Pátek 19. dubna 2024
ikona hodiny14. 4. 2022 07:40

Proč hackeři z celého světa nenávidí Brno?

Technologická společnost Safetica, která pro firmy vyvíjí kyberbezpečnostní software chránící citlivá data před únikem, ohlásila další rekordní rok. Brněnská firma loni pokračovala v dlouholetém každoročním růstu, meziročně vyrostla o 41 %. Prodala licence celkem za 230 milionů korun a počet jejích zákazníků vzrostl o 31 %. Mezi novými klienty firma přivítala třeba českou pobočku automobilky Hyundai nebo Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnu. Safetica chrání už téměř půl milionu zařízení po celém světě. Společně s expanzí rozšiřuje také svůj tým a stěhuje se do nových kanceláří.

Tadeáš Zíka autor

Foto: Shutterstock.com Proč brněnskou firmu hackeři nenávidí Foto: Shutterstock.com

„Rok 2021 pro mě uběhl jako mrknutím oka. Spustili jsme nový SaaS produkt, investovali jsme do rozvoje ochrany proti vnitřním hrozbám, onboardovali jsme nové malé i velké zákazníky stejně jako nové zaměstnance, proběhl rebranding společnosti, spustili jsme nový web, v mezinárodních srovnáních bylo naše řešení zařazeno mezi lídry na trhu. A to je jenom zlomek všeho, co jsme loni zvládli,“ ohlíží se za uplynulým rokem Richard Brulík, CEO Safetica.

Už od roku 2017 Safetica roste minimálně o 40 % ročně co do objemu prodaných licencí. Ten se v loňském roce vyšplhal na 230 milionů korun oproti 163 milionům Kč v roce 2020. Za skok může mimo jiné 31% nárůst v počtu klientů. Mezi těmi nejvýznamnějšími se v loňském roce objevila česká pobočka automobilky Hyundai, česká odnož Bauhausu nebo Česká průmyslová zdravotní pojišťovna. Pro své klienty Safetica chrání už téměř půl milionu zařízení ve 120 zemích, oproti 380 tisícům v roce 2020.

Safetica

Mladá technologická společnost z Brna, která poskytuje komplexní ochranu před ztrátou či zneužitím dat klientům ve více než 120 zemích světa. Její platforma zajišťuje důkladnou ochranu dat i v době nutného vzdáleného přístupu včetně soukromých zařízení. Safetica chrání cenná data před chybami i zlým úmyslem, odhaluje potenciální rizika a aktivně předchází únikům. Zároveň se jedná o řešení s jednoduchou implementací do stávajících bezpečnostních systémů a bez zbytečné zátěže pro zaměstnance.

Nábor, nábor a znovu nábor

Zatímco mnoho firem v posledních letech muselo omezit výdaje, pozastavit nábor nových lidí nebo řešit sníženou poptávku, Safetica k žádnému z těchto kroků nepřistoupila. Naopak během pandemie došlo k růstu počtu případů úniků dat, které souvisí mimo jiné i s přesunem zaměstnanců na práci z domova. Poptávka po ochraně firemních dat se tak ještě zvýšila. I vzhledem k tomu Safetica ani jednou nemusela přerušovat nábor – naopak začala shánět ještě více lidí. Její tým loni vyrostl o 30 % na téměř 100 lidí. Z nich zhruba 20 pracuje plně na dálku. Většina zaměstnanců pak funguje primárně v tzv. hybridním režimu – část týdne pracují z domova, část z kanceláře. I v tomto roce bude společnost nabírat ještě více lidí, primárně do vývoje, sales týmu a týmu technické podpory.

„Jako jedni z mála jsme se začátkem pandemie nepřestali investovat do našeho týmu a neustále jsme nabírali – a nabírat budeme i letos. A přestože je nás v týmu již téměř sto, tak se nám stále daří bez problému ve firmě držet neformální přátelskou atmosféru, vysokou míru zodpovědnosti, flexibilní docházku do práce a velký prostor pro realizaci vlastních nápadů – na výsledném produktu, který je nasazen u klientů, se opravdu může přímo podepsat každý. Brzy budeme konečně otevírat novou kancelář v Brně – tu současnou už jsme dávno přerostli a nové prostory celý tým ocení,“ vysvětluje Brulík stěhování.

Nové produkty a ocenění ze zahraničí

Rok 2021 byl v Safetica do značné míry rokem evoluce. Brněnská společnost spustila po dlouhých přípravách nový SaaS bezpečnostní software, který dokáže firemní data chránit z cloudu a na bázi pravidelného předplatného. „Safetica NXT cílí zejména na střední podniky. Model předplatného a cloudu umožňuje okamžitou implementaci a daleko menší dopad na cashflow menších společností. Zároveň ale nabízí většinu klíčových funkcí pro ochranu jejich dat,“ vysvětluje zaměření nového produktu Brulík.

Loni prošla společnost kompletním rebrandingem a letos chystá také redesign uživatelského prostředí své platformy. Ta byla v minulém roce označena srovnávačem SoftwareReviews za jednoho ze dvou globálních lídrů v oblasti data loss prevention (DLP) s největším počtem recenzí a největší pravděpodobností doporučení dalším firmám.

„Loni jsme nastartovali mnoho nových projektů a letos se chystáme v nově nastaveném směru udělat co největší pokrok – plánujeme výrazně zlepšit uživatelské prostředí produktů, dále vylepšovat jejich implementace, představit několik nových pokročilých funkcí k bezpečnější a zároveň efektivnější práci. Zároveň budeme velice aktivní v náboru a chceme do firmy dostat další desítky kolegů a zapracovat na našich interních procesech, aby se u nás všichni i nadále cítili jako doma,“ uzavírá Brulík.

Články autora Tadeáš Zíka

Nejnovější články

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...

Expertní pohled
Digitalizace v rámci nového stavebního zákona je příležitostí

Celý systém čekají velké změny včetně přechodu na...

S digitalizací systému úzce souvisí zavedení Portálu stavebníka,...

Nejnovější Pohled z praxe

Trendy
Pět příkladů, jak umělá inteligence může efektivně pomáhat

Již dnes v mnoha firmách umělá inteligence pomáhá řešit...

Umělá inteligence dokáže velmi rychle zpracovávat rutinní opakované...

AI umí pomoci například s články, blogy, prezentacemi,...

Umělá inteligence může vytvářet obrázky a grafiku na...

AI může být využita jako virtuální asistent, který...

„Umělou inteligenci lze také efektivně využít k brainstormingu...

Pohled z praxe
HOLIDAY WORLD 2024 navštívilo přes 26 tisíc milovníků cestování

Expozice 302 vystavovatelů z 24 zemí světa, na hrubé...

Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD tradičně věnuje...

Návštěvníci z řad široké veřejnosti vyhrávali v rámci HOLIDAY WORLD...

HOLIDAY WORLD & REGION WORLD se konal v...

Pohled z praxe
O krok blíž k výrobě zelené ropy

Pokud by totiž výklad zákona o odpadech a...

V Green Future se nám podařilo jako prvním...

Abych ukázal absurditu, která u nás legislativně panovala,...

To samozřejmě není jediný zádrhel, na který jsme...

To Česko překvapivě staví do úplně jiného světla...

Dělat v současné době nějaké závěry, jak přetahování...