Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Oblast hoteliérství se stabilizovala. Během letošního léta byla obsazenost v hotelích kolem 66 %, což je o 2,5 % více než v roce minulém. Tato a další fakta uvádí český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, ve svém datovém reportu za léto 2023. Ukazuje, že navzdory podobnému počtu rezervací jako loni byly tržby za dostupnou místnost (RevPAR) v průměru o více než 20 eur vyšší. Zvýšila se i průměrná denní sazba (ADR), která letos činí o 30 eur více. Mezi nejatraktivnější doplňkové služby patří snídaně, parkovací místo nebo nápoj při příjezdu.
„Je snadné mluvit o trendech v pohostinství na základě toho, co cítíme, že se děje, ale není nad reálná data,“ řekl Matt Welle, generální ředitel společnosti Mews. „Nejenže vidíme, že se lidé dlouhodobě vracejí k cestování, ale data ukazují, že hoteliéři uplatňují kreativnější využití prostor a za to sklízejí vyšší zisky.“
Report se zabývá vývojem hoteliérství v letní sezoně za poslední rok. Uvádí nárůst obsazenosti pokojů a tržeb, zkoumá používanost online check-inů, ale poukazuje také na výrazný nárůst v prodeji doplňkových služeb. Mezi ně se řadí nabídka snídaně, parkovacích míst či dřívější check-in a pozdější check-out a pak i nápoj při příjezdu.
Český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu, kanceláře má také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. V létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.
Každý pátý hotel rozšiřuje své příjmy nabídkou nebytových prostor. Poskytnutí parkovacího místa či zasedacích místností za léto 2022 přineslo až o 43 % vyšší tržby. To v průměru znamená 192 eur navíc za rezervaci neboli 8 075 eur měsíčně. Nejlukrativnějším pronájmem jsou parkovací místa. Ta hoteliérům průměrně vynesou 3 661 eur, což je navýšení o necelých 650 eur oproti roku minulému.
Jeden ze šesti hostů provede check-in online a podíl hostů, kteří upgradovali služby během online odbavení, se od loňského roku téměř zdvojnásobil. Tím hoteliéři vydělali v průměru o 30 eur více na každé rezervaci. Report ukazuje, že snídaně jsou bezkonkurenčně nejvíce žádaným doplňkovým servisem.