Neděle 28. dubna 2024
ikona hodiny19. 10. 2023 11:31

Obrat prodaných zájezdů se zvýšil o 12 %

Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty u moře s kompletními a kvalitními službami

Cestovní kanceláře a cestovní agentury v ČR hlásí vyšší prodeje zájezdů oproti minulému roku v průměru o 12 %. Letošní sezóna letních pobytů byla úspěšná, navzdory turbulentnímu vývoji v destinacích. Přestože se CK/CA letos potýkaly s nepředvídatelnými situacemi ve svých destinacích, jako jsou požáry, povodně, přívalové deště a hurikány, zemětřesení ad., převýšily prodeje zájezdů loňskou úspěšnou sezónu.

Kateřina Chaloupková autor

Foto: Shutterstock.com Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty u moře s kompletními a kvalitními službami Foto: Shutterstock.com

Dle ČSÚ vycestovalo v loňském roce na zahraniční dovolenou 5,3 mil. Čechů. Téměř 40 % z nich využilo služeb cestovních kanceláří a agentur. Prodeje v CK/CA ukazují, že za letošní rok lze očekávat minimálně stejnou výši realizovaných dovolených.

Průměrná cena prodaných týdenních zájezdů v CK/CA v loňském roce činila 18.600 Kč/os. (s leteckou dopravou) a 9.800 Kč/os. (autobusem). Ve srovnání s daty ČSÚ a individuálně organizovanými dovolenými v zahraničí byla průměrná cena zakoupených pobytů v CK/CA v r. 2022 vyšší o 16 %. Čeští turisté dlouhodobě utrácejí v cestovních kancelářích a agenturách vyšší částky, než když dovolenou plánují sami. Podobné je to i v letošním roce, kdy se v CK/CA prodávají týdenní zájezdy za průměrně 19.200 Kč na os. (letecky) a za 11.400 Kč na os. (autobusem).

K vyšším cenám prodaných zájezdů přispěla poptávka Čechů po hotelích vyšší kategorie, s kvalitními službami. V minulých 5 letech cestovní kanceláře a agentury běžně prodávaly pobyty ve 3* a 4* hotelích u moře. Od loňského roku se přesouvá poptávka po leteckých zájezdech k 5* hotelům u moře, s all-inclusive stravováním a dalšími doplňkovými službami za příplatek – např. privátní transfery z letiště, pokoje s výhledem na moře, seating v letadle ad.

V prodejích na podzim/zimu 2023 vedou poznávací zájezdy, a to z důvodu odložené poptávky z doby pandemie. Dále směřují čeští turisté k moři do zemí především blízké exotiky. Destinace jako jsou Egypt, Turecko, Maroko, Spojené arabské emiráty, Omán, Jordánsko, Kapverdské a Kanárské ostrovy či Portugalsko vedou v žebříčku nejprodávanějších pobytových zájezdů v podzimním období. Pokračujícímu vysokému zájmu o pobyty u moře i v mimo sezóně přispělo příznivé zářijové počasí.

Články autora Kateřina Chaloupková

Nejnovější články

Názory
Česko v pasti NIMBYsmu

Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....

To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...