Středa 24. dubna 2024
ikona hodiny30. 7. 2021 09:15

Drony pomáhaly při zjišťování škod po tornádu

Obrovská časová úspora a skokové zlepšení dokumentace pojistných událostí, to podle Tomáše Víchy, ředitele oddělení likvidace pojistných událostí společnosti SATUM CZECH, přinesly drony. Makléřská společnost, která řeší pojištění a škody například u průmyslových podniků či nemocnic, používá profesionální drony již rok a půl. Aktuálně je nasadila i pro zjištění škod po tornádu na jižní Moravě.

Jaroslav Martínek Jaroslav Martínek autor

Vystudovaný ekolog v průběhu doktorského studia od základu změnil svůj život – na příštích deset let se stal sportovním novinářem. Nejprve působil jako šéfredaktor webu hokej.cz, následně na webu idnes.cz v rámci vydavatelství Mafra. Po založení rodiny přestoupil na stranu public relations a začal se věnovat mediální komunikaci klientů zejména v oblasti strojírenství, finančnictví a energetiky. Pracuje v agentuře PP Partners Prague.

Foto: SATUM Foto: SATUM

Projekt pořízení dronů byl zlepšovacím návrhem jednoho ze zaměstnanců. I když provozování dronů není typickou činností makléřské společnosti, firma se rozhodla provozovat drony in-house a vycvičit své vlastní operátory. V současnosti provozuje dva profesionální drony typů Phantom 4 Pro a Mavic 2 vybavené fotoaparátem, kamerou a termovizí. „Celkově se jednalo včetně tréninku našich zaměstnanců či softwarového vybavení o investici do jednoho miliónu Kč,“ uvádí Tomáš Vícha.

Zavedení dronů se okamžitě projevilo na efektivitě práce. „Naší typickou činností je stanovení pojišťovací hodnoty rozsáhlých nemovitostí. Co dříve dělal člověk celý den, zvládne dron za 20 minut a v naprosto nesrovnatelné kvalitě. Zdokumentujeme doslova každou škvíru,“ říká Tomáš Vícha.

Drony našly své využití i při řešení následků tornáda, které udeřilo 24. června na jižní Moravě. SATUM CZECH má v postižené oblasti klienty z oblasti energetiky, u kterých jsou škody v desítkách miliónů korun. Tomáš Vícha vysvětluje: „Klienty zastupujeme vůči pojišťovně: zjistíme situaci na místě, analyzujeme škodu a její krytí pojistnou smlouvou. Pak škodu pojišťovně oznámíme, domluvíme návštěvu likvidátora a radíme, jestli klient může uklízet a opravovat ještě před jeho návštěvou, případně jak to dokumentovat.“

Komplikací ale bylo, že policie vyhlásila po určitou dobu nad postiženou oblastí bezletovou zónu, aby zabránila zábavě ´čumilů´, pro které bylo tornádo příležitostí pro pořízení atraktivních záběrů z ptačí perspektivy. „Tento krok policie byl naprosto pochopitelný, ale myslím, že použití dronů pro profesionální monitoring škod by mělo mít výjimku,“ domnívá se Tomáš Vícha.

Články autora Jaroslav Martínek

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...

Aktuality
Vítězí smysl pro detail a tradice  

„Stejně jako minulý rok, ani letos se v...

Každá realizace byla posuzována porotou, která je složena...

Oblíbená soutěž Pokrývači sobě, kde samotní pokrývači hlasují...

Aktuality
Jak připravit firmu na AI a digitální budoucnost?

Pátý ročník Digital Transformation Summitu proto přinese nejnovější...

Srdcem Digital Transformation Summitu (DTS) budou ukázky konkrétních...

DTS letos otevře Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director...