Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Konference, kongresy nebo organizovaná školení byly v loňském roce nedílnou součástí turistického ruchu na jižní Moravě. Popularitě regionu pro obchodní setkávání významně pomáhá platforma Brno Convention Bureau i nově spuštěná aplikace, díky níž mohou pořadatelé lépe zprostředkovávat informace účastníkům svých akcí.
Na jižní Moravu přicestovalo v roce 2023 necelých deset milionů lidí. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava si návštěvnost regionu pochvaluje nejen z pohledu volnočasové turistiky, ale i na základě obchodních a vzdělávacích akcí, které se na jižní Moravě uskutečnily. Tuto oblast podporuje platforma Brno Convention Bureau, která zajišťuje komplexní podporu pro konference na jižní Moravě. „Pro Brno Covention Bureau byl loňský rok úspěšný a vlastně i trochu zlomový. Podle předběžných odhadů očekáváme, že se vyrovnal poslednímu předcovidovému roku 2019. Obchodní setkání jsou pro jižní Moravu důležitou součástí turistického ruchu a my se jim snažíme dávat plnou podporu,“ říká Martina Grůzová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Moravy.
V první polovině roku 2023 spustilo Brno Convention Bureau webovou aplikaci, která se záhy stala velmi oblíbenou mezi pořadateli konferencí na jižní Moravě. V průběhu roku 2023 pomohlo Brno Convention Bureau uspořádat celkem 15 konferencí, z toho 13 využilo podporu nové webové aplikace. „Poptávky nám chodí nesmírně různorodé, ať už na zajištění celé konference či ubytovacích kapacit, tak na vytvoření doprovodného programu v regionu, doporučení cateringové společnosti či dobré restaurace nebo průvodce,“ přibližuje hlavní manažerka Brno Convention Bureau Eliška Křížová.
K významným událostem patřila v roce 2023 spoluorganizace Czechia Travel Trade Day, kdy se do Brna sjelo 80 nákupčích a novinářů, kteří poznávali atmosféru Brna a jižní Moravy a současně absolvovali nabitý program. Webovou aplikaci Brno Convention Bureau využila například prosincová konference Brno Bold, které se účastnilo 500 grafických designérů a příbuzných profesí. „Aplikace jednoduchým a přehledným způsobem předala účastníkům všechny důležité informace o eventu. Moc se nám líbilo, že nebylo třeba instalovat žádné proprietární aplikace, vše běželo přímo v prohlížeči. Příště bychom snad jen uvítali možnost přístupu do administrátorského rozhraní a plnění obsahu po vlastní ose, i když nutno říct, že reakce na naše požadavky byly ze strany BCB vždy rychlé a konstruktivní,“ vyjádřil se Vít Rýznar, pořadatel konference Brno Bold.
Vývoj aplikace jde stále dopředu a podněty organizátorů si Brno Convention Bureau eviduje a zapracovává. „Plníme přání a aktuálně finišujeme přípravy pro partnerský mód aplikace, kdy spolupracující subjekty budou mít svůj vlastní přístup do aplikace a dostanou možnost sami vytvářet a následně spravovat své eventy, což velmi zrychlí a zefektivní spolupráci na obou stranách,“ doplňuje na závěr Eliška Křížová. Ve výhledu akcí, které se s podporou Brno Convention Bureau uskuteční v roce 2024, je například 38. ročník prestižní CityDNA Summer School v Brně.