Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Investicí v hodnotě 300 tisíc eur podpořil český venture kapitálový fond Nation 1 projekt Wopee Marcela Veselky, který nasazením plně autonomního bota nabízí firmám pomoc s testováním webových aplikací.
„Běžně se webové aplikace testují manuálně – testeři je procházejí a zkoušejí všechny funkce. To je však časově velmi náročné a zdlouhavé. Tradiční automatizace tuto práci do jisté míry usnadňuje, ale je třeba naprogramovat script a udržovat ho. S naším botem v tomto směru přinášíme autonomní přístup. Bot je schopen vygenerovat si vlastní scénáře a adaptovat se na každou webovou aplikaci, na kterou je nasazen. Při testování z každé interakce pořizuje screenshot, jenž je součástí reportu, který následně testeři analyzují,“ komentuje Marcel Veselka, zakladatel a CEO Wopee.
Testovací bot, kterého Wopee vyvíjí od roku 2022 pomocí pokročilých algoritmů umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML), dokáže společnostem ušetřit 20–30 % nákladů, které dnes vynakládají na testování webových aplikací. Bot je plně autonomní a hned po nasazení na webovou aplikaci si sám začne vytvářet testovací scénáře, jimiž se pak řídí a produkty ověřuje.
„Oceňujeme vizi, kterou tým Wopee má a s níž se jejich produkt může rozšířit mezi řadu firem. Ty tak například zejména ve svých začátcích ušetří cenné prostředky, které mohou věnovat jiným aspektům svého růstu. A právě tato inovace a úspora prostředků, které bot Wopee přináší na trh, nás přesvědčily k podpoře projektu,“ komentuje investici Marek Moravec, managing partner fondu Nation 1.
Bot od Wopee, který dnes využívá například společnost Livesport, pracuje na principu vizuální analýzy. Ze všech kroků, jež během svého testování podnikne, pořizuje snímky obrazovky, které následně testeři procházejí. Odpadne jim tak potřeba vše procházet manuálně, přičemž mají k dispozici report z běhu testů, připravený k analýze.
Investici od fondu Nation 1 získalo Wopee po úvodních fázích testování a validace produktu. Nové prostředky proto využije na další škálování společnosti, pro které si jako první vytyčilo posun k samoobslužnosti produktu. Díky tomu se jeho řešení stane nezávislé na kapacitách týmu, čímž bude moci jeho bot pomáhat s testováním tisícům uživatelů, na něž Wopee cílí.
„Máme za sebou fázi testování a validace s prvními zákazníky, kteří nám potvrdili poptávku po našem testovacím řešení. Dnes však péči o klienty věnujeme citelné množství svých kapacit, což právě samoobsluhou plánujeme vyřešit. Díky tomu bude náš bot klientům k dispozici na kliknutí, čímž se nám uvolní ruce pro další růst,“ rozvádí Veselka.
Startup Wopee založil v únoru letošního roku Marcel Veselka, který dvacet let působí v oboru IT a testování. Jeho záměrem bylo přinést inovativní a efektivní řešení v oblasti autonomního testingu webových aplikací pomocí vizuálního testování. Čtyřčlenný tým vedle Veselky dotváří Ondřej Winter na pozici CTO, Jan Beránek jako CXO a Olena Nahorna v roli frontend vývojářky.