Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Internet se stal dominantním nástrojem při hledání práce ještě před vypuknutím pandemie. Zatímco dříve sloužil jen jako zdroj informací, nyní umožňuje i interakce zaměstnavatelů s uchazeči, podobně jako bylo dříve možné na veletrzích práce. O ty v posledních letech klesal zájem, jejich přesun do online prostředí však obnovil jejich popularitu. Propojit firmy a uchazeče o práci v online světě se rozhodla v rámci pilotního projektu Business Services Showcase asociace ABSL. Tři desítky center podnikových služeb prezentovaly v rámci hodinových interaktivních setkání se zájemci o kariéru v podnikových službách své pracovní příležitosti, firemní kulturu i projekty a získaly 200 zaměstnanců.
Dle průzkumu Grafton Recruitment hledá práci na internetu 74 % uchazečů, veletrhy však v uplynulých letech využívalo jen 6 % zájemců o práci. Spojení těchto dvou nástrojů v jeden se ukázalo jako správná cesta jak pro firmy, tak i pro zájemce o kariéru v podnikových službách. „Původní myšlenkou bylo propojit zaměstnance firmy, která odchází z českého trhu, s podobnými zaměstnavateli z oboru a nabídnout jim alternativu a hladký přechod do nového zaměstnání. Pro velký úspěch jsme se rozhodli s akcí pokračovat i v budoucnu a rozšířit ji na širokou veřejnost,“ říká Helena Tabakovová, projektová manažerka asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových, zákaznických a IT služeb. Interaktivní online setkání a workshopy, které probíhaly po dobu 2 týdnů, byly zaměřeny na prezentaci aktivit jednotlivých zaměstnavatelů, jejich firemní kultury, benefitů, rozvojových programů i pracovních nabídek se zaměřením na finance. Účastníci se zajímali o pracovní podmínky, možnosti práce z domova a šance na další kariérní růst.
Kreativita jednotlivých center přitom byla veliká a do prezentací byli zapojeni i stávající zaměstnanci, kteří hovořili o zkušenostech ve firmě a o firemním životě a atmosféře v týmech i na pracovišti. „Akce ukázala, jak lze dřívější formy náboru a prezentace dělat moderněji a efektivněji. Z center se v době lockdownu stali zkušení recruiteři, kteří dokáží i na dálku zaujmout potenciální kandidáty a zajistit jejich nábor i bez prostředníků,“ dodává Helena Tabakovová s tím, že obor podnikových služeb roste i navzdory pandemii a jen letos plánuje vytvořit 10 tisíc nových pracovních míst. Protože až polovina z nich bude cílit na cizince, představuje online veletrh velmi efektivní nástroj. Podle průzkumu serveru CNBC kariérní experti odhadují, že až 80 % náborových aktivit bude v dohledné budoucnosti pouze ve virtuální formě. Mezi hlavní výhody virtuálního veletrhu pracovních příležitostí patří především urychlení celého náborového procesu, eliminace cestovních nákladů a také úspora času. V současné době pak samozřejmě i bezpečnost.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Z právního pohledu se takto označuje nelegální práce....
Posuzování skutečné povahy spolupráce u malých živnostníků může...
Službám pomáhá zejména pozvolné oživení spotřebitelské poptávky díky...
Ve zpracovatelském průmyslu mezitím dochází druhý měsíc v...
Celkově lze však hodnotit včera zveřejněná čísla jako...
Jedním z argumentů pro opatrnější postup centrální banky...
Hlavním rizikem pro pomalejší pokles sazeb v Česku...