úterý 3. prosince 2024
ikona hodiny 23. 7. 2024 09:17

Česká mládež dává přednost zahraničním destinacím před domácími

Stále více mladých Čechů upřednostňuje dovolenou v zahraničí před tuzemskem. Nejnovější data ukazují, že 65 % Čechů plánuje dovolenou v zahraničí, a tento trend je u mladých ještě výraznější. Proč tomu tak je a kam nejraději vyrážejí? Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, prozradil hlavní důvody této změny.

Foto: Shutterstock.com
Česká mládež dává přednost zahraničním destinacím před domácími Foto: Shutterstock.com

Jedním z hlavních důvodů, proč česká mládež upřednostňuje zahraniční dovolené, je způsob moderní marketingové komunikace zahraničních destinací. Názorným příkladem jsou letecké společnosti Ryanair a EasyJet, stejně jako cestovní portály typu Kiwi.com, které umí dokonale cílit své kampaně na mladé cestovatele. Využívají k tomu sociální sítě a moderní formáty obsahu, jako jsou trendy, memes a atraktivní vizuály, které rezonují s mladou generací. Naproti tomu kampaně pro dovolené v Česku často míří na starší klientelu nebo rodiny s dětmi a jejich prezentace na sociálních sítích bývá méně atraktivní pro mladé publikum.

Touha po exotice a uznání

Mladí lidé jsou výrazně ovlivněni sociálními sítěmi. „Chlubit se exotickým okolím, památkami nebo pláží je víc cool a na sítích získá víc lajků a zájmu než naše řeky, zelené listnaté stromy a pole, které vídáme denně,“ říká Milan Zeman, ředitel strategie agentury myTimi, www.mytimi.cz, a uvádí, že mladí získávají více pozornosti a uznání za cestování do zahraničí, což posiluje jejich motivaci cestovat mimo Česko. Tento sociální tlak vytváří silný motivační faktor, který přispívá k jejich volbě vycestovat na dovolenou do zahraničí.

Cena a dostupnost

Náklady na dovolenou hrají také významnou roli. Tuzemské hotely a pobyty bývají často stejně drahé nebo dokonce dražší než zahraniční destinace. „Země jako Thajsko, Vietnam, Kambodža, Chorvatsko, Itálie nebo Řecko nabízejí skvělé zážitky za velmi přijatelné ceny,“ uvádí Milan Zeman.  Zmíněné asijské země lákají turisty svou unikátní kulturou, kuchyní a relativně nízkými náklady na pobyt, a proto jsou mezi mladými cestovateli ve spojení s touhou zažít nezapomenutelné zážitky a dobrodružství mnohem žádanější než tuzemská místa.

Proč je Česko upozaděné?

I když Česko nabízí nádhernou přírodu, historická města a kulturní památky, mladí lidé je často vnímají jako méně atraktivní ve srovnání se zahraničními lokalitami. Místní turistické destinace, jako jsou malebné české vesničky, krásné hrady a zámky či přírodní parky, sice mají svou jedinečnost a kouzlo, ale mladým tam mnohdy může chybět wow efekt. Navíc, jak už bylo zmíněno, ekonomické aspekty a efektivní zahraniční marketing nepřetržitě hrají svou roli.

Články autora Pavel Kašpar

Nejnovější články

Cestovní ruch

Plzeňský kraj – příležitost pro váš jedinečný event.

V Plzeňském kraji se rozhodně nudit nebudete. Neokoukaná...
Cestovní ruch

Zimní sezona na slovenských horách startuje

Sjezdovky slovenských horských středisek v uplynulých dnech zbělely pod...
Expertní pohled

ESG reportování podléhá novým pravidlům

Evropská směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) přináší...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Plzeňský kraj – příležitost pro váš jedinečný event.

V Plzeňském kraji se rozhodně nudit nebudete. Neokoukaná...
Cestovní ruch

Zimní sezona na slovenských horách startuje

Sjezdovky slovenských horských středisek v uplynulých dnech zbělely pod...
Cestovní ruch

Křišťálová zahrada v Troji – tip na unikátní zážitek

Adventní trhy dělá každé velké i menší město....