Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Česko-kanadská společnost Ataccama získala investici ve výši 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů).
Za čtrnáct let nenápadně vyrostla česko-kanadská Ataccama na 500 pracovníků v deseti světových pobočkách. Její platformu na správu firemních dat Ataccama ONE přitom používají stovky firem od střední velikosti až po globální lídry: T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank či Heineken. Její CEO Michal Klaus však vidí zásadně větší potenciál pomoci největším firmám lépe pracovat se všemi datovými vstupy. Plánuje proto několikanásobný růst firmy po byznysové i personální stránce. K dosažení vize se tak firma poprvé ve své historii rozhodla sáhnout po externím financování. V takzvaném series A investičním kole získala od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.
„Velké organizace se snaží škálovat a decentralizovat své datové iniciativy, umožnit demokratizaci dat a zároveň udržet svá data pod kontrolou z hlediska kvality, správy, ochrany soukromí a bezpečnosti. Ataccama ONE Gen2 nabízí bezproblémový způsob, jak umožnit technickým i méně technickým ‚datovým lidem‘ napříč organizací vytvářet vysoce kvalitní, řízené, bezpečné a opakovaně použitelné datové produkty. To podpořilo růst ročních opakovaných příjmů společnosti Ataccama a udržení klientů,“ řekl Michal Klaus, CEO společnosti Ataccama. „Společnost Bain Capital Tech Opportunities sdílí naši obchodní vizi a poslání a tento dodatečný kapitál nám umožní uspokojit rostoucí poptávku, rozšířit naše operace a zároveň urychlit inovace,“ dodává.