Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny19. 8. 2020 10:51

Někdejší Sporten ukazuje cestu českým firmám

Český Kästle chce zdvojnásobit produkci

Novoměstský výrobce lyží společnost Kästle CZ, do loňska známá pod názvem Sporten, chce do tří let zdvojnásobit svoji produkci na přibližně 200 000 párů lyží ročně. Zajistit to má nová výrobní linka spoléhající na automatizaci a robotizaci. Statutární ředitel Vladimír Dušánek to dnes řekl při návštěvě ministra zahraniční Tomáše Petříčka. Společně hovořili i o podpoře expanze českých firem do zahraničí.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Podle ředitele Dušánka nebylo pro Sporten snadné prosadit se vlastní značkou v alpských zemích, proto koupil známou značku Kästle. Petříček míní, že je to dobrý příklad pro české firmy, jak uspět v zahraničí, rozhodovat o procesu výroby a zajistit pro sebe výrobu s vysokou přidanou hodnotou včetně vývoje. Důležité jsou i investice do moderních technologií, zdůraznil Dušánek. Dnes firma zaměstnává 226 lidí a na zdvojnásobení produkce bude díky robotizaci potřebovat jen o 16 lidí víc. Společnost byla pravidelně zisková, letošní rok může být kvůli koronaviru krizový, řekl Dušánek.

Kästle CZ

Vznikla v roce 1991 jako SEN, a. s., později Sporten. Název firma změnila v únoru 2019 po spojení s výrobcem lyží Kästle v rakouském Hohenems. Její základní kapitál je asi 35 milionů korun. Jediným akcionářem je společnost ConsilTech, a. s. Podle výroční zprávy dostupné ve sbírce listin měla loni tržby 275,3 milionu Kč. Hospodářský výsledek po zdanění byl 9,749 milionu Kč.

Letošní plán společnosti je vyrobit 104 000 párů lyží, asi o 12 000 méně než v roce 2019. Důvodem je orientace na produkty s vyšší pracností, ale také s výrazně vyšší přidanou hodnotou a tržní cenou.

Kästle CZ většinu produkce vyváží. Zaměřuje se na Evropu a Severní Ameriku, Asii podle Dušánka chybí větší lyžařská tradice, první kontakty se však už podařilo navázat v Jižní Koreji a Číně. Petříček firmě nabídl podporu při hledání partnerů v Arménii nebo Gruzii, kde se začíná rozvíjet turistika včetně lyžařské. Výrobce lyží a snowboardů vyváží v průměru 80 procent svých výrobků. Pro udržení konkurenceschopnosti se věnuje také výzkumu a vývoji. Pro podporu podnikání v zahraničí by uvítal státní záruky a také odbornější podporu úředníků ambasád. Záměrem ministerstva zahraničí je podle Petříčka ekonomickou diplomacii vykonávat spíš prostřednictvím místních firem, včetně právnických, které mají lepší znalosti poměrů.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Pohled z praxe
Holcim míří k uhlíkové neutralitě

Nejnovější krok směrem k udržitelnosti a ochraně životného prostředí...

„Díky těmto úpravám dojde ke snížení celkového množství...

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...