Skupina ČEZ zintenzivní aktivity při úsporách vody
TrendySkupina ČEZ se jako první česká společnost přihlásila k CEO Water Mandate, zvláštní iniciativě generálního tajemníka OSN a podnikové platformy...
Tak nějak mi to dlouhodobě nejde do hlavy. Když vedení mladoboleslavské automobilky zvažuje koncernovou strategii a jedním z bodů je i přesun výroby některých modelů mimo Českou republiku, šéf podnikových odborů Jaroslav Povšík vyhlašuje mobilizaci: „Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy.“
Tak jejda, kdo by nechtěl. Jenže zaměstnanost tu je, mzdy ve Škodovce velmi slušné. A budoucnost? Ať se na mě pan Povšík nezlobí, budoucnost je právě starost vedení koncernu, ne odborářů. Podezírat vedení koncernu Volkswagen, že se nestará o budoucnost, to už je velká síla. Že budoucnost podniku a budoucnost zaměstnanců mohou mít rozdílnou podobu je nasnadě, ale platí, že bez budoucnosti podniku budoucnost zaměstnanců nebude. A že pro podnik jsou zaměstnanci to nejdůležitější ví i předseda představenstva Bernhard Maier. Jen na rozdíl od Jaroslava Povšíka si uvědomuje, že ne všichni a ne stále. Výroba čehokoliv je dynamický proces, neustále se přizpůsobující podmínkám, trhu, zákazníkům. Pan Maier si to nevymyslel, jeho úkolem je vést firmu tak, aby žila a rostla nejen v tomto roce, ale v příštích desetiletích.
Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky mají platy vysoce nad průměrem, přesto se odborům zdá, že firma vydělává tolik, že by měla platit víc. A slovy Jaroslava Povšíka jsou rozhodnuti za další zvýšení bojovat všemi prostředky. Investice a rozvoj nejsou kategoriemi, v nichž by odboráři chtěli uvažovat. Což je s podivem, když jejich boss je členem dozorčí rady. Měl by vědět, že analýzy produktové strategie a její případné úpravy jsou běžným úkolem managementu.
Jenže ono je to složité. Na tiskové konferenci, kde ministr dopravy a zástupci vedení Českých drah informovali o opatřeních, která v dopravě mají zamezit šíření koronaviru, dostal místo i nejvyšší odborář země Josef Středula. A světe, div se, nemluvil o ochraně zaměstnanců. Mluvil o tom, že vláda by měla s opozicí sednout ke stolu a najít mimořádné zdroje, kterými bude krýt mimořádné náklady rezortu.
Jak říkám, nějak mi to nejde do hlavy…
Zúčastněné společnosti se zavazují k zavedení účinných opatření...
Jednou z priorit je například úspora pitné vody....
Kvůli pandemii se proměnily také preference cestujících a...
Současně se změnou cestovního chování se objevily i...
Rok 2023 tak podle nás bude ve znamení...
Roadshow byla načasována na období těsně před obnovením...
Návrat turistů do Česka podpoří také kampaň Bohemian...
Veletrh ve Vilniusu navštívilo 9 100 lidí a...
Na veletrhu by také zájem o kempování v...
Důležitost cestovního ruchu se často podceňuje, přitom se...
Covid-19, tornádo na Moravě, požár v Českém Švýcarsku....
V programu nebudou chybět ani investice, chování zákazníků při...
„Recese, kterou Česká republika procházela od druhé poloviny...
Z nových dat Hospodářské komory vyplývá, že nejvíce...
„Zlomovou se ale stala druhá polovina roku 2022,...