Pátek 26. dubna 2024
ikona hodiny3. 11. 2021 12:37

Digitální trh jako příležitost pro segment HORECA

„Horeca s retailem a digitální svět byly v době pandemie na opačné straně spektra. Zatím co segment horeca se prakticky zastavil, digitální svět začal po krátkém šoku posilovat. Budoucnost je zkrátka v jejich vzájemném propojování,“ říká úvodem Vojtěch Strnad z Digitální agentury WDF. Zeptali jsme se ho na příležitosti pro segment horeca, na podnikání v digitálním světě, ale i spolupráci s digitální agenturou.

Renata Faltejsková autor

Foto: WDF Foto: WDF

Jak segment horeca a retail proplouvají digitálním světem? Daří se horece efektivně využívat jeho příležitosti?

V onlinovém prostředí platí, že přivedení uživatele a jeho první nákup je pro majitele e-shopu nejdražší, ne-li ztrátový. Získá si ho následnou péčí, informováním o novinkách a následně se dostane do zisku tím, že uživatel u něj nákupy během roku zopakuje ještě několikrát nebo e-shop doporučí dál. Těžko to porovnávat se zákazníkem, který se u nás zastaví během pracovní pauzy na oběd (ten by nás během obědu neměl dostat do ztráty) anebo ano?  Proč nedělat vše proto, abychom ho viděli znovu? Úspěšné restaurace či hotely už vědí, jak pracovat s personalizací, ať již emailovou formou či komunikací na sociálních sítích.

Kde vidíte příležitosti pro jejich rozvoj?

Směr, kterým horeca už léta jde, ať jsou to rezervace přes internet, online menu či placení přes QR kód v mobilu jen dokazuje, že digitalizace tomuto segmentu není cizí. Kde naopak vidím příležitost na rozvoj, a co digitální svět již dlouhou dobu zvládá a pracuje s tím (někdy až moc), je analytika a personalizace svých zákazníků na základě dat. Tato data často podniky mají, ale nikdo s nimi nepracuje, přitom tyto výstupy by mohly podniky příjemně překvapit.

Pandemie zrychlila přesun podnikání do online světa. Jaké jsou zásady pro úspěšné fungování v tomto prostředí?

V online prostředí to platilo vždy, i když v době pandemie to platí dvojnásob: Rychle se adaptovat, zkoušet nové věci, hlavně nestát na místě. Jako příklad mohu uvést velmi zajímavou spolupráci s Romanem Vaňkem z Pražského kulinářského institutu, s nímž vytváříme opravdu krásný projekt, který budeme po létě spouštět. Takže se máte určitě na co těšit.

Jak finančně náročná je spolupráce s digitální agenturou?

Pevně si stojím za tím, že spolupráce s tou správnou agenturou je mnohem levnější, nežli se snažit vytvořit podobný tým „inhouse”. Máte totiž k dispozici tým extrémně zkušených lidí, kteří mají za sebou desítky nebo stovky projektů, nepotřebují zaškolovat a platíte je pouze za odvedenou práci, která je navíc ve světě online velmi dobře měřitelná.

Během posledního roku se propojila řada firem a vytvořila tak úspěšná obchodní partnerství. Která z nich považujete za zdařilá?

Nejedná se úplně o partnerství, ale přímo o akvizici. A to, jestli bude zdařilá, ještě ukáže čas, přeci jen je brzy hodnotit. Za jednu z největších a nejzajímavějších bych označil Salesforce a jejich nákup Slacku. Slack je nástroj, bez kterého by si dnes IT společnost mohla těžko představit interní komunikaci a dohadování, kam se půjde dnes na oběd… no a všichni známe Salesforce.

Za svou činnost jste získali mnohá ocenění…

Více nežli na ocenění, tak jsem více pyšný na tým, který je dokázal získat. Protože pokud máte kolem sebe dobré lidi, tak úspěch musí přijít.

Články autora Renata Faltejsková

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Trhy v korekci, co bude dál

Akcie a dluhové cenné papíry jsou velmi citlivé...

Pokud se podíváme na historické zkušenosti s propady na...

Expertní pohled
Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami

Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....

Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...

Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...

Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...

Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...

Expertní pohled
Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji

V praxi se s využitím různých slev a...

Na první pohled se může zdát, že omezení...