Neděle 5. května 2024
ikona hodiny12. 4. 2023 07:47

Umělá inteligence v roce 2023: Jak ji využít v marketingu a PR?

Umělá inteligence a její využití zdá se být hitem roku 2023. A ač to nemusí být v záplavě zpráv o umělé inteligenci z poslední doby zřejmé, je tu s námi už několik desítek let.

Vítězslav Klement Vítězslav Klement autor

Expert na strategickou komunikaci, majitel PR agentury Lost Bunny Communication. Absolvoval zahraniční stáže v Dubaji a Madridu. Pravidelně vede veřejná školení a také přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je také autorem webu svetmetaverse.cz.

Foto: Shutterstock.com Umělá inteligence je hitem roku, je tu s námi ale již desítky let Foto: Shutterstock.com

Tak například už v roce 1979 překonal počítač s umělou inteligencí světového mistra ve hře vrhcáby. A zatímco většina lidí se s ní ještě pořádně nesetkala, někde už ji rovnou zakazují. Třeba prestižní francouzský Institut politických studií na počátku roku 2023 zakázal studentům využívat chatovacího robota ChatGPT při psaní školních prací. Tak určitě.

Umělá inteligence vám ale už dnes dokáže pomoct a ulehčit práci v oblasti marketingu a public relations. Od personalizace obsahu až po optimalizaci reklamních kampaní a analýzu dat, umělá inteligence pro vás nabízí nové možnosti pro zlepšení účinnosti a efektivity marketingových a PR aktivit.

Jedním z klíčových možných využití umělé inteligence v marketingu a PR je personalizace obsahu pro zákazníky. Díky umělé inteligenci mohou firmy vytvářet jedinečný a přesně zaměřený obsah pro každého zákazníka. Tento personalizovaný obsah může být vytvářen na základě různých faktorů, jako jsou historie nákupů, preferované kategorie produktů nebo zájmy zákazníka.

Dalším možným využitím umělé inteligence je optimalizace reklamních kampaní. Díky tomu tak firmy mohou vylepšit účinnost svých reklamních kampaní a snížit náklady na reklamu. Algoritmy mohou analyzovat data o chování zákazníků, jako jsou kliknutí, konverze a nákupy, a optimalizovat reklamy na základě těchto dat.

Jedním z aktuálně nejpopulárnějších využití umělé inteligence ve firemní komunikaci jsou chatboti. Ti dokážou pomoci zákazníkům s otázkami a problémy kdykoliv bez ohledu na den či hodinu, což zvyšuje spokojenost zákazníků a snižuje počet dotazů, které musí být řešeny přes lidské operátory.

Nezapomeňte umělou inteligence využít také v případě analýzy dat. Díky algoritmům a strojovému učení mohou firmy rychleji analyzovat velké objemy dat a získat užitečné poznatky o chování zákazníků. Tyto poznatky mohou být poté využity ke zlepšení komunikace, a tedy tržeb a prodejů.

Umělá inteligence umí už dnes také pomoci s psaním textů, textací webu nebo vymýšlením příspěvků na sociální sítě. Případně také reklamních sloganů a textů do online reklamy. Ty nejpoužívanější nástroje jsou například ChatGPT nebo Midjourney. Nástroj d-id zase umí ze statických obrázků avatarů dělat mluvená videa.

Využití umělé inteligence v marketingu a PR se stává stále více běžným a důležitým faktorem pro úspěch v těchto oblastech. Personalizace obsahu, optimalizace reklamních kampaní, chatboti, analýza sentimentu, prediktivní analýza a vylepšení UX/UI jsou jen některé z příkladů, jak může AI pomoci marketérům a PR profesionálům dosáhnout lepších výsledků a vyššího ROI.

Využití umělé inteligence je zkrátka zdá se být nevyhnutelné pro každou společnost, která se chce udržet konkurenceschopnou v dnešním digitálním světě.

Články autora Vítězslav Klement

Nejnovější články

Analýzy
Výrazná změna v chování hostů

Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...

Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...

Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....

Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...

Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...

HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...

Analýzy
Hypotéky očima experta

Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...

Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...

Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...

Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...

Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...

Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...

V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...

Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...

Advertorial
Panevropská univerzita potvrzuje svou kvalitu

„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...

Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...

Nejnovější Trendy

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Aktuality
Virtuální vodárna. K čemu se hodí digitální dvojče úpravny vody?

Partneři oslovili město Železná Ruda, zda by se...

„Digitální dvojče představuje počítačový model, který dokonale kopíruje...

Součástí digitálního dvojčete úpravny vody je i systém...

JUDr. Tomáš Koníček z Mezinárodního bezpečnostního institutu, který se...

Aktuality
Už i slovenské firmy snadněji přejdou na udržitelné podnikání

„Slovensko je kvůli své rozmanitosti a průmyslovému zázemí...

„Náš servis není jen o tom, že za...