Téměř 90 % domácností ušetří na energiích
Pohled z praxe 24. 4. 2024 14:23Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá prohlubující se spolupráci mezi jednotlivými obchodními řetězci a tuzemskými pěstiteli ovoce a zeleniny. Stejně tak je potěšující, že ministerstvo zemědělství pokračuje v dobré tradici oceňování obchodů, které prodávají významné objemy české zemědělské produkce. Dnes ministr zemědělství ocenil nejvýznamnější prodejce jablek, cibule a brambor.
„Jsem velmi rád, že spolupráce mezi oběma stranami funguje a v podstatě veškerá tuzemská produkce ovoce a zeleniny nachází uplatnění na pultech obchodů. Pěstitelé, kteří pravidelně investují do svého podnikání a dlouhodobě spolupracují se svými odběrateli, jsou úspěšní a poptávka po jejich produktech pravidelně roste,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodal: „Každý z našich členů má spoustu příkladů úspěšné spolupráce s dodavateli ovoce a zeleniny, které se odvíjejí od intenzivního kontaktu s obchodním řetězcem a společné práce na plánování výsadby, zlepšování kvality produkce a atraktivní prezentace. Ze spolupráce těží především zákazníci, kteří mají v prodejnách k dispozici co nejširší výběr tuzemských produktů, doplněný o zahraniční zboží jen tam, kde je to nutné.“
Z podrobných statistik o prodejích jablek, brambor a cibule v minulém roce vyplývají následující výsledky:
„U všech významných prodejců českého ovoce a zeleniny platí, že tuzemská produkce tvoří více než polovinu celkových prodejů, u brambor tvoří domácí produkce dokonce přes 90 % celkových prodejů. Významný podíl české produkce je vidět i u online prodejců potravin, a to včetně dodávek od menších českých zemědělců,“ připomněl Prouza.
V loňském roce se v obchodech členů SOCR ČR prodalo celkem 34 132 tun českých jablek, 94 913 tun českých brambor a 21 015 tun české cibule.
„Je jistě chvályhodné, že ministerstvo zemědělství vedle oceňování největších prodejců českých potravin podporuje i další aktivity obchodů, které přinášejí rozšíření nabídky tuzemského ovoce a zeleniny. Jde například o projekt společnosti Makro s názvem České pole, který si klade za cíl zvýšit poptávku po domácích bramborách, česneku a křenu v české gastronomii,“ uzavřel Tomáš Prouza.
ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...
„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...
Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...
Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...
„Stejně jako minulý rok, ani letos se v...
Každá realizace byla posuzována porotou, která je složena...
Oblíbená soutěž Pokrývači sobě, kde samotní pokrývači hlasují...
Pátý ročník Digital Transformation Summitu proto přinese nejnovější...
Srdcem Digital Transformation Summitu (DTS) budou ukázky konkrétních...
DTS letos otevře Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director...