Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Ministr vnitra Jan Hamáček představil v pátek večer na tiskové konferenci po jednání vlády kampaň, která Česku pomůže zvládnout epidemii. Deset tisíc plakátů zaplaví zemi a bude její obyvatele vyzývat k dodržování opatření, která mají zastavit nepříznivý vývoj pandemie v Česku. V čem je chyba?
Hlavní zbraní mají být slogany typu Zůstaňte doma, pomozte zdravotníkům, zachraňte životy! či Noste respirátory. Nic proti jakékoliv kampani, komunikace dosud nebyla silnou stránkou české cesty. Mnohé sice udivilo, že vizuálně je kampaň kopií kampaně britské, ale na to Jan Hamáček i britský velvyslanec v Česku Nick Archer reagovali vysvětlením, že Ministerstvo vnitra má souhlas britského velvyslanectví. Mne udivuje jiná věc. Jde o detail a patrně je pod rozlišovací schopností české vlády. A tím je to horší.
Dlouhé týdny tu vláda bojuje s neochotou lidu dodržovat restrikce, které ona vyhlašuje. Dlouhé týdny jsou jí v tomto smyslu vyčítány poklesky mocných. Ano, těžko chtít po lidech dodržování pravidel, která někteří privilegovaní ignorují a ještě to s přispěním povýšené arogance považují za zcela normální.
Dlouhé týdny tu vláda bojuje ne tak s pandemií, jako s nedůvěrou lidí. A do toho přichází s kampaní, která je možná úderná, ale bojím se, že nezafunguje, protože má jednu zásadní chybu. Chybí jí inkluzivní, respektive empatický (inkluze to má v Česku nahnuté) plurál. Což je prvek, který v projevu vyjadřuje sounáležitost autora s adresátem textu.
Aby to bylo úplně jasné, mezi výzvami Zůstaňte doma! a Zůstaňme doma! je rozdíl zřejmý asi všem. České vládě však stále uniká. Nedivme se, že nemocné Česko má slabou adherenci…