úterý 8. října 2024
ikona hodiny 24. 10. 2022 07:37

Sodexo nasadilo do marketingu umělou inteligenci

Přední poskytovatel firemních benefitů, společnost Sodexo Benefity, přichází ve své nové marketingové kampani s přelomovou inovací. Díky umělé inteligenci a aplikaci Midjourney dokáže lépe pochopit to, jak ji vnímají klienti a uživatelé benefitů.

Foto: Shutterstock.com
Umělá inteligence v marketingu? A proč ne! Foto: Shutterstock.com

„V Sodexo si uvědomujeme, že svět nás vidí jinak, než my vidíme sami sebe, a tak jsme se klientů a uživatelů zeptali, jak nás vnímají. Výsledek ztvárnila umělá inteligence,“ popisuje Jan Michelfeit, marketingový ředitel Sodexo Benefity. „Neustále sledujeme nové trendy, a když se objevila umělá inteligence Midjourney, která umí ze slov malovat obrazy, rozhodli jsme se ji otestovat. Pro lepší design našich produktů a služeb potřebujeme chápat, jak nás zákazníci vidí. A obrázek má mnohdy větší vypovídací hodnotu než text.“

V praxi tento experiment probíhá tak, že respondent odpovídá na zadanou otázku a umělá inteligence v řádu desítek sekund či minut jeho výpověď namaluje. „Protože jde o skutečně novou technologii, zvolili jsme spíše jednodušší zadání a ptáme se, jak respondent vnímá společnost Sodexo a jak by podle něj mohla společnost v budoucnu vypadat,“ vysvětluje Michelfeit s tím, že těmto otázkám předcházejí dotazy odhalující respondentovo aktuální rozpoložení a jeho „umělecké preference“: „Ptáme se třeba, kde se v poslední době cítil skvěle, jaké místo by rád navštívil, jaké obrazy či umělce má rád.“

Z obrázků vznikl krátký film, který bude sloužit k prezentaci značky. Díky vizuálnosti a technologii se tak umělá inteligence stává nejen nástrojem, jak zlepšovat image společnosti. „Umělá inteligence jako taková je fenomén v mnoha oblastech a vzestup jejího používání nás teprve čeká. Velký potenciál ve využití této konkrétní umělé inteligence je podle mě v oblasti vytváření grafických konceptů a návrhů marketingových kampaní, ale také v HR může posloužit k lepšímu poznání postojů a požadavků stávajících i budoucích zaměstnanců. Můžeme našim klientům úplně stejně pomoci vizualizovat, jak je vidí jejich zaměstnanci. Pocity a nápady se často lépe vyjadřují obrazem, a v takovém případě se nemusíme nechat limitovat tím, že nejsme profesionální grafici, ale pouze naší fantazií,“ uzavírá Jan Michelfeit.

Články autora Martina Wiecková

Nejnovější články

Videa & Podcasty

Česká exportní banka 2.0

Žijeme v době, kdy trh přestává fungovat, pokřivují...
Analýzy

Česko: Zelený tygr nebo lenochod?

Česká republika má dle dat druhou nejlepší kombinaci...
Analýzy

Příležitost pro obchod i dodavatele

Privátní značky v České republice dosahují stále vyšší...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené

CzechTrade nabídne na MSV exportní konzultace i semináře

Agentura na podporu obchodu CzechTrade bude v říjnu již...
Nezařazené

Pražské věže táhnou

Pražské věže za červenec a srpen navštívilo téměř...
Nezařazené

Využití umělé inteligence ve vaší firmě

Generativní umělá inteligence je technologie, která za vás...