Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Druhý ročník Czech & Slovak Sustainability Summitu nabídl nejrůznější úhly pohledu na téma udržitelnosti. Jedním z partnerů byla i Raiffeisenbank, která díky své účasti vyjádřila podporu firem v udržitelných krocích a předala své zkušenosti z této oblasti. Představení projektů šetrných pro životní prostředí a vzájemné sdílení informací se uskutečnilo 25. dubna v prostorách pražského Cubex Centra.
Program summitu nabídl účastníkům i partnerům dva bloky. V tom dopoledním se v rámci teorie dozvěděli o vývoji trendů na poli udržitelnosti, odpoledne bylo věnováno udržitelným postupům, které si řečníci mohli zažít na vlastní kůži. Pro Raiffeisenbank představoval Sustainability Summit možnost podělit se o zkušenosti, které jim přinesly roky praktikování udržitelných zásad. Podle Kateřiny Špánikové, ředitelky oddělení pro ESG a podpůrné projekty v Raiffeisenbank, je udržitelnost stále poměrně neznámým slovem pro většinu firem.
„Pod udržitelností si firmy v lepším případě představí elektrická auta a fotovoltaiku. Dává nám proto smysl být partnerem akce, která ukazuje nejlepší příklady toho, co je vlastně udržitelný projekt,“ říká. Podle ní je financování udržitelnosti přirozenou součástí dlouhodobého vztahu s klientem a díky ní se mění prostředí, ve kterém obě strany fungují. „Czech and Slovak Sustainability Summit se mezi českými konferencemi vyznačuje právě tím, že pomáhá firmám pochopit, jak konkrétně se jich udržitelnost týká. A naším cílem by mělo být provést klienty změnou a umožnit jim najít ten potenciál, který růst jejich byznysu má,“ doplňuje Špániková. Summit má nabídnout všem zájemcům bezpečný prostor ke sdílení zkušeností a know‑how. Zaměřil se proto na udržitelnost v praxi bez hrozeb greenwashingu a nerealistických plánů. Kromě teoretických panelů navíc poskytl místo pro diskuzi a networking.
„Jsem příznivcem rozšiřování společenství stejně smýšlejících firem,“ vysvětluje ředitel firemního bankovnictví Raiffeisenbank Václav Štětina. „Moc rádi jsme se letos stali partnery summitu, protože organizátoři už v minulosti prokázali, že dokážou zorganizovat obsahově velice zajímavé setkání. Jako jediná banka jsme také měli tu čest vést workshop na téma financování udržitelných projektů a současně jsme se aktivně zapojili do všech relevantních diskuzí. Trend udržitelnosti je pro nás důležitý a smysluplný stejně jako předávání znalostí klientům,“ dodává Štětina. Předání klíčových zkušeností klientům, převážně z řad firem, je v Raiffeisenbank dlouholeté téma. S důležitostí udržitelnosti jako stále rostoucího trendu souhlasí i člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank František Ježek.
„Banky postupně převádí politickou vůli v oblasti ESG do reálné ekonomiky. I proto je pro nás velmi důležité doprovázet naše klienty, zaměstnance i společnost na cestě k udržitelnosti rozumným poradenstvím a vysoce kvalitními produkty a službami. Vidíme potřebu postupných změn,“ představuje koncept. „Cesta k větší udržitelnosti vede totiž přes určitou míru omezení spotřeby, zvyšování účinnosti a nové objevy. Omezení spotřeby jako národ umíme, když je dostatečný impulz, a zvyšování účinnosti je o inovacích. Důležité je o udržitelnosti mluvit, vyměňovat si ověřené informace a sdílet mezi sebou, co funguje a co naopak ne,“ uzavírá Ježek.