Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny19. 8. 2021 18:27

Jednorázová karta láme rekordy

Český fintech startup Twisto na konci června představil novinku na poli BNPL produktů (buy now pay later). Virtuální jednorázovou kartu mohou uživatelé využít na větší nákupy a platbu si dopředu rozložit na dobu, jaká jim vyhovuje. Přestože Twisto novinku uvedlo v tichosti bez marketingové kampaně, zájem zákazníků překonal všechna očekávání. Během července s kartou totiž nakoupili zboží za 26 milionů korun. Inovativní produkt a jeho nečekaný úspěch těší také poskytovatele platebních služeb Mastercard.

Jarda Průcha autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

„Jednorázovou kartu jsme představili, abychom lidem umožnili pohodlněji rozložit platby i za větší nákupy, a to pomocí pár kliknutí. Částku k útratě i rozložení plateb si zákazník nastaví předem a ví, s čím může počítat. Novinka tak dobře doplňuje naše existující portfolio BNPL služeb, které uživatelům přináší pohodlnější nakupování a zároveň přehlednou správu osobních financí,“ vysvětluje výhody jednorázové karty Pavel Prucek, head of product v Twistu.

Jednorázová karta umožňuje zákazníkům nastavit si předem výši útraty a rozložit si platby za nákup na 3 až 12 měsíců. Při nákupu z partnerských e-shopů navíc mohou zákazníci kartu spojit se službou Nákup na třetiny, tedy s rozložením platby do tří měsíců bez navýšení. Maximální limit útraty je nastavovaný individuálně. Průměrná výše splátkového limitu je přitom téměř 40 tisíc Kč. Češi si s novou kartou podle údajů Twista průměrně rozkládají platby ve výši 6,8 tisíce korun, a to na 11 měsíců. V Polsku činí průměrná rozložená platba v přepočtu 4,9 tisíce korun, zato si Poláci platby rozkládají na delší dobu – 11,4 měsíce. Většinou se tedy zákazníci k horní hranici limitů nepřibližují a spíše kartu používají ke zlepšení svého osobního cashflow.

„U zákazníků má nová virtuální jednorázová karta úspěch, přestože ji nijak marketingově nepropagujeme. I tak si služba v červenci našla již přes 1 600 uživatelů v Česku i Polsku, kteří ji dokonce využívají opakovaně – naplánovali si rozložení už více než 3 800 plateb. Celkem nakoupili zboží za více než 26 milionů korun,“ popisuje úspěch nové služby Prucek.

BNPL novinku vítají i Mastercard a Marqeta

Nová jednorázová karta funguje částečně díky technickým partnerům Twista – poskytovateli platebního systému Mastercard a technologické platformy Marqeta. Oba globální hráči na poli platebních produktů novinku mezi BNPL službami vítají.

„Zjednodušování uživatelského zážitku při placení je jednou z misí společnosti Mastercard a právě jednorázová virtuální karta od společnosti Twisto tyto nároky perfektně splňuje. Jde o další výjimečnou novinku na českém trhu. Spotřebitelé mohou mít instantní přístup k extra penězům, kdykoliv je nejvíce potřebují. Twisto patří mezi klíčové inovátory v oblasti plateb na českém trhu a mě velmi těší, že můžeme být součástí tohoto dalšího velmi zajímavého projektu,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„Se spuštěním nové BNPL služby Twisto pokračuje v posouvání hranic platebních možností pro zákazníky. V moderním komerčním prostředí je nutné, aby karty a prostředky byly dostupné v reálném čase, a jednorázové virtuální karty jsou klíčovou funkcionalitou technologické platformy Marqeta. Těší nás, že máme možnost s Twistem spolupracovat při vytváření nového uživatelského zážitku, který na trhu slaví úspěchy,“ říká Ian Johnson, senior vice president a managing director pro Evropu v Marqeta.

Články autora Jarda Průcha

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...