Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Dva roky pandemie změnily pohled mnoha žen na jejich kariérní život. Plných 25 % pracujících žen dle studie publikované McKinsey Global Institute zvažovalo, že ve svém zaměstnání skončí a opustí trh práce. Náročné sladění osobního a pracovního života v době pandemických omezení u nich totiž často vedlo k extrémnímu vyčerpání, v mnoha případech dokonce až na hranici vyhoření.
Ze zkušeností Colliers, přední společnosti poskytující diverzifikované profesionální služby v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, vyplývá, že jejich rozhodnutí opustit svou kariéru může snadno zaměstnavatel zvrátit úpravou pracovního prostředí i podmínek anebo investicí do zaměstnancovy rekvalifikace.
Na českém trhu práce převládá dlouhodobý nedostatek uchazečů, a to napříč téměř všemi obory. Aktuální nezaměstnanost je 3,1 %, což dle posledních dostupných dat Eurostatu představuje nejnižší hodnotu v celé Evropské unii. Ke konci června nabízeli zaměstnavatelé prostřednictvím ÚP ČR celkem 319 408 volných pracovních míst a na jedno volné pracovní místo připadá v ČR v průměru 0,7 uchazeče o zaměstnání. Poptávka po pracovnících tak stále převyšuje nabídku a odchod takového počtu žen z českého trhu práce by byl fatální. Aktuálně se v produktivním věku nachází téměř 3 100 000 žen, jejich čtvrtina tedy reprezentuje 775 000.
Zabránit tomuto scénáři lze dle expertů ze společnosti Colliers například nabídkou rekvalifikace a úpravou pracovních podmínek. Díky digitalizaci a novým technologiím totiž vzniká obrovské množství nových pracovních pozic, které umožňují větší flexibilitu, vzdálený přístup i lepší sladění osobního a pracovního života. Právě tyto pozice tak mohou být šancí a příležitostí pro ženy, které nyní zvažují odchod. „Firmy přecházejí na digitální procesy rychlým tempem a v rámci ESG pravidel mimo jiné tlačí na maximálně bezpapírové a automatizované provozy, které využívají potenciál digitálních řešení. V rámci této transformace je tedy třeba si také vyhodnotit, co je možné poskytnout lidem na pozicích, které již nebudou potřeba, a jak je díky rekvalifikaci zachovat ve firmě,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka Workplace Advisory společnosti Colliers.
Za tímto účelem by však firmy měly uzpůsobit své kanceláře i na školící aktivity a poskytnout svým zaměstnancům prostor pro jejich efektivní rozvoj. „Doba covid-19 nám prokázala, že efekt online školení na dálku je velmi omezený a fyzické předávání informací, zkušeností a znalostí je jednoznačně pro zaměstnance vhodnější a efektivnější. I to je tedy jeden z důvodů, proč by si měly firmy své kanceláře zachovat,“ říká Jana Vlková s tím, že jejich funkci a vybavení je však třeba upravit tak, aby zde byla možná nejen standardní individuální práce, ale také setkání v menších i větších týmech, které budou mít k dispozici kvalitní zázemí pro co nejlepší demonstraci nových technologií. „Při návrzích a stavbě nových prostor se snažíme vždy reagovat na aktuální potřeby trhu, firem i zaměstnanců. Nové funkce, rozvržení a úpravy prostor jsou pak navíc atraktivnější pro firmy i zaměstnance, kteří se po pandemii snáze vrací do zpět,“ dodává Vlková.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...