Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny8. 3. 2024 07:32

Czech Convention Bureau: Nové výzvy i posílení spolupráce

Společné aktivity v letošním roce, budoucí strategie rozvoje i mezinárodní spolupráce nebo nutnost zajištění udržitelnosti ve spojení s kongresovou turistikou. Taková byla hlavní témata jarního zasedání Czech Convention Bureau, kterého se zúčastnili zástupci všech českých i moravských regionálních convention bureaus.

Valerie Saara autor

Foto: Shutterstock.com Jarní zasedání Czech Convention Bureau: Nové výzvy i posílení spolupráce Foto: Shutterstock.com

Czech Convention Bureau funguje v rámci organizační struktury České centrály cestovního ruchu – CzechTourism už 14 let a jejím cílem je koordinovat a podporovat rozvoj MICE (tedy kongresové a incentivní turistiky) v rámci celé České republiky. Jinak řečeno, propagovat Česko jakožto velice atraktivní destinaci pro pořádání velkých kongresů, seminářů, ale také menších firemních akcí, konferencí nebo třeba incentivních skupin. Je k dispozici všem, kteří chtějí v tuzemsku organizovat uvedené akce.

„Česko patří mezi TOP kongresové destinace. Podle dat mezinárodní kongresové asociace ICCA (International Congress and Convention Association) má aktuálně historicky nejlepší umístění. V uplynulém roce jsme obsadili 20. příčku mezi všemi zeměmi světa. Praha, která se dlouhodobě pohybuje v první desítce nejvíce využívaných destinací, obsadila dokonce 5. místo. Cílem agentury CzechTourism je do budoucna ještě více MICE produktů podpořit. A to i prostřednictvím nově plánovaných přímých leteckých spojení z bonitních zahraničních trhů, jakými je například Indie. V dalším rozvoji je důležité též naše zapojení do mezinárodních struktur, díky kterému se nám daří spolupracovat v rámci projektů a posouvat tak celý kongresový sektor kupředu,” shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller

Zasedání Czech Convention Bureau probíhají pravidelně a společný plán MICE aktivit jeho členové každoročně aktualizují. Během jarního zasedání padlo rozhodnutí, že se letošní rok ponese v duchu ještě hlubší provázanosti se soukromou sférou, a to ve všech zdejších regionech. V neposlední řadě pak zazněl i fakt, že je třeba zaměřit se v kongresové turistice na oblast udržitelnosti. Právě té se Czech Convention Bureau věnuje v rámci Strategické aliance evropských národních convention bureaus, jejíž zakládajícím členem je Česko. V závěru jednání pak proběhl workshop věnovaný tématu Policy driven acquisition model. Jde o způsob spolupráce napříč sektory a cílem je podpořit konání velkých mezinárodních akcí světového významu. Velkou praxi s tímto modelem mají například ve Skotsku, jehož zástupci své zkušenosti prezentovali na loňském zasedání.

„Spolupráci mezi regionálními subjekty vnímáme jako klíčovou pro budoucí rozvoj kongresové a incentivní turistiky v Česku, a proto je jedním z našich dlouhodobých cílů napomáhat jejich vzájemné komunikaci, která vede ke sdílení know-how a zefektivnění všech činností. Tedy k častějšímu využívání příkladů dobré praxe,“ uvádí vedoucí manažer Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Už několik let se také věnujeme vzdělávání v oblasti kongresové turistiky zaměřené nejen na zástupce z regionálních convention bureaus, ale i na soukromé subjekty v jednotlivých regionech. Nabízíme jim odborné konzultace zaměřené na rozvoj MICE produktu v regionech, pomáháme jim s nastavením jejich strategií a podobně.”

Na zasedání Czech Convention Bureau navázal už třetí ročník regionálního workshopu, jehož cílem bylo představení aktuální nabídky a regionálních možností vice než padesátce příchozích z řad DMCs (destination management companies), PCOs (professional congress organizers), eventových agentur i korporátů.

Články autora Valerie Saara

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...