Pondělí 4. března 2024
ikona hodiny7. 8. 2022 07:58

Přesné same-day doručení cílí i na nadměrné zásilky

Technologicko-logistická společnost DODO, která na tuzemském i zahraničních trzích soustředí na precizní městskou same-day logistiku, vstupuje do nového segmentu. Po sbírání úspěchů v oblastech rozvozu potravin, hotového jídla či zboží z e-shopů spouští DODO službu Two-men delivery – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. I v tomto segmentu je cílem DODO učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.

Michal Marek autor

Foto: DODO Two man delivery – služba na poslední míli pro rozměrné zboží Foto: DODO

Přes krátkodobé zpomalení růstu e-commerce je evidentní, že digitalizace retailu bude postupovat i v nadcházející letech, což s sebou pro doručovací služby přináší potenciál dalšího růstu. Jedním ze segmentů, kde digitalizace doposud postupovala pomaleji, je segment nábytku. Jedná se přitom o segment, který dle odhadů serveru Statista v příštích čtyřech letech každoročně poroste o téměř 5 %. V oblasti online nákupů mají tržby z prodeje nábytku do roku 2025 vyrůst dokonce téměř na dvojnásobek a ve Spojených státech již online prodej nábytku tvoří takřka 12 % obratu e-commerce.

Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají např. tzv. „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky apod. nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů. S růstem e-commerce a jejím rozrůstáním do dalších segmentů však rostou také nároky zákazníků na kvalitu doprovodných služeb v čele s rychlostí doručení.

84 % zákazníků volí obchod, který doručuje rychleji

Dle studie zpracované pro DODO agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. Logistická společnost DODO proto spouští službu, jejímž cílem je přinést rychlé, spolehlivé a přesné doručení zboží až do bytu i právě do segmentů nábytku, objemného elektra či třeba těžkého sportovního náčiní.

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DODO jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.

V den objednání a přesném slotu již dorazí nákup potravin i zásilka z lékárny

Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DODO cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které DODO v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.

„Pro naši Two-men delivery vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DODO.

Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DODO působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DODO rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro DODO aktuální top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Články autora Michal Marek

Nejnovější články

Názory
Blíží se znovu do USA nemovitostní krize?

Studie, kterou vydala NBER (National Bureau of Economic...

Začínající krize v sektoru nemovitostí nakonec může americkou...

Analýzy
Startupy zaměstnávají víc Čechů než zemědělství

V praxi to znamená, že nové technologické firmy v předminulém...

V posledních čtyřech letech se počet startupů zvýšil...

Podle nasbíraných dat přitom startupy většinou představují spíše...

Cílem nového reportu je podle Mikschika přinášet veřejnosti...

Expertní pohled
Jak psychologie ovlivňuje reklamu a e-commerce?

Vystoupí na ní psychologové, influencer Kovy i zástupci...

Oči jsou nejdůležitějším smyslovým orgánem, vizuál proto představuje...

V panelové diskusi k tématu psychologie v reklamě...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Staňte se lídrem transformace české veřejné správy

Občané chtějí moderní veřejné služby poskytované v listinné, ale...

„Uvědomujeme si, že pro oba sektory mohou být...

Pohled z praxe
OZP přispívá na prevenci nejvyšší částkou na jednoho pojištěnce

OZP je dlouhodobě lídrem v modernizacích a využívání nových...

Významnou součástí služeb pro pojištěnce OZP je Asistenční...

Jedním z pilířů zdravotních programů OZP je prevence a...

OZP přinesla na český trh zdravotního pojištění už...

Novinkou roku 2024 je možnost využít kredity na...

Pohled z praxe
Razantní škrty? Digitalizace vám sníží firemní náklady dlouhodobě

Firmy, které dostávají doklady e-mailem nebo poštou, tráví...

Velká faktura od dodavatele pro některé firmy znamená,...

Doklady vám chodí elektronicky, ale následně si je...

Sklad je místo, kde má digitalizace obrovský dopad...