Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji
Analýzy 17. 5. 2024 06:31Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování...
Poslanci Evropského parlamentu dali zelenou úpravě pravidel pro přeshraniční silniční dopravu v Evropě. Změny, se kterými nové předpisy počítají, představují nepochybně největší zásah do nastavení mezinárodní přepravy v historii novodobé Evropské unie a čeští dopravci se na ně musí připravit. I přesto si ale troufám tvrdit, že nová pravidla respektují specifičnost odvětví a zároveň zajišťují vyváženost mezi ochranou řidičů a zachováním volného pohybu služeb v EU. Můžeme je proto považovat za vítězství.
Úprava pracovních podmínek pro řidiče, upřesnění pravidel pro jejich vysílání za zakázkami v zahraničí nebo kabotáž, tedy přeprava v rámci jedné země, kterou dočasně zajišťuje dopravce z jiného státu již po vykládce převáženého nákladu za hranicemi. To jsou tři nosné pilíře nových pravidel pro autodopravce, o kterých se v médiích píše jako o takzvaném silničním balíčku a který minulý týden schválil Evropský parlament. Ještě před tím soubor pravidel posvětily členské státy.
Reforma dále počítá také s úpravou pravidel pro využívání schránkových společností, povinnými digitálními tachografy pro vozidla v mezinárodní přepravě do 2,5 tun nebo předpisy pro zajištění povinného odpočinku řidičů na konci týdne, který nesmí probíhat v kabině kamionů. Upravuje i dobu, po které se řidiči musí vrátit z cest domů.
I přesto, že jde o tvrdě dojednaný kompromis a pravidla zcela určitě nejsou dokonalá, jsem přesvědčena, že kamionové dopravě v Evropě pomohou. V odvětví sice platí regulace ze strany EU již dlouho, pořád se tu ale vyskytují nesrovnalosti způsobené odlišnostmi v jednotlivých národních legislativách členských zemí EU. Za velké vítězství pro české kamionové dopravce a řidiče proto považuji to, že je nová pravidla ochrání před chaosem a také zbytečnou administrativou spojenou právě s existencí různých pravidel v jednotlivých členských státech. Příkladem mohou být pravidla pro vyplácení mzdy nebo vysílání pracovníků.
Všechny schválené změny vstoupí v platnost po zveřejnění v Úředním věstníku EU. To se stane během několika týdnů. Pravidla pro vysílání řidičů nabydou účinnosti 18 měsíců po publikaci, úpravy doby odpočinku a návratu řidičů 20 dní po publikaci.
Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...
Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...
Útoky se týkaly méně než 9 % všech...
Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...
„Itálie je pro nás prvním krokem na západ...
Aktuálně Bonami provozuje své služby v České republice,...
Výhody plynoucí z možnosti využívání home office jsou...
Videokonferencím se někteří zaměstnanci ještě nedávno vyhýbali. Přinášely...
Do světa spotřební kancelářské elektroniky vstoupily také chytré...
Aktuální meeting roomy by měly být vybavené kvalitní...
„Podnikatelé ve zpracovatelském průmyslu ale narážejí na řadu...
Jednou z brzd rozvoje tuzemského zpracování dřeva s...
Projekt GPtents řeší problémy s ubytováním na velkých...
Nápad na projekt GPtents se zrodil v roce...
GPtents aktuálně zastřešují ubytování na 4 akcích ve...
Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...
Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...