlouhodobě...

Aktivity HK ČR
Vítkovice uspěly mezi pyramidami

Ostravská firma, která je členem Hospodářské komory, o...

„Tento úspěch je dalším důkazem, že podnikatelské mise...

Expertní pohled
Jak data ze sociálních sítí personalistům tajně odhalují vaši osobnost

V poslední době se toho ve světě událo hodně:...

Talent, schopnost zvládat určitou činnost lépe než průměrně...

Propast mezi nabídkou a poptávkou mohou překlenout inovace,...

Facebook Jak ukázalo nešťastné fiasko společnosti Cambridge Analytica,...

Existují zjevné etické obavy (a někdy i právní...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Rekordní náborový příspěvek je čtvrt milionu

Náborové příspěvky se častěji objevují u specializovaných nebo...

Výše náborového příspěvku se liší dle regionů i...

Zavedení příspěvku lze doporučit jak firmám, které dlouhodobě...

Expertní pohled
Jak data ze sociálních sítí personalistům tajně odhalují vaši osobnost

V poslední době se toho ve světě událo hodně:...

Talent, schopnost zvládat určitou činnost lépe než průměrně...

Propast mezi nabídkou a poptávkou mohou překlenout inovace,...

Facebook Jak ukázalo nešťastné fiasko společnosti Cambridge Analytica,...

Existují zjevné etické obavy (a někdy i právní...

Aktuality
Psychologové radí: Se zákazníky jen s úsměvem

Slovo „upřímně“ je důležité. Obchodník musí být vnitřně...

Výzkum vlivu úsměvu na zákazníky probíhal na vzorku...

Výzkum podpořila energetická společnost E.ON. Ta se pro...