Sobota 13. dubna 2024
ikona hodiny29. 5. 2022 19:36

Kooperativa, ČPP a ERV se vracejí na výsluní

Po covidovém odkladu z loňského prosince konečně známe vítěze 21. ročníku odborné ankety Pojišťovna roku, založené a organizované Asociací českých pojišťovacích makléřů (AČPM) ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a specializovaným serverem oPojištění.cz. Dá se říci, že anketu ovládla skupina VIG: Kooperativa získala 2 zlaté (v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v kategorii Životní pojištění) a dvě stříbrné (Pojištění občanů a Autopojištění, zatímco ČPP z téže skupiny je v čele kategorie Pojištění občanů a Autopojištění, a na druhé pozici v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů a v Životním pojištění. Pomyslný bronz ve všech čtyřech kategoriích bere Generali Česká pojišťovna. V samostatné kategorii Specializované pojištění se na 1. místo vrací rekordman ankety, pojišťovna ERV (z vítězství se může těšit již potřinácté).

Lukáš Kantor autor

KPMG

Foto: Shutterstock.com Známe vítěze ankety Pojišťovna roku Foto: Shutterstock.com

Pojišťovna roku, nejstarší B2B anketa na pojistném trhu, přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu uplynulého roku.

Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní zprostředkovatelé a jejich zaměstnanci, kteří působí jako pojišťovací makléři, případně agenti (ti v kategoriích Životní pojištění a Pojištění občanů). Hodnotí se on-line na stránkách www.pojistovnaroku.cz, kde jsou také k dispozici jak informace o historii ankety a výsledcích předešlých ročníků, tak bohatá fotogalerie.

Předseda AČPM Ivan Špirakus, jenž stál u zrodu celé ankety v r. 2000, komentuje její 21. ročník takto: „Ve výsledcích se neprojevily žádné dramatické změny – to svědčí o stabilitě trhu i o kvalitě pracovních vztahů makléřů s pojišťovnami. Rozhodně se ale domnívám, že v hodnocení se odrazily zkušenosti makléřů z krizových situací, spojených jak s covidovou pandemií, tak například s následky tornáda na Moravě. Rád bych ale podtrhl, že v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů se do TOP 5 probojovala pojišťovna Colonnade Insurance, navazující na dlouhodobě silnou pozici AIG pojišťovny a fungující prakticky výhradně prostřednictvím pojišťovacích makléřů. Její posun vzhůru je bezpochyby výsledkem pečlivé koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny a jistě souvisí i s osobním nasazením country managera Dominika Štrose. Totéž platí o ČSOB Pojišťovně (4. místo v téže kategorii), jež se v TOP 5 objevila naposledy v ročníku 2005. Podle mého názoru dlouhodobá a systematická práce úseků makléřských služeb v jednotlivých pojišťovnách, včetně zavádění moderní on-line podpory a poskytování odborných školení, přináší ve výsledcích ankety zasloužené ovoce.“

V souladu s tradicí organizátoři rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. K laureátům z předešlých ročníků se letos připojil Martin Diviš, dlouholetý generální ředitel Kooperativa pojišťovny a prezident České asociace pojišťoven.

Již desátým rokem také v rámci ankety pokračuje hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří např. kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient či správa pojištění. Pojišťovacím makléřem roku 2021 se stala společnost RESPECT, jeden ze zakládajících členů AČPM. K tomuto ocenění poznamenal výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek:  „Spolupráce pojišťoven s makléři má svou nezastupitelnou roli v rámci servisu, který společně poskytujeme klientům. Díky anketě Pojišťovna roku tak můžeme ukázat naše společné úsilí a přispět ke všeobecné kultivaci českého pojišťovnictví a dále také k posílení vnímání pojišťovnictví jako jednoho z klíčových pilířů ekonomiky.“

 

Pojišťovnictví prochází náročným obdobím. „Začalo dvěma lety lockdownů a dalších bezprecedentních opatření reagujících na koronavirus, kdy pojišťovny velmi složitě hledaly adekvátní odpověď na nová rizika a požadavky klientů. Teď obor čelí dalším ještě větším výzvám v podobě přímých důsledků rusko-ukrajinské války i jejích širších dopadů na českou i světovou ekonomiku. S těmito problémy se bude celý sektor potýkat nejspíš řadu následujících let. Náročná období čekají nejen pojišťovny, ale také jejich klienty a obchodní partnery, mezi kterými patří pojišťovací zprostředkovatelé k těm nejvýznamnějším,“ uvedl Lukáš Bajgar, partner auditorské a poradenské společnosti KPMG, která anketu podporuje již od ročníku 2008. Bajgar na akci pronesl úvodní slovo a další tři zástupci KPMG předávali ocenění.

Výsledky ankety Pojišťovna roku organizátoři oznámili na slavnostním galavečeru v Kongresovém centru ČNB v Praze. Ceremoniálu se zúčastnilo na dvě stě makléřů, top manažerů pojišťoven, zástupců ministerstva financí, PSP i asociací finančního trhu, vybraných mediálních partnerů a dalších významných hostů v čele s viceguvernérem ČNB Tomášem Nidetzkým, který celou akci zahajoval.

Galavečeru předcházelo již tradiční Makléřské odpoledne jako neformální pracovně-společenské setkání členů AČPM se zástupci partnerů ankety a pracovníky úseků makléřských služeb partnerských pojišťoven.

Články autora Lukáš Kantor

Nejnovější články

Expertní pohled
Firemní benefity v roce 2024: Včerejšek neplatí!

Ke změně náhledu dochází po téměř 30 letech...

Zatímco výše prvních dvou se bude každoročně měnit,...

V této oblasti se nově zavádí pojem daňově...

Zaměstnavatel má tři možnosti, jak svým zaměstnancům přispívat...

„Na straně zaměstnavatele je příspěvek na stravování v...

„Právě tato oblast budí největší vášně a je...

„Všechno plnění je potřeba načítat průběžně na mzdovém...

„Pokud jde o zaměstnavatele a třeba výše uváděný...

Pohled z praxe
Prestižní ocenění pro Lázně Luhačovice

Ocenění převzal generální ředitel Ing. Jiří Dědek: „Ocenění...

„Příkladem je naše dlouhodobá péče o přírodní minerální...

Trendy
Proč Ostrava potřebuje developery?

Místní samospráva ovšem nedokáže takovou výstavbu uspokojit sama....

„Není pochyb o tom, že jedním ze stěžejních...

Navzdory tomu se Ostrava dynamicky mění k lepšímu....

Jednou ze základních podmínek oživení městského centra je...

Věhlas Stodolní se zrodil v devadesátých letech minulého...

Že je to možné, ukazuje proměna obou břehů...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...