Středa 24. dubna 2024
ikona hodiny24. 10. 2022 07:37

Sodexo nasadilo do marketingu umělou inteligenci

Přední poskytovatel firemních benefitů, společnost Sodexo Benefity, přichází ve své nové marketingové kampani s přelomovou inovací. Díky umělé inteligenci a aplikaci Midjourney dokáže lépe pochopit to, jak ji vnímají klienti a uživatelé benefitů.

Martina Wiecková autor

Foto: Shutterstock.com Umělá inteligence v marketingu? A proč ne! Foto: Shutterstock.com

„V Sodexo si uvědomujeme, že svět nás vidí jinak, než my vidíme sami sebe, a tak jsme se klientů a uživatelů zeptali, jak nás vnímají. Výsledek ztvárnila umělá inteligence,“ popisuje Jan Michelfeit, marketingový ředitel Sodexo Benefity. „Neustále sledujeme nové trendy, a když se objevila umělá inteligence Midjourney, která umí ze slov malovat obrazy, rozhodli jsme se ji otestovat. Pro lepší design našich produktů a služeb potřebujeme chápat, jak nás zákazníci vidí. A obrázek má mnohdy větší vypovídací hodnotu než text.“

V praxi tento experiment probíhá tak, že respondent odpovídá na zadanou otázku a umělá inteligence v řádu desítek sekund či minut jeho výpověď namaluje. „Protože jde o skutečně novou technologii, zvolili jsme spíše jednodušší zadání a ptáme se, jak respondent vnímá společnost Sodexo a jak by podle něj mohla společnost v budoucnu vypadat,“ vysvětluje Michelfeit s tím, že těmto otázkám předcházejí dotazy odhalující respondentovo aktuální rozpoložení a jeho „umělecké preference“: „Ptáme se třeba, kde se v poslední době cítil skvěle, jaké místo by rád navštívil, jaké obrazy či umělce má rád.“

Z obrázků vznikl krátký film, který bude sloužit k prezentaci značky. Díky vizuálnosti a technologii se tak umělá inteligence stává nejen nástrojem, jak zlepšovat image společnosti. „Umělá inteligence jako taková je fenomén v mnoha oblastech a vzestup jejího používání nás teprve čeká. Velký potenciál ve využití této konkrétní umělé inteligence je podle mě v oblasti vytváření grafických konceptů a návrhů marketingových kampaní, ale také v HR může posloužit k lepšímu poznání postojů a požadavků stávajících i budoucích zaměstnanců. Můžeme našim klientům úplně stejně pomoci vizualizovat, jak je vidí jejich zaměstnanci. Pocity a nápady se často lépe vyjadřují obrazem, a v takovém případě se nemusíme nechat limitovat tím, že nejsme profesionální grafici, ale pouze naší fantazií,“ uzavírá Jan Michelfeit.

Články autora Martina Wiecková

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...