Sobota 13. dubna 2024
ikona hodiny7. 3. 2022 17:31

Seriál: Firmy s tradicí

Jistotu oceníte zvláště v dobách nejistých

Tlak na firmy stoupá – nedostatek zdrojů i zaměstnanců, inflace, růst veškerých nákladů, rozpad globální logistiky, nastupující ESG legislativa… Na tuto situaci logicky musejí reagovat i pojišťovny. Nastává doba, kdy firmy ocení spolehlivého a prověřeného partnera, na kterého se budou moci spolehnout více než kdy jindy. Pokud se bavíme o pojištění, platí to dvojnásob.

Valerie Saara autor

Foto: Respect Jistota v dobách nejistých Foto: Respect

RESPECT si zakládá na osobním přístupu ke klientovi. Za 29 let své působnosti na pojistném trhu společnost získala cenné know-how a vybudovala tým nejlepších odborníků na pojištění nejrůznějších segmentů podnikání a kvalitních risk manažerů a likvidátorů pojistných událostí.

RESPECT

Jeden z největších českých hráčů na trhu firemního pojištění. Pojišťovací makléř, specialista na pojištění především velkých průmyslových a podnikatelských rizik a služeb v oblasti risk managementu. Na 600 zaměstnanců ve 41 kancelářích v Česku a na Slovensku pečuje o cca 3 000 společností, pro které řeší výrobní i obchodní rizika. Tržby společnosti přesahují půl miliardy korun, objem spravovaného pojistného je více než šestkrát vyšší. Společnost přitom s pouhým tříčlenným týmem založili v roce 1993 Zdeněk Reibl a Tomáš Urban, tehdy kolegové v britské pojišťovací makléřské společnosti Minet.

Velikost o kvalitě nevypovídá

„Naše vize je takřka třicet let stejná – být v oblasti pojištění všech druhů rizik nepostradatelným partnerem našich klientů,“ říká Zdeněk Reibl. Výsledky napovídají, že se to daří. Klíčem k úspěchu této společnosti je osobní odpovědnost a důraz na kvalitu služeb. „Pojišťovna je ten, kdo zaplatí případné škody. Ale my jsme ten, kdo má plnou odpovědnost za konkrétní pojistný program. My jsme ten, kdo garantuje klientům dokonalé pokrytí všech možných rizik, spojených s řízením firmy,“ dodává uznávaný expert na průmyslová rizika a jejich pojištění. RESPECT je zkrátka silně proklientsky orientovaným makléřem. Služba klientovi je podstatou celé filozofie, kterou zakladatelé firmy zastávají. Pro Zdeňka Reibla nikdy nebylo cílem být největší nebo nejsilnější, chtěl být nepostradatelný.

Inovativní i mezinárodní

Pojištění je bezesporu konzervativní byznys. Ostatně i proto na vývoj ekonomiky reaguje vždy se zpožděním. Špičková makléřská pojišťovací firma si ale zpoždění příliš dovolit nemůže. Zvláště ne dnes, kdy firmy řeší řadu problémů a rizik. I proto je RESPECT, lídr na poli konzervativního byznysu, silně inovativní. Nejenže se vydal cestou digitalizace, ale je zapojen například i do projektu Zelená firma, jehož cílem je ochrana životního prostředí a eliminace negativního dopadu lidských činností pomocí efektivního zabezpečení zpětného odběru a efektivní recyklace odpadů elektrických a elektronických zařízení. Základem jsou ovšem především inovativní služby na míru klientům a jejich potřebám. Ty RESPECT vnímá jako výzvu i příležitost, do které se s velkým nasazením pustí. Příkladem takové inovace může být zřízení call centra pro nahlašování frekvenčních škod pro jednoho významného klienta. A přestože je RESPECT ryze česko-slovenskou makléřskou společností s českým a slovenským vlastníkem, je rovněž rovnocenným a respektovaným hráčem na zahraničním pojistném trhu. „Díky našim zahraničním partnerům, s kterými divize International na denní bázi udržuje přátelské obchodní vztahy, jsme schopni našim klientům zajistit velmi kvalitní mezinárodní pojistné programy s krytím rizik prakticky kdekoliv na světě. A když byl v roce 2017 náš ředitel divize International Tomáš Micka na galavečeru ve Valencii k výročí třiceti let UNiBA poctěn titulem Osobnost UNiBA za přínos obchodu mezi partnery, vnímám to jako uznání, že ani mezi zahraničními partnery nejsme bezejmenným nevýznamným článkem, ale naopak že naše práce a nadšení pro ni má smysl v celosvětovém kontextu,“ vyzdvihuje Zdeněk Reibl.

Síla platanu

Jak pracuje RESPECT dokládá jedna skutečná příhoda. Stavební investor pro stavbu luxusního bytového domu požadoval pojištění proti poškození či odumření velmi starého platanu, který se stal ústředním motivem stavby, jíž opticky prorůstal a dodával jí na jedinečnosti. RESPECT i přes pojistné výluky získal pro klienta pojistnou ochranu ze stavebně montážního pojištění. Zachování platanu zajistilo klientovi výjimečnost projektu a exkluzivitu na trhu nemovitostí.

Články autora Valerie Saara

Nejnovější články

Expertní pohled
Firemní benefity v roce 2024: Včerejšek neplatí!

Ke změně náhledu dochází po téměř 30 letech...

Zatímco výše prvních dvou se bude každoročně měnit,...

V této oblasti se nově zavádí pojem daňově...

Zaměstnavatel má tři možnosti, jak svým zaměstnancům přispívat...

„Na straně zaměstnavatele je příspěvek na stravování v...

„Právě tato oblast budí největší vášně a je...

„Všechno plnění je potřeba načítat průběžně na mzdovém...

„Pokud jde o zaměstnavatele a třeba výše uváděný...

Pohled z praxe
Prestižní ocenění pro Lázně Luhačovice

Ocenění převzal generální ředitel Ing. Jiří Dědek: „Ocenění...

„Příkladem je naše dlouhodobá péče o přírodní minerální...

Trendy
Proč Ostrava potřebuje developery?

Místní samospráva ovšem nedokáže takovou výstavbu uspokojit sama....

„Není pochyb o tom, že jedním ze stěžejních...

Navzdory tomu se Ostrava dynamicky mění k lepšímu....

Jednou ze základních podmínek oživení městského centra je...

Věhlas Stodolní se zrodil v devadesátých letech minulého...

Že je to možné, ukazuje proměna obou břehů...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...