Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Stále více mladých Čechů upřednostňuje dovolenou v zahraničí před tuzemskem. Nejnovější data ukazují, že 65 % Čechů plánuje dovolenou v zahraničí, a tento trend je u mladých ještě výraznější. Proč tomu tak je a kam nejraději vyrážejí? Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, prozradil hlavní důvody této změny.
Jedním z hlavních důvodů, proč česká mládež upřednostňuje zahraniční dovolené, je způsob moderní marketingové komunikace zahraničních destinací. Názorným příkladem jsou letecké společnosti Ryanair a EasyJet, stejně jako cestovní portály typu Kiwi.com, které umí dokonale cílit své kampaně na mladé cestovatele. Využívají k tomu sociální sítě a moderní formáty obsahu, jako jsou trendy, memes a atraktivní vizuály, které rezonují s mladou generací. Naproti tomu kampaně pro dovolené v Česku často míří na starší klientelu nebo rodiny s dětmi a jejich prezentace na sociálních sítích bývá méně atraktivní pro mladé publikum.
Mladí lidé jsou výrazně ovlivněni sociálními sítěmi. „Chlubit se exotickým okolím, památkami nebo pláží je víc cool a na sítích získá víc lajků a zájmu než naše řeky, zelené listnaté stromy a pole, které vídáme denně,“ říká Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, www.mytimi.cz, a uvádí, že mladí získávají více pozornosti a uznání za cestování do zahraničí, což posiluje jejich motivaci cestovat mimo Česko. Tento sociální tlak vytváří silný motivační faktor, který přispívá k jejich volbě vycestovat na dovolenou do zahraničí.
Náklady na dovolenou hrají také významnou roli. Tuzemské hotely a pobyty bývají často stejně drahé nebo dokonce dražší než zahraniční destinace. „Země jako Thajsko, Vietnam, Kambodža, Chorvatsko, Itálie nebo Řecko nabízejí skvělé zážitky za velmi přijatelné ceny,“ uvádí Milan Zeman. Zmíněné asijské země lákají turisty svou unikátní kulturou, kuchyní a relativně nízkými náklady na pobyt, a proto jsou mezi mladými cestovateli ve spojení s touhou zažít nezapomenutelné zážitky a dobrodružství mnohem žádanější než tuzemská místa.
I když Česko nabízí nádhernou přírodu, historická města a kulturní památky, mladí lidé je často vnímají jako méně atraktivní ve srovnání se zahraničními lokalitami. Místní turistické destinace, jako jsou malebné české vesničky, krásné hrady a zámky či přírodní parky, sice mají svou jedinečnost a kouzlo, ale mladým tam mnohdy může chybět wow efekt. Navíc, jak už bylo zmíněno, ekonomické aspekty a efektivní zahraniční marketing nepřetržitě hrají svou roli.