Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V období Velikonoc vycestuje do zahraničí ročně okolo 80 tisíc českých turistů. Jinak tomu nebude ani letos, což dokládají prodeje zájezdů s odjezdy v 1. polovině dubna letošního roku.
Doba pandemie utlumila realizaci poznávacích zájezdů na naprosté minimum. Jednak kvůli odklonu zájmu o využití hromadné dopravy (letecké či autobusové), ale také kvůli uzavřeným zemím ve světě. Cestovnímu ruchu se postupně otevřely prakticky všechny světové destinace až v průběhu minulého roku.
Za poznáním v rámci Evropy směřují zákazníci českých cestovních kanceláří do Francie, Velké Británie, Španělska, Itálie, Nizozemí, Slovinska, na Madeiru a Azorské ostrovy. Tyto letecké či autobusové zájezdy s kvalitním průvodcem trvají cca 4-5 dní a jejich průměrná cena činí okolo 10 500 Kč/os. Ze vzdálených zemí v letošním roce vedou Vietnam, USA, Malajsie, postsovětské republiky, Srí Lanka a mnoho dalších. V současné době jsou skupinové poznávací zájezdy na jarní období vyprodány. Nicméně nyní je ideální doba na výběr a nákup poznávacího okruhu s podzimním termínem.
Vzhledem k chladnému jarnímu počasí české dovolenkáře lákají i pobyty u moře. V prodejích CK/CA dominuje v tomto období Egypt, Kanárské ostrovy a Turecko. Spojené arabské emiráty a Omán jsou rovněž vyhledávané, avšak kvůli termínu Ramadánu (23.3.-21.4.2023), kdy v těchto muslimských zemích platí omezená konzumace alkoholu, je počet realizovaných zájezdů nižší.