Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Evropský lídr mezi online tržišti s potravinami, skupina Everli, získal Series C investice v hodnotě 2,2 miliardy korun na expanzi do dalších zemí. Everli si od roku 2014 buduje pozici dlouhodobého partnera největších evropských značek potravin, mezi něž se řadí Lidl, Kaufland i Carrefour, a nabízí tak více než 300 tisíc různých produktů online v 70 městech v Itálii, Polsku, České republice a nově také ve Francii.
Díky změně chování zákazníků a jejich přesunu k online nakupování se během loňského roku tržby společnosti Everli téměř zečtyřnásobily, a to na skoro 2,9 miliardy korun. Získané investice použije společnost k urychlení expanze na evropský trh a k výraznému rozšíření technologických, produktových, logistických, marketingových a finančních týmů.
V České republice je hlavním cílem týmu Everli pomoc obchodníkům s potravinami urychlit proces přechodu do online prostředí prostřednictvím finančně udržitelného a snadno implementovatelného řešení. A to bez rizika, bez žádných počátečních investic. Veškerý sortiment prodejců lze přesunout do online prostředí během 3–4 týdnů a zákazníkům ho doručit do jedné hodiny.
Everli je online tržiště s potravinami, na kterém zákazníci mohou nakupovat potraviny ze svých oblíbených supermarketů s dodáním ve stejný den, a to prostřednictvím nákupčího Everli. Služba se stala nezbytnou jak pro zákazníky, kteří se čím dál častěji obracejí k nákupu potravin online, tak pro supermarkety a maloobchodníky, kteří se snaží spotřebitelskému chování přizpůsobit a kterým vlastní online řešení chybí.
Logistický model Everli poskytuje více než 3 000 nákupčích, kteří zvládnou doručit i objemné celotýdenní nákupy. Vzhledem k tomu, že logistický model nevyžaduje centralizovaný sklad ani kamiony, jeho flexibilita a škálovatelnost umožnila společnosti Everli jako první nabídnout službu doručování potravin ve stejný den i v oblastech s malou a střední hustotou zalidnění, ve kterých služby ostatních online prodejců doposud nebyly.
Zkraje uplynulého roku zahájila společnost Everli expanzi do Evropy, konkrétně sousedního Polska, které nyní generuje 20 % z celkového počtu objednávek, v posledních dnech úspěšně expandovala i do České republiky a Francie. Diverzifikovala svůj byznys model, který se posunul od obchodních poplatků placených maloobchodníky a poplatků za doručení placených zákazníky k poskytování vlastních reklamních a propagačních služeb firmám s rychloobrátkovým zbožím.
Společnost chce zajistit svým zákazníkům během nakupování jen to nejlepší, a to přímo z pohodlí jejich domovů, bez front a parkování, bez nošení těžkých tašek. Společnost byla založena v roce 2014 a za pouhých 7 let se stala evropským lídrem mezi online tržišti s potravinami. Se sídlem v Miláně a pobočkami ve Veroně a Varšavě se tým rozrostl na více než 220 lidí a navázal partnerství s více než 100 obchodníky a FMCG společnostmi, které obsluhují více než 70 měst po celé Evropě a s více než 3 miliony doručených objednávek.
„Společnost Verlinvest je aktivním investorem ve spotřebitelském prostoru více než 25 let, ale doposud jsme nezažili spotřebitelskou revoluci takového rozsahu, kdy se nakupující trvale přesouvají z fyzických obchodů do online prostředí. Jsme hrdí na to, že spolu s Everli přepisujeme pravidla potravinářského průmyslu,“ říká Simone Sallustio, výkonná ředitelka společnosti Verlinvest. „Everli kombinuje vlastní technologie a nasbíraná data se zkušenostmi svých maloobchodních partnerů s potravinami. Věříme, že toto spojenectví staví společnost Everli do perfektní pozice k tomu, aby se upevnila jako lídr evropského trhu s potravinami online, přinesla spotřebitelům nakupování v té nejlepší možné podobě, přidanou hodnotu svým maloobchodním partnerům a v neposlední řadě jim umožnila hladký přechod k digitální reklamě značek s potravinami.“
Soukromá rodinná investiční společnost se sídlem v Bruselu, s kancelářemi v New Yorku, Londýně a Singapuru, a s jedinečným posláním – vést spotřebitelské revoluce. Od svého založení v roce 1995 se společnost Verlinvest zaměřuje na budování značek a zrychlování jejich růstu. Pomáhá podnikatelům napříč celou Evropou, Spojenými státy a Asií s transformací jejich vize do globálního úspěchu. Verlinvestu se daří budovat portfolio společností vedených za účelem podpory růstu a udržitelných změn. Komunita firmy zahrnuje Oatly, Tony’s Chocolonely, Vita Coco a Mutti,
„Naším cílem bylo a je pomáhat lidem dosáhnout duševní pohody prostřednictvím zjednodušení nakupování v potravinách. Minulý rok byl zjevně stresující jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky, díky čemuž se náš cíl stal ještě relevantnějším než kdykoli předtím. Jsme hrdí na to, jakou roli v tomto případě hrajeme – kdy pomáháme mnoha lidem, ať už je pomoc velká, nebo malá. Ale teprve začínáme. Toto odvětví už nikdy nebude stejné. Posun k online doručování už jen tak nezmizí a očekávání na obou stranách se neustále zvětšují. Vytvořili jsme model, o kterém věříme, že nabízí spotřebitelům bezkonkurenční hodnotu prostřednictvím rozsáhlého přístupu k maloobchodníkům a produktům, které milují, a to i v méně obydlených oblastech. V současnosti jsou tak i maloobchodníci schopní cenově konkurovat online a vybudovat si tak zcela novou spotřebitelskou základnu,“ říká Federico Sargenti, generální ředitel společnosti Everli.