středa 18. září 2024
ikona hodiny 2. 6. 2023 07:32

Ministr ocenil obchodní řetězce za český sortiment

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá prohlubující se spolupráci mezi jednotlivými obchodními řetězci a tuzemskými pěstiteli ovoce a zeleniny. Stejně tak je potěšující, že ministerstvo zemědělství pokračuje v dobré tradici oceňování obchodů, které prodávají významné objemy české zemědělské produkce. Dnes ministr zemědělství ocenil nejvýznamnější prodejce jablek, cibule a brambor.

Foto: Shutterstock.com
Ministr zemědělství ocenil řetězce za nabídku českého ovoce a zeleniny Foto: Shutterstock.com

„Jsem velmi rád, že spolupráce mezi oběma stranami funguje a v podstatě veškerá tuzemská produkce ovoce a zeleniny nachází uplatnění na pultech obchodů. Pěstitelé, kteří pravidelně investují do svého podnikání a dlouhodobě spolupracují se svými odběrateli, jsou úspěšní a poptávka po jejich produktech pravidelně roste,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodal: „Každý z našich členů má spoustu příkladů úspěšné spolupráce s dodavateli ovoce a zeleniny, které se odvíjejí od intenzivního kontaktu s obchodním řetězcem a společné práce na plánování výsadby, zlepšování kvality produkce a atraktivní prezentace. Ze spolupráce těží především zákazníci, kteří mají v prodejnách k dispozici co nejširší výběr tuzemských produktů, doplněný o zahraniční zboží jen tam, kde je to nutné.“

Řetězce nabízejí české ovoce a zeleninu

  • Obchodní řetězce rozšiřují nabídku českého ovoce a zeleniny díky dlouhodobé spolupráci s českými dodavateli
  • Dovozy slouží jen na vykrytí nedostatečné nabídky, u tradičních plodin, jako jsou jablka, brambory či cibule, podíl české produkce v mnoha obchodech přesahuje 90 %
  • Obchody mají uzavřenu řadu dohod o dlouhodobé spolupráci a očekáváme, že spolupráci na modernizaci českého zemědělství podpoří i stát

 

Z podrobných statistik o prodejích jablek, brambor a cibule v minulém roce vyplývají následující výsledky:

  • Třemi největšími prodejci českých jablek jsou Kaufland, Lidl a Albert.
  • Třemi největšími prodejci českých brambor jsou Kaufland, PENNY a Albert.
  • Třemi největšími prodejci české cibule jsou Kaufland, Lidl a Albert.

„U všech významných prodejců českého ovoce a zeleniny platí, že tuzemská produkce tvoří více než polovinu celkových prodejů, u brambor tvoří domácí produkce dokonce přes 90 % celkových prodejů. Významný podíl české produkce je vidět i u online prodejců potravin, a to včetně dodávek od menších českých zemědělců,“ připomněl Prouza.

V loňském roce se v obchodech členů SOCR ČR prodalo celkem 34 132 tun českých jablek, 94 913 tun českých brambor a 21 015 tun české cibule.

„Je jistě chvályhodné, že ministerstvo zemědělství vedle oceňování největších prodejců českých potravin podporuje i další aktivity obchodů, které přinášejí rozšíření nabídky tuzemského ovoce a zeleniny. Jde například o projekt společnosti Makro s názvem České pole, který si klade za cíl zvýšit poptávku po domácích bramborách, česneku a křenu v české gastronomii,“ uzavřel Tomáš Prouza.

Články autora Martin Pitro

Nejnovější články

Expertní pohled

České stavebnictví: Vzestup či pád?

Zahajovací konference stavebního veletrhu FOR ARCH proběhla na...
Analýzy

Rozvíjející se trhy předstihnou rozvinuté ekonomiky

Podpora domácích ekonomik k růstu, návrat inflace ke...
Názory

Dilema před zasedáním Fed: Věřit propagandě nebo datům?

Již jsme to zažili, ale ta situace se...

Nejnovější Aktuality

Aktuality

Povodňové sbírky mohou přilákat kyberšmejdy

Množství vypsaných charitativních sbírek může přilákat i pozornost...
Aktuality

Zásobování prodejen v oblastech zasažených povodněmi

I přes náročnou situaci způsobenou povodněmi pokračuje zásobování...
Aktuality

CzechTrade operuje i v Uzbekistánu

Agentura na podporu obchodu CzechTrade rozšiřuje své zastoupení...