Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Český fintech startup Twisto na konci června představil novinku na poli BNPL produktů (buy now pay later). Virtuální jednorázovou kartu mohou uživatelé využít na větší nákupy a platbu si dopředu rozložit na dobu, jaká jim vyhovuje. Přestože Twisto novinku uvedlo v tichosti bez marketingové kampaně, zájem zákazníků překonal všechna očekávání. Během července s kartou totiž nakoupili zboží za 26 milionů korun. Inovativní produkt a jeho nečekaný úspěch těší také poskytovatele platebních služeb Mastercard.
„Jednorázovou kartu jsme představili, abychom lidem umožnili pohodlněji rozložit platby i za větší nákupy, a to pomocí pár kliknutí. Částku k útratě i rozložení plateb si zákazník nastaví předem a ví, s čím může počítat. Novinka tak dobře doplňuje naše existující portfolio BNPL služeb, které uživatelům přináší pohodlnější nakupování a zároveň přehlednou správu osobních financí,“ vysvětluje výhody jednorázové karty Pavel Prucek, head of product v Twistu.
Jednorázová karta umožňuje zákazníkům nastavit si předem výši útraty a rozložit si platby za nákup na 3 až 12 měsíců. Při nákupu z partnerských e-shopů navíc mohou zákazníci kartu spojit se službou Nákup na třetiny, tedy s rozložením platby do tří měsíců bez navýšení. Maximální limit útraty je nastavovaný individuálně. Průměrná výše splátkového limitu je přitom téměř 40 tisíc Kč. Češi si s novou kartou podle údajů Twista průměrně rozkládají platby ve výši 6,8 tisíce korun, a to na 11 měsíců. V Polsku činí průměrná rozložená platba v přepočtu 4,9 tisíce korun, zato si Poláci platby rozkládají na delší dobu – 11,4 měsíce. Většinou se tedy zákazníci k horní hranici limitů nepřibližují a spíše kartu používají ke zlepšení svého osobního cashflow.
„U zákazníků má nová virtuální jednorázová karta úspěch, přestože ji nijak marketingově nepropagujeme. I tak si služba v červenci našla již přes 1 600 uživatelů v Česku i Polsku, kteří ji dokonce využívají opakovaně – naplánovali si rozložení už více než 3 800 plateb. Celkem nakoupili zboží za více než 26 milionů korun,“ popisuje úspěch nové služby Prucek.
Nová jednorázová karta funguje částečně díky technickým partnerům Twista – poskytovateli platebního systému Mastercard a technologické platformy Marqeta. Oba globální hráči na poli platebních produktů novinku mezi BNPL službami vítají.
„Zjednodušování uživatelského zážitku při placení je jednou z misí společnosti Mastercard a právě jednorázová virtuální karta od společnosti Twisto tyto nároky perfektně splňuje. Jde o další výjimečnou novinku na českém trhu. Spotřebitelé mohou mít instantní přístup k extra penězům, kdykoliv je nejvíce potřebují. Twisto patří mezi klíčové inovátory v oblasti plateb na českém trhu a mě velmi těší, že můžeme být součástí tohoto dalšího velmi zajímavého projektu,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
„Se spuštěním nové BNPL služby Twisto pokračuje v posouvání hranic platebních možností pro zákazníky. V moderním komerčním prostředí je nutné, aby karty a prostředky byly dostupné v reálném čase, a jednorázové virtuální karty jsou klíčovou funkcionalitou technologické platformy Marqeta. Těší nás, že máme možnost s Twistem spolupracovat při vytváření nového uživatelského zážitku, který na trhu slaví úspěchy,“ říká Ian Johnson, senior vice president a managing director pro Evropu v Marqeta.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...