Česko je v pasti ekonomiky středních příjmů
Analýzy ze SpořkyNedávno proběhla konference Druhé ekonomické transformace s názvem ReVize Česka, na které diskutovaly špičky českého businessu s vládou (premiér, vicepremiéři...
Společnost DAKO-CZ obdržela zakázku od brzdové divize společnosti Siemens Mobility na dodávky brzdových komponent pro 94 nových devítidílných souprav metra londýnské linky Piccadilly. Jde o doposud nejrozsáhlejší zakázku, kterou třemošnický výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla se společností Siemens realizoval. Zhotovena bude v letech 2020-2025 s návazností na další opce, které potrvají až do roku 2070. Celková hodnota základní dodávky brzdových komponent pro 846 vozů metra určených pro linku Piccadilly se pohybuje okolo 100 milionů Kč.
„Naši spolupráci se společností Siemens jsme odstartovali v roce 2004. Prvním realizovaným projektem se stala dodávka brzdových komponent pro metro Oslo. Od roku 2013 je naše spolupráce velmi intenzivní a čítá devět realizovaných projektů a s nimi spojených opcí. Celkově tak hovoříme již o třinácti projektech zaměřených na dodávky brzdových komponent do souprav metra. Právě díky realizovaným projektům v Oslu, Varšavě, Mnichově, Kuala Lumpur, Rijádu, modré a zelené lince v Bangkoku, Norimberku a Sofii můžeme říci, že v tuto chvíli po celém světě jezdí 441 souprav metra, které čítají 1692 vozů osazených brzdovými komponenty DAKO,“ uvádí Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „Hodnota těchto realizovaných projektů se pohybuje okolo 700 milionů korun českých.“
Nová zakázka na dodávku brzdových komponent pro metro Londýn, linky Piccadilly, je pro DAKO-CZ zajímavá v několika směrech: svým rozsahem, počtem vozových souprav, dlouhodobostí projektu a inovativním technickým přístupem. První přejímka zboží (tzv. FAI) je předběžně plánována na druhou polovinu roku 2021.
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více než 205letou tradicí. Firma s ročním obratem převyšujícím jednu miliardu korun, na kterém se ze 75 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group a.s.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kromě společností Siemens Mobility a Stadler Rail AG patří mezi odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Tatravagónka Poprad a.s. či Škoda Transportation a.s. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saudské Arábii, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se tedy kromě výroby věnuje též vývoji brzdových systémů a jejich následnému servisu.
V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity. V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Vodafone firma roku Pardubického kraje.
Dodávky budou obsahovat různé komponenty navržené přímo podle specifikace společnosti Siemens. U této zakázky byl kladen značný důraz na hmotnost, proto je celý brzdový panel konstruován co nejkompaktněji. Konkrétně bude DAKO-CZ dodávat následující komponenty: panel přístrojů, protismykové ventily N8.2, konektory N8.2 a potrubní kohouty. Nové soupravy metra Inspiro na lince Piccadilly nahradí stávající z roku 1970.
Londýnské metro je v provozu od roku 1863 a patří mezi nejvytíženější metra na celém světě. Téměř 5 000 000 osob denně využívá 11 linek londýnského metra, přičemž více než 700 000 z nich právě linku Piccadilly. Nové vozy metra budou prostornější, plně průchozí, lépe přístupné a klimatizované. Právě díky větší kapacitě vozů bude zajištěn i vyšší komfort, tudíž lepší zážitek z jízdy.
„Těší nás, že právě brzdové komponenty DAKO výrazně přispějí k bezpečnosti milionů lidí v Londýně a pevně věřím, že naše společnost bude spolupracovat na dodávkách po celou dobu životnosti linky metra,“ uzavírá Lukáš Andrýsek.
Dominantním příběhem české ekonomiky posledních třicet let je...
Tři čtvrtiny našeho konvergenčního úsilí nicméně proběhly v...
Česká ekonomika, podobně jako ostatní státy, byla od...
Jsme tedy ve stavu, kdy Jsme tedy ve...
Zatímco digitální inovace se v mnoha oborech hospodářství...
Zajištění rychlejšího a transparentního stavebního řízení se stalo...
Plynulost a rychlost stavebního řízení musí zajistit funkční...
Pro úspěšné fungování digitalizace stavebního řízení existují určitá...
Firmy ve stavebnictví rozvíjejí řadu procesů digitalizace interních...
Soukromý sektor má před státní správou viditelný náskok,...
Výhodou vypisování projektových zakázek v režimu BIM je...
„Ministerstvo dopravy, ale i celý rezort dopravy se...
„Od roku 2024 má vstoupit v platnost směrnice...
S tím, jak se nemovitosti pronajímají, byly nedávno...
Jakmile si společnost pořídí například novou vzduchotechniku, musí...
Směrnicemi se provozovatelé budov budou muset řídit také...
Světové zdravotnictví se potýká s nedostatkem krevní plazmy, zejména...
Když se řekne umělá inteligence, hodně lidí si...
Zmínili jsme, že Miroslav Mašata se svými kolegy...
Umělá inteligence výzkumníkům našla nejen vědecké studie, ale...
V případě potřeby bude k developmentu nových zdrojů...
Mezi další vytipované země pro svou zahraniční expanzi...
Pro financování své zahraniční expanze PORTIVA využije jak...
Jeden muž se postaví těsně za papírový karton...
Podařilo se, a tak světlo světa spatřila řada...
Oldřich Pelikán proto věří, že pokud by se...
Další možností využití nátěru jsou venkovní fasády budov,...
Někdo může namítnout, že izolace odrazí teplo i...