Čtvrtek 23. května 2024
ikona hodiny12. 9. 2023 07:50

Ukradne AI markeťákům práci?

I o tom se diskutovalo na prvním ročníku E-mail Date

Vůbec první E-mail Date proběhl začátkem září v prostorách Františkánského kláštera. Akce, kterou uspořádal Taste ve spolupráci se společností Ecomail a Targito, se tentokrát zabývala tématem AI v e-mailingu. Přednášky předních expertů, příležitosti k networkingu a závěrečná panelová diskuse zhodnotila dopad umělé inteligence na českou e-commerce scénu.

Klára Duháčková autor

Foto: Taste E-mail Date se zaměřil na umělou inteligenci Foto: Taste

E-mail Date zahájil Lukáš Balek, který ve své úvodní přednášce prostřednictvím kvantitativního průzkumu ukázal, že s umělou inteligencí v e-mailingu už nějakým způsobem pracuje bezmála polovina dotazovaných marketérů, freelancerů i agentur. „Čím dál více newsletterů vzniká se zásahem AI, jde ale především o tvorbu obsahu a textu. Strategie i segmentace databáze nadále zůstává spíše v rukou specialistů. Je samozřejmě otázkou času, jak se trh vyvine,” okomentoval situaci odborný garant celé události.

V publiku zarezonovala hlavně případová studie od společnosti ZOOT, kterou v průběhu večera představil Jan Baštýř. Český e-shop s módou jako jeden z prvních v Česku využil technologii, která umožňuje s pomocí generativní AI vytvořit kompletně celý newsletter – od tvorbu textů, přes výběru produktů až po grafický návrh.

Jak sám Baštýř přiznal, cílem nebylo nahradit lidskou expertízu, ale poukázat na možnosti, které umělá inteligence v dnešní době nabízí. Výsledky ZOOT momentálně hodnotí nad očekávání. Ačkoliv byly prodeje srovnatelné s klasickou podobnou kampaní vytvořenou člověkem, firma využitím AI na přípravě každé rozesílky ušetřila v průměru dvě hodiny času i financí za hodiny specialisty.

České e-mailingové platformy, jako je Leadhub, Targito nebo Ecomail už do svých nástrojů určitou formu generativní AI implementovaly: „V Ecomailu vnímáme AI jako možnost, jak svým klientům zásadně usnadnit práci při vytváření newsletterů. Aktuálně mají uživatelé v editoru k dispozici čtyři funkce: vylepšit, přeformulovat, zkrátit nebo prodloužit text. Nyní testujeme napojení AI nástroje, který by na základě dat každého klienta generoval celou šablonu newsletteru,” komentuje Jan Tlapák, CEO & Co-founder aplikace Ecomail. Další konkurenční česká platforma na E-mail Date ve své prezentaci potvrdila, že dokud lidé nebudou umět správně pracovat s daty, je umělá inteligence v e-mailingu zbytečná.

E-mail Date má velký potenciál stát se pravidelným setkáním pro všechny marketéry, freelancery, kreativce a další nadšence do světa e-mailingu. Nejedná se ale o jedinou vzdělávací akci, kterou digitální agentura Taste pořádá, už 21. září se můžete vyrazit inspirovat na Social Restart a 19. října na vás čeká Data Restart.

Prezentace z večera jsou dostupné na webu.

Články autora Klára Duháčková

Nejnovější články

Cestovní ruch
První jarní výsledky turistického průmyslu: Praha dohání Vídeň! 

Duben navazoval na dobré zprávy pro české hotely...

„Když jdu z našeho hotelu Josephine (v Ungeltu),...

Nejlepších tržeb v Evropě dosáhla v dubnu s...

Duben začátek jara a hlavní turistické sezóny. Velikonoce...

A mimochodem: Poslední graf dobře ukazuje vývoj turismu...

Aktuality
Česko pomáhá udržet bezpečnost jaderných elektráren na Ukrajině

Právě taková potřeba vyvstala letos v Rovenské jaderné...

Před potvrzením zakázky tedy bylo potřeba zpracovat návrh...

Tento projekt dokládá, že Česko dokáže nabídnout technologická...

Expertní pohled
Zájem o brigádníky letos poklesl

Propad nabízených brigádnických pozic je patrný napříč celou...

Novela zákoníku práce přináší do světa brigád i...

Nejnovější Trendy

Trendy
Do Brna přijede otec udržitelného podnikání John Elkington

Ambition (Un)locked – to je téma letošního čtvrtého...

Právě k němu pozval JIC jednoho z „kmotrů...

Trendy
Češi v třídění nepolevují, v ČR se loni recyklovalo více obalů

Poslední průzkum potvrdil, že třídění odpadů se stalo...

Díky dobrým podmínkám, které pro třídění v ČR...

Díky aktivnímu přístupu občanů se loni z celkového...

U ostatních komodit bylo loni celkové využití následující:...

Trendy
Digitalizace mění management stavebních projektů

Prostřednictvím digitálních platforem pro stavební profesionály (tzv. PropTech...

Prostřednictvím analýzy historických dat a ukazatelů výkonnosti lze...

Další odvětví jako třeba automobilový průmysl již se...