Úterý 16. dubna 2024
ikona hodiny14. 4. 2022 07:40

Proč hackeři z celého světa nenávidí Brno?

Technologická společnost Safetica, která pro firmy vyvíjí kyberbezpečnostní software chránící citlivá data před únikem, ohlásila další rekordní rok. Brněnská firma loni pokračovala v dlouholetém každoročním růstu, meziročně vyrostla o 41 %. Prodala licence celkem za 230 milionů korun a počet jejích zákazníků vzrostl o 31 %. Mezi novými klienty firma přivítala třeba českou pobočku automobilky Hyundai nebo Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnu. Safetica chrání už téměř půl milionu zařízení po celém světě. Společně s expanzí rozšiřuje také svůj tým a stěhuje se do nových kanceláří.

Tadeáš Zíka autor

Foto: Shutterstock.com Proč brněnskou firmu hackeři nenávidí Foto: Shutterstock.com

„Rok 2021 pro mě uběhl jako mrknutím oka. Spustili jsme nový SaaS produkt, investovali jsme do rozvoje ochrany proti vnitřním hrozbám, onboardovali jsme nové malé i velké zákazníky stejně jako nové zaměstnance, proběhl rebranding společnosti, spustili jsme nový web, v mezinárodních srovnáních bylo naše řešení zařazeno mezi lídry na trhu. A to je jenom zlomek všeho, co jsme loni zvládli,“ ohlíží se za uplynulým rokem Richard Brulík, CEO Safetica.

Už od roku 2017 Safetica roste minimálně o 40 % ročně co do objemu prodaných licencí. Ten se v loňském roce vyšplhal na 230 milionů korun oproti 163 milionům Kč v roce 2020. Za skok může mimo jiné 31% nárůst v počtu klientů. Mezi těmi nejvýznamnějšími se v loňském roce objevila česká pobočka automobilky Hyundai, česká odnož Bauhausu nebo Česká průmyslová zdravotní pojišťovna. Pro své klienty Safetica chrání už téměř půl milionu zařízení ve 120 zemích, oproti 380 tisícům v roce 2020.

Safetica

Mladá technologická společnost z Brna, která poskytuje komplexní ochranu před ztrátou či zneužitím dat klientům ve více než 120 zemích světa. Její platforma zajišťuje důkladnou ochranu dat i v době nutného vzdáleného přístupu včetně soukromých zařízení. Safetica chrání cenná data před chybami i zlým úmyslem, odhaluje potenciální rizika a aktivně předchází únikům. Zároveň se jedná o řešení s jednoduchou implementací do stávajících bezpečnostních systémů a bez zbytečné zátěže pro zaměstnance.

Nábor, nábor a znovu nábor

Zatímco mnoho firem v posledních letech muselo omezit výdaje, pozastavit nábor nových lidí nebo řešit sníženou poptávku, Safetica k žádnému z těchto kroků nepřistoupila. Naopak během pandemie došlo k růstu počtu případů úniků dat, které souvisí mimo jiné i s přesunem zaměstnanců na práci z domova. Poptávka po ochraně firemních dat se tak ještě zvýšila. I vzhledem k tomu Safetica ani jednou nemusela přerušovat nábor – naopak začala shánět ještě více lidí. Její tým loni vyrostl o 30 % na téměř 100 lidí. Z nich zhruba 20 pracuje plně na dálku. Většina zaměstnanců pak funguje primárně v tzv. hybridním režimu – část týdne pracují z domova, část z kanceláře. I v tomto roce bude společnost nabírat ještě více lidí, primárně do vývoje, sales týmu a týmu technické podpory.

„Jako jedni z mála jsme se začátkem pandemie nepřestali investovat do našeho týmu a neustále jsme nabírali – a nabírat budeme i letos. A přestože je nás v týmu již téměř sto, tak se nám stále daří bez problému ve firmě držet neformální přátelskou atmosféru, vysokou míru zodpovědnosti, flexibilní docházku do práce a velký prostor pro realizaci vlastních nápadů – na výsledném produktu, který je nasazen u klientů, se opravdu může přímo podepsat každý. Brzy budeme konečně otevírat novou kancelář v Brně – tu současnou už jsme dávno přerostli a nové prostory celý tým ocení,“ vysvětluje Brulík stěhování.

Nové produkty a ocenění ze zahraničí

Rok 2021 byl v Safetica do značné míry rokem evoluce. Brněnská společnost spustila po dlouhých přípravách nový SaaS bezpečnostní software, který dokáže firemní data chránit z cloudu a na bázi pravidelného předplatného. „Safetica NXT cílí zejména na střední podniky. Model předplatného a cloudu umožňuje okamžitou implementaci a daleko menší dopad na cashflow menších společností. Zároveň ale nabízí většinu klíčových funkcí pro ochranu jejich dat,“ vysvětluje zaměření nového produktu Brulík.

Loni prošla společnost kompletním rebrandingem a letos chystá také redesign uživatelského prostředí své platformy. Ta byla v minulém roce označena srovnávačem SoftwareReviews za jednoho ze dvou globálních lídrů v oblasti data loss prevention (DLP) s největším počtem recenzí a největší pravděpodobností doporučení dalším firmám.

„Loni jsme nastartovali mnoho nových projektů a letos se chystáme v nově nastaveném směru udělat co největší pokrok – plánujeme výrazně zlepšit uživatelské prostředí produktů, dále vylepšovat jejich implementace, představit několik nových pokročilých funkcí k bezpečnější a zároveň efektivnější práci. Zároveň budeme velice aktivní v náboru a chceme do firmy dostat další desítky kolegů a zapracovat na našich interních procesech, aby se u nás všichni i nadále cítili jako doma,“ uzavírá Brulík.

Články autora Tadeáš Zíka

Nejnovější články

Názory
Investiční horečka v prvním čtvrtletí roku

Globální akciové trhy zaznamenaly v prvním čtvrtletí nejlepší...

Na začátku dubna se prostředí inflace a úrokových...

Cestovní ruch
Výročí Franze Kafky: Příležitost i pro cestovní ruch?

Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...

Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...

Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...

Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...

Trendy
Český startup krmí firmám AI modely kvalitními daty

„Poslední investici jsme získali v roce 2019 a...

Zakladatelé společnosti Jan Čurn a Jakub Balada se...

„Chceme Apify dostat k většímu množství vývojářů a...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Prestižní ocenění pro Lázně Luhačovice

Ocenění převzal generální ředitel Ing. Jiří Dědek: „Ocenění...

„Příkladem je naše dlouhodobá péče o přírodní minerální...

Pohled z praxe
Houbové obaly z jižní Moravy mají Red Dot

Myco SafePads jsou papírová kapsle naplněná inovativním materiálem...

Že se jedná o velmi slibný a zajímavý...

O řešení mají zájem i obalářské společnosti. Například...

Český biotechnologický startup Myco, který za produkty z...

Pohled z praxe
Výroba elektřiny z OZE významně vzroste, síť není připravena

Možnosti vývoje energetiky v Česku analyzovala firma v...

Martin Durčák, předseda představenstva firmy ČEPS, která zajišťuje...