Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Česká společnost Vocalls v uplynulém roce dosáhla obratu 50 milionů korun. Podařilo se jí tak udržet dvojnásobný růst, který se jí daří opakovat již od svého založení před šesti lety. Společnost loni poprvé expandovala do zahraničí, které již nyní tvoří zásadní část zisků společnosti. Na 20 milionů, tedy dvojnásobek, vzrostl také počet hovorů, které na zákaznických linkách voicebot společnosti obstaral. Úspěchy uplynulého roku podtrhují produktové novinky – integrace LLM či vývoj funkce LiveTranslate, ale také nově navázaná strategická partnerství se společnostmi Microsoft, Deloitte a Visa.
„Je opravdu skvělé sledovat tempo, s jakým se naše společnost rozvíjí. Vloni jsme rostli nejen po produktové stránce a celkové velikosti firmy, ale podařilo se nám úspěšně expandovat. V zahraničí vidíme obrovský potenciál k růstu a již dnes velkou část našich zisků tvoří Velká Británie, Benelux a Latinská Amerika. S několika potenciálními klienty jednáme v dalších zemích. Jsme rádi, že si firmy naše řešení oblíbily a využívají jeho potenciál, což nám umožňuje každý rok dvojnásobný růst replikovat,“ popisuje výhody svého produktu Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO společnosti Vocalls.
Od roku 2017 přináší Vocalls inovativní řešení ve formě hlasových asistentů (voicebotů), které mění způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky. Voiceboti představují zásadní posun v efektivitě a optimalizaci procesů, kdy automatizací až 75 % rutinních požadavků dokážou přinést významnou úsporu času a zdrojů. Za uplynulý rok takto boti zpracovali více než 20 milionů hovorů ve 27 různých jazycích v osmi různých zemích. Díky svému pokročilému AI hlasovému botu umožňují okamžité vyřizování požadavků volajících bez nutnosti dlouhého čekání na telefonních linkách. Platforma je plně integrovatelná s jakýmkoli kontaktním centrem a lze ji zprovoznit během několika dnů. I proto se na řešení spoléhá stále více podniků, což vloni pomohlo Vocals dosáhnout obratu přes 50 milionů korun.
Novinkou uplynulého roku byla integrace Large language modelu (LLM) do technologií Vocalls, díky kterému virtuální asistenti lépe rozumějí volajícím a dokážou vést přirozeně znějící konverzaci. Tu přitom obstará ve 150 jazycích. Nové hlasy už téměř nelze rozlišit od hlasu lidského. Vloni společnost také vyvinula funkci LiveTranslate umožňující překlad hovorů v reálném čase. Tu nyní úspěšně testují první klienti.
„Inovovat je pro nás klíčové. Společnost jsme před sedmi lety založili s cílem překonat tehdy dostupná řešení služeb zákazníkům. Nedlouho poté jsme jako první firma v České republice společnostem nabídli funkční voicebot pro jejich zákaznické linky. S tímto nastavením i dnes hledáme stále nové způsoby, jak využít možnosti dostupných technologií, a jejich zdokonalováním vylepšujeme svoje služby,“ uzavírá Martin Čermák, spoluzakladatel a CTO Vocalls.
Mezi klienty Vocalls dnes najdeme společnosti ČSOB, Estafeta Mexicana, Zásilkovna, Orange, Allianz Partners, Cofidis, ŠKODA Auto, Uniqa, Europ Assistance nebo Alza, přičemž firma doposud žádného neztratila.
Od svého založení před šesti lety získala společnost investice přesahující 30 milionů korun a vybudovala partnerství s předními globálními společnostmi, mezi které se řadí Microsoft, Deloitte a VISA. S týmem 40 odborníků na umělou inteligenci a s působností ve více než osmi zemích pokračuje Vocalls v rozšiřování svých služeb a posilování pozice na trhu.