Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Metaverzum lze definovat jako sdílený virtuální prostor se všemi vymoženostmi, které současné technologie umožňují. Lze říci, že je dalším krokem ve vývoji internetu, zábavy i obchodu. Ve virtuálním světě se budeme pohybovat, nakupovat i pracovat. Tahounem mataverza pak bude herní průmysl a progresivní značky.
Rozvoj metaverza také bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace, protože firmy se chtějí novince přizpůsobit. „Metaverzum je ekosystém digitálněreálných světů a obchodních modelů, který změní způsob, jakým nynější svět funguje, jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing,“ říká Adam Leščišin ze společnosti Accenture ČR. „Kdo zaspí, ocitne se ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného. I proto firmy už nyní do metaverza houfně naskakují,“ dodává.
Je to jako přechod z 2D do 3D internetu. Zařízení jsou na tento krok připravená a mají dostatečný výpočetní výkon, který umožňuje virtualizovat reálný svět. Virtuální svět se bude propojovat s digitálním a fyzickým až do bodu, kdy přestanete rozpoznávat, ve kterém světě se pohybujete a odkud která informace přichází. Virtuální svět bude tak zajímavý, že pohyb a zážitky v něm překonají ty fyzické.
Představte si například domovy pro seniory, kde tato nová technologie pomáhá naplňovat touhu po plnohodnotných zážitcích a vzpomínkách. I člověk upoutaný na lůžko bude moci prostřednictvím metarverza jít na procházku podél oceánu nebo se virtuálně dotknout jakékoli památky. Téměř nebude schopen rozpoznat, že to není realita.
Vedle herního průmyslu, který je tradičním tahounem technologického vývoje, otevřely dveře metaverzu progresivní značky. „Hlavní značky světového byznysu jsou toho názoru, že jim tento nový svět pomůže jak v prodeji, komunikaci, náboru zaměstnanců, tak ve školení, které dostává zcela novou dimenzi. HR oddělení pak věří, že právě intenzita a originalita nových vjemů při školení bude v tomto ohledu k nezaplacení a přinese ovoce v podobě větší efektivity a popularity,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.
A nejenom to. Představte si například domovy pro seniory, kde tato nová technologie pomáhá naplňovat touhu po plnohodnotných zážitcích a vzpomínkách. I člověk upoutaný na lůžko bude moci prostřednictvím metarverza jít na procházku podél oceánu nebo se virtuálně dotknout jakékoli památky. Téměř nebude schopen rozpoznat, že to není realita.
„Metaverzum změní i svět investic. Banky nebo technologické firmy budují virtuální pobočky, rozrůstají se investice do realit ve virtuálních světech, kryptoměn používaných na existujících platformách. Zdá se, že roste nový svět, který má ambice existovat spolu s naším reálným a prolínat se s ním i na poli byznysu,“ říká Zuzana Stehlíková z IC Group.
Segmentům značek, které již využívají metaverze, teď dominuje retail. „V současnosti jsou v metaverzu již aktivní první značky, zejména z módního průmyslu, jako jsou Nike, Adidas, Gucci nebo Zara. Pozadu však nezůstává ani Coca Cola, RedBull nebo Budweiser. Velmi slibné je také nakupování v metaverzu supermarketu ve virtuální realitě s následným fyzickým doručením, jak to plánuje Walmart. Nike loni v metaverzu zpřístupnila svůj Nikeland, kde si návštěvníci mohou vyzkoušet virtuální verze zboží a také zažít zábavu. Nikeland už dokázal přilákat přes sedm milionů uživatelů,“ uzavírá Martin Šrůma z Accenture ČR.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...