čtvrtek 5. prosince 2024
ikona hodiny 15. 3. 2024 07:03

Autenticita, nadšení i odvaha vystoupit z komfortní zóny

Tak se podle expertů na marketing buduje osobní brand

V dnešní době je osobní značka pro řadu profesionálů a podnikatelů nikoliv výhodou, ale podmínkou, zaznělo na druhém ročníku nejvýživnějšího networkingového eventu v ČR Meet&Deal. O budování vlastního brandu a významu PR v e-commerce přišli s moderátorem a organizátorem Meet&Deal André Kohoutem diskutovat Zdravko Krstanov, šéfredaktor magazínu Forbes.cz, Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, a Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.

Foto: Shutterstock.com
Autenticita, nadšení i odvaha vystoupit z komfortní zóny budují osobní brand Foto: Shutterstock.com

Panelová diskuze ukázala, jak důležité je budovat osobní značku. „Je klíčové, aby lidé věděli, kdo jste, což vyžaduje jasnou definici vašich charakteristik. Spousta podnikatelů buduje osobní brand, který ale není uvěřitelný,“ zdůraznil Zdravko Krstanov, šéfredaktor magazínu Forbes.cz.

„Pro osobní brand je zásadní autenticita a dobře zvolený důvod, proč to děláme – ukážu svou odbornost, vizi, nadšení a zvyšuji tím důvěryhodnost firmy nebo celého projektu. Díky svému brandu také dokážete promlouvat ke stále rostoucí komunitě a tato konkurenční výhoda je bez pochyby silnější než leták do schránky nebo marketingový e-mail,“ doplnil Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.

Podobný názor měl i Martin Žufánek, nejviditelnější ze tří bratrů nejznámějšího českého lihovaru Žufánek. „Svou osobní značku jsem tvořil ještě před založením firmy. Trvalo to roky, musel jsem vystoupit ze své komfortní zóny, a navíc tomu obětovat také svůj čas i soukromí,“ přiznal Žufánek a zároveň dodal, že komunikaci si firma řeší interně:

„Náš produkt děláme srdcem. A když se o něm bude mluvit nebo psát, tak bude mluvit nebo psát Žufánek. Nikdy jsme neměli agenturu, která by se nám starala o PR nebo sociální sítě. To ale neznamená, že by pro někoho jiného nemohla být tou správnou volbou,“ dodal.

Diskutující se shodli na tom, že výběr mezi interním řízením komunikace a spoluprací s externí agenturou závisí na mnoha faktorech, včetně osobních preferencí, zdrojů, cílů značky a kapacity týmu. „Příběh značky nebo produktu do banneru nedostanete. Z dat našich klientů vidíme, že dlouhodobá, pravidelná a kontinuální komunikace v médiích má přímý dopad na prodeje, zvýšení povědomí o značce i vyšší konverzi v rámci lead generation funnelu,“ řekl v závěru panelové diskuze Ondřej Křivka.

Po programu následovaly hodiny networkingu a v pozdějších hodinách nechyběla ani afterparty s DJem. Druhý ročník akce Meet&Deal tentokrát přivítal téměř dvě stovky účastníků, mezi kterými se objevily špičky české e-commerce scény, řada odborníků a specialistů z marketingu, salesu, dále úspěšní podnikatelé, freelanceři nebo influenceři. Již známe termín pokračování. 25. 6. proběhne Meet&Deal Summer Edition. „Na plnohodnotný třetí ročník aka Meet&Deal vol3 se můžete těšit v září nebo v říjnu. Kdy přesně? To se brzy dozvíte v E-commerce kalendáři, který můžete odebírat zdarma,“ dodává k dalším plánům s eventem organizátor André Kohout.

Články autora Klára Duháčková

Nejnovější články

Nezařazené

Sledujte živě mezinárodní konferenci Klíčové faktory úspěchu

V pátek 6. prosince se slavnostním večer s vyhlášením výsledků...
Aktuality

Evropa potřebuje antibyrokratickou reformu

Evropa zaostává v ekonomickém růstu, výzkumu a vývoji, podnikatelé...
Trendy

Zdicí robot poprvé mimo ČR – WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger,...

Nejnovější Trendy

Trendy

Zdicí robot poprvé mimo ČR – WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger,...
Trendy

Konference LiDAY ukázala, jak budovat byznys na síti LinkedIn

Jak budovat značku a byznys na sociální síti...
Trendy

Digitalizace jako klíč k optimalizaci přepravních procesů

V moderním světě je digitalizace klíčovým prvkem pro...