Pondělí 6. května 2024
ikona hodiny24. 8. 2022 09:40

Jaké jsou trendy cestovního ruchu 2022?

Digitální nomádství, ekoturistika a autentičnost

S touhou cestovatelů po nových zážitcích, rychlým globálním technologickým pokrokem, změnou klimatu a dalšími faktory se cestovní ruch neustále proměňuje. V současné době se však ještě stále vzpamatovává z velkých výzev a nepříjemných změn způsobených pandemií. I přesto se však objevují trendy, které mohou cestovním kancelářím, hotelům či destinačním marketingovým organizacím pomoci oživit své podnikání a dosáhnout modernizace při vstupu do nového normálu.

Václav Růžička autor

Foto: pixabay Trendy v turistickém průmyslu Foto: pixabay

Existují příležitosti, na které by se společnosti měly zaměřit, od bleisure cest a personalizovaných zájezdů až po transformační a zážitkové cestování bez nutnosti tahání zavazadel. Jak tedy mohou podniky působící v oblasti cestovního ruchu zůstat na vrcholu a přebudovat odvětví pro budoucnost? Nabízíme pět trendy možností.

Zážitková turistika: Kultura s autentičností

Tento trend spočívá v získávání jedinečných zážitků či emocionálních spojení s kulturami a přírodou. Cestovatelé jsou znaveni nebo znuděni dovolenou v turisticky oblíbených lokalitách, a proto začínají hledat autentické zážitky. Volí si cesty, které jim umožní splynout s místními obyvateli a poznat jejich kulturu. Například kulinářská turistika umožňuje cestovatelům vychutnávat si různé místní kuchyně, učit se vařit některé recepty, a přitom se seznamovat s tradicemi místních lidí. Dalším způsobem, jak chtějí cestovatelé poznávat destinace, je autentické ubytování blízko místních rodin namísto v hotelech. To jim dává možnost ještě blíže komunikovat s místními obyvateli a poznat jejich způsob života. Airbnb a další krátkodobé pronájmy jsou skvělým způsobem, jak mít veškeré pohodlí domova a zároveň se nacházet v různých čtvrtích. Tento typ ubytování má však jeden háček: úschovnu zavazadel. Na rozdíl od hotelů nebo hostelů nemají ubytovací zařízení typu Airbnb často možnost postarat se o zavazadla hostů před check-inem nebo po check-outu. Jak si tedy zážitky z cest maximálně užít, aniž byste s sebou museli tahat zavazadla? „My řešíme tento problém tím, že nabízíme flotilu keeperů, kteří vyzvedávají, ukládají a doručují zavazadla hostů kdekoli a kdykoli si přejí. Správci krátkodobých pronájmů tak mohou optimalizovat své check-in a check-out operace a zapomenout na skladování a logistiku zavazadel,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit.

Bleisure travel: Práce a dovolená v jednom

Bleisure travel je stále rozšiřující se trend, kdy lidé kombinují své služební cesty s volnočasovými aktivitami. Odborníci předpovídají, že se bude i nadále rozšiřovat v rámci mobilní pracovní síly. Jde o pracovně-rekreační cesty, kdy si cestovatelé naplánují dovolenou ve stejném termínu jako pracovní cestu. Podniky cestovního ruchu mohou svým zákazníkům nabídnout turistické zážitky i během pracovních cest. Jakmile služebním cestovatelům skončí jednání, obchodní konference či další pracovní povinnosti, mohou se rozhodnout prodloužit si pobyt a prozkoumat danou destinaci. Mezi mileniály také panuje fenomén známý jako digitální nomádství. V tomto případě si online pracovníci a lidé na volné noze osvojují životní styl, při kterém cestují zároveň s prací.

Udržitelný cestovní ruch: Změna k lepšímu

V návaznosti na konferenci OSN o změně klimatu COP 26 a vydání Glasgowské deklarace o opatřeních v oblasti klimatu jsou země vyzývány k urychlení opatření v sektoru cestovního ruchu. Podpora udržitelných postupů a ekologických iniciativ je pro odolnost tohoto odvětví nesmírně důležitá. Mezinárodní cestovatelé si toto uvědomují a čím dál více volí udržitelné cestování, aby zachránili planetu a zachovali ji pro budoucí generace. Je však důležité si uvědomit, že udržitelnost se netýká pouze životního prostředí. Jde také o pozitivní dopad na kulturu, ekonomiku a obyvatelstvo v destinacích, které turisti navštěvují. Podílejte se na prosazování udržitelnosti a získejte si mimo jiné důvěru a loajalitu generace cestovatelů, kteří stojí v čele tohoto směru. Zapojte se například do aktivní ekoturistiky, která podporuje kombinaci cestovatelské vášně s přímým zapojením do ochrany a podpory lokálního životního prostředí.

Transformační cestování: Dodá smysl

Transformační cestování není jen o cestování za účelem užívání si volného času, ale také o snaze změnit život druhých i svůj vlastní. Dobrovolnické výlety jsou příkladem zážitků, které si díky tomuto trendu získaly oblibu. Cestovatelé tráví dovolenou a zároveň si vyhrazují čas na dobrovolnickou činnost v místech svých cest. Pokud jde o změnu v jejich vlastním životě, mohou se rozhodnout pro wellness, kde se uchýlí do ústraní a účastní se kurzů jógy nebo relaxují v přírodě či se účastní kurzů a učí se novým dovednostem. Jedním z hlavních cílů transformačního cestování je zapojit se do něčeho, co je významné a co dodává cestě smysl. Booking.com uveřejnil, že 68 % globálních cestovatelů by zvážilo účast na výměnných kulturních pobytech, aby nabyli nových zkušeností, dále pak účast na dobrovolnických cestách (54 %) a mezinárodních pracovních stážích (52 %).

Personalizovaný zájezd: Šijte na míru

Nabídkou personalizovaných a flexibilních zážitků se dokážete přizpůsobit potřebám cestovatelů. Oslovte své zákazníky, zjistěte jejich preference, vlastnosti, chování a individuální potřeby a ušijte jim zájezd na míru. Vaší prioritou by měla být nabídka služeb orientovaných přímo na zákazníka. Pokud toto zohledníte v digitální marketingové strategii své společnosti, budete prosperovat vracejícími se zákazníky. S rozvojem technologií lidé hledají nové způsoby, jak si zjednodušit cestování. Není tedy velkým překvapením, že je využívání online technologií v tomto bodě více než klíčové. „Snažíme se být flexibilní, kdykoli je to možné. Online technologie nám umožňují hostům nabídnout efektivní a kvalitní řešení. Skutečnost, že není možné zanechat kufr v apartmánu, nakonec není tak důležitá, jelikož všichni dosavadní hosté byli se službami nadmíru spokojeni, a to je pro nás velmi důležité. Máme mladší hosty a příznivce tohoto typu služeb, což přispělo k výraznému nárůstu objednávek,“ prozrazuje WHome, prémiová společnost pro správu krátkodobých pronájmů.

Články autora Václav Růžička

Nejnovější články

Analýzy
Část firem benefity omezila nebo zrušila

Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...

Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...

Expertní pohled
Stále lepší překladače znásobily úspěšnost kybernetických útoků

„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...

„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...

Analýzy
Důležité jsou vztahy na pracovišti a firemní kultura

„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...

Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...

Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....

Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...

Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...

„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Emirates představují řešení pro neurodivergentní cestovatele

Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...

Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...

DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...