Pátek 17. května 2024
ikona hodiny26. 1. 2024 08:27

Česko jsou jedny velké lázně

I to zaznělo tiskové konferenci CzechTourism. Nové komunikační téma pro roky 2024 a 2025 představil ředitel agentury František Reismüller.

Jakub Jukl autor

Foto: Shutterstock.com Česko sází na lázeňství Foto: Shutterstock.com

Ten ovšem nejprve nastínil stav českého cestovního ruchu v současné době. Podle údajů za první tři čtvrtletí roku 2023 se už počet turistů dostává na předcovidovou úroveň, což je dobrá zpráva. Jelikož ale ve struktuře turistů velkou část tvořili domácí hosté, tržby z cestovního ruchu ještě nedosáhly hodnot z roku 2019. Tehdy byl podíl cestovního ruchu na HDP 3% (308 miliard Kč), dnes je to jen 1,5 %. Ministerstvo pro místní rozvoj, v jehož gesci je cestovní ruch, si naštěstí uvědomuje důležitost tohoto odvětví a jeho propagace a proto agentuře navýšilo rozpočet pro tento rok z dosavadních 373 milionů Kč na celých 400 milionů Kč.

Přilákat zahraniční návštěvníky

Dlouhodobým cílem agentury CzechTourism je přilákat turisty z ciziny. František Reismüller zmínil několik způsobů podpory příjezdového turismu. Jednak je to pořádání propagačních a kontraktačních akcí, jako byl loňský dubnový Czechia Travel Day v Brně za účasti 74 nákupčích z 23 zemí, nebo květnové pražské Event Club Forum, zaměřené na kongresovou turistiku (MICE). Dále slouží propagaci České republiky portál VisitCzechia.com, který má hned 14 jazykových mutací. Jeho rozvoj a zvyšování funkcionalit za pomoci umělé inteligence vytkl František Reismüller jako jeden z důležitých cílů v nadcházejícím období. A pak jsou to úžeji zacílené projekty, ideálně kofinancované z jiných zdrojů. Dobrým příkladem byl v loňském roce projekt Creative Cities of Central Europe, spolufinancovaný z fondů EU, který ve spolupráci s dalšími státy Visegrádské čtyřky propagoval moderní tvář našich měst (konkrétně Prahy a Brna). Projekt byl zaměřený na amerického klienta a byl neobyčejně úspěšný, díky němu jenom v České republice turisté z USA strávili 9 500 člověkonocí.

Aktivní turismus

Česká republika v posledních letech tradičně lákala návštěvníky především na kulturní turismus. To se od letoška trošku změní – nová komunikační strategie představuje Česko jako zemi vhodnou pro aktivní cestovní ruch. Hlavní slogan Unexpected Wellbeing je postavený na myšlence, že ať už tu trávíte dovolenou jakkoli aktivně, vždycky si můžete připadat tak trochu jako v lázních. Česko je prostě příjemná země, v níž se každá lehce sportovní aktivita stává nečekanou lázeňskou procedurou. Zároveň tento slogan odkazuje i na vizuální kampaň z předchozího roku pod názvem Unexpected Tradition. Komunikační strategie bude tedy zaměřena na podporu lázeňství a možností aktivního odpočinku.

Ani domácí turisté nepřijdou zkrátka

CzechTourism však nezapomíná ani na tuzemské turisty. Vždyť to byli právě oni, kdo v kritických covidových a pocovidových letech udržel český turistický ruch nad vodou. František Reismüller připomněl jednu z vlajkových lodí agentury, portál Kudyznudy.cz, největší volnočasový server u nás. Ten čeká v blízké době i modernizace designu. Ministerstvo pro místní rozvoj také vyčlenilo 200 milionů Kč na podporu cestovního ruchu, určených mimo jiné na vybavenost turistických i běžkařských tras a rozvoj navigačních a informačních systémů. To samozřejmě uvítají domácí i zahraniční turisté.

Nejnovější články

Analýzy
Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...

Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...

Útoky se týkaly méně než 9 % všech...

Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...

Pohled z praxe
Bonami se rozšiřuje poprvé na západ a oslovuje italské zákazníky 

„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...

Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...

Expertní pohled
Firmy řeší, jak pojmout home office

Výhody plynoucí z možnosti využívání home office jsou...

Videokonferencím se někteří zaměstnanci ještě nedávno vyhýbali. Přinášely...

Do světa spotřební kancelářské elektroniky vstoupily také chytré...

Aktuální meeting roomy by měly být vybavené kvalitní...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
České aerolinie najedou na nový obchodní model

Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...

Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...

Cestovní ruch
Praha zůstává mezi nejžádanějšími kongresovými destinacemi

V mezinárodním srovnání si zároveň Praha zajistila šesté...

Kongresový průmysl v hlavním městě si po vynucené...

Praha si ve svých strategických dokumentech zaměřených na...

Praha je v rámci České republiky dlouhodobě první...

Od roku 2022 můžeme na základě dat sledovat...

Cestovní ruch
Delta Air Lines znovu létá z Prahy do New Yorku

„Těší mě, že společnost Delta Air Lines nabízí...

„Jsme nadšení, že na letní sezónu obnovujeme nonstop...