×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Pátek 24. března 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny27. 2. 2021 13:57

My, oni a adherence

Ministr vnitra Jan Hamáček představil v pátek večer na tiskové konferenci po jednání vlády kampaň, která Česku pomůže zvládnout epidemii. Deset tisíc plakátů zaplaví zemi a bude její obyvatele vyzývat k dodržování opatření, která mají zastavit nepříznivý vývoj pandemie v Česku. V čem je chyba?

Foto: Shutterstock.com Nedůvěra k vládě Foto: Shutterstock.com

Hlavní zbraní mají být slogany typu Zůstaňte doma, pomozte zdravotníkům, zachraňte životy! či Noste respirátory. Nic proti jakékoliv kampani, komunikace dosud nebyla silnou stránkou české cesty. Mnohé sice udivilo, že vizuálně je kampaň kopií kampaně britské, ale na to Jan Hamáček i britský velvyslanec v Česku Nick Archer reagovali vysvětlením, že Ministerstvo vnitra má souhlas britského velvyslanectví. Mne udivuje jiná věc. Jde o detail a patrně je pod rozlišovací schopností české vlády. A tím je to horší.

Dlouhé týdny tu vláda bojuje s neochotou lidu dodržovat restrikce, které ona vyhlašuje. Dlouhé týdny jsou jí v tomto smyslu vyčítány poklesky mocných. Ano, těžko chtít po lidech dodržování pravidel, která někteří privilegovaní ignorují a ještě to s přispěním povýšené arogance považují za zcela normální.

Dlouhé týdny tu vláda bojuje ne tak s pandemií, jako s nedůvěrou lidí. A do toho přichází s kampaní, která je možná úderná, ale bojím se, že nezafunguje, protože má jednu zásadní chybu. Chybí jí inkluzivní, respektive empatický (inkluze to má v Česku nahnuté) plurál. Což je prvek, který v projevu vyjadřuje sounáležitost autora s adresátem textu.

Aby to bylo úplně jasné, mezi výzvami Zůstaňte doma! a Zůstaňme doma! je rozdíl zřejmý asi všem. České vládě však stále uniká. Nedivme se, že nemocné Česko má slabou adherenci…

Články autora Valerie Saara

Nejnovější články

Trendy
Skupina ČEZ zintenzivní aktivity při úsporách vody

Zúčastněné společnosti se zavazují k zavedení účinných opatření...

Jednou z priorit je například úspora pitné vody....

Expertní pohled
Trendy v cestování: Nomádi se mění ve slowmády

Kvůli pandemii se proměnily také preference cestujících a...

Současně se změnou cestovního chování se objevily i...

Rok 2023 tak podle nás bude ve znamení...

Cestovní ruch
Korejce vrací do Česka Bohemian Rhapsody

Roadshow byla načasována na období těsně před obnovením...

Návrat turistů do Česka podpoří také kampaň Bohemian...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Zájem Pobaltí zvýšil veletrh v litevském Vilniusu

Veletrh ve Vilniusu navštívilo 9 100 lidí a...

Na veletrhu by také zájem o kempování v...

Nezařazené
Travelcon odhalí budoucnost cestovního ruchu

Důležitost cestovního ruchu se často podceňuje, přitom se...

Covid-19, tornádo na Moravě, požár v Českém Švýcarsku....

V programu nebudou chybět ani investice, chování zákazníků při...

Nezařazené
Situace malých a středních podniků se mírně zlepšila

„Recese, kterou Česká republika procházela od druhé poloviny...

Z nových dat Hospodářské komory vyplývá, že nejvíce...

„Zlomovou se ale stala druhá polovina roku 2022,...